ongevarieerde voeding veroorzaak kanker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ongevarieerde voeding veroorzaak kanker

Hallo.

Ik heb een vraag. Ik hou me al ongeveer 8 maanden strikt aan een voedingschema.

Het bestaat uit.

Kwark
    Havermout pannenkoeken
    Kip rijst wok groenten
    Kipfile
    Volkoren brood
    Walnoten
    Visolie en multi vitaminen.

Nu zeggen mijn ouders dat het slecht is om dat elke dag te eten en dat het niet gezond is dat ik niet gevarieerd eet.
    En dat met gevarieerd eten kanker minder snel voorkomt.

Lijkt mij onzin maar iemand die er iets nuttigs kan over zeggen?

Gr

Je ouders hebben gelijk, elke dag hetzelfde eten wegstampen is slecht en zal in het geval dat je weinig groenten eet long-term je kans op kanker in elk geval niet verminderen. Heel veel (self-proclaimed) "bodybuilders" eten dan ook (in dit opzicht) hartstikke ongezond.

Wil niet zeggen dat elke dag een ander menu kiezen bij de Mac beter is hoor..

Comment

Opzich is dit al gevarieerder dan veel andere mensen die alleen maar brood en aardappelen groente en vlees eten.
      Maar een beetje meer variatie is inderdaad niet verkeerd.

EDIT: Over 10-20 jaar is kanker gemakkelijk te bestrijden en ik neem aan dat je nog wel zo lang leeft
      Last edited by diasog; 08-07-2014, 19:26.

Comment

Of je maakt een aantal gerechten met dezelfde voedingswaarden. Op die manier heb je toch net wat meer variatie en hoef je niet je hele schema om te gooien.
        Ik doe een gok

Comment

Haha ja ik hoop dan nog wel te leven ja.

Maar in wokgroenten zitten broccoli wortel rode paprika champion enz. Dan eet je toch gevarieerd? Van alles wat.

Comment

Gevarieerd… gevarieerd.. Tsja

Zou de eventuele verhoogde kans op kanker niet eerder te maken hebben met alle troep die er in je eten/drinken zit?
            Alle bestrijdingsmiddelen op groente en fruit zijn nou ook niet echt gezond te noemen.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Waar krijg je tegenwoordig nou geen kanker van?

Je ouders zijn gewoon jelly en mirren je hard.
              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

je ouders zijn gewoon jelly, en mirren je hard.
                Kan je me daarmee zeggen wat je ermee bedoeld haha?

Ik lees wel soms verhalen op het forum over mensen die anabolen genruiken en dat ze zweren dat ze gezonder zijn als andere mensen omdat ze geen junkfood eten enzo. Maar als die andere mensen een keer naar mac gaan ofzo, en ze eten elke dag wat de pot schaft, dan zijn die in feite toch gezonder?

Comment

-verschillende noten en pitten, bevatten allemaal een verscheidene kwantiteit aan mineralen en sporenelementen
                  -verschillende soorten fruiten bevatten allemaal een verscheidene kwantiteit aan mineralen en sporen elementen.
                  -verschillende soorten groenten, bevatten allemaal een verscheidene hoeveelheid aan mineralen en sporenelementen.

Deze categorieën dient Men te onderscheiden, het verdient deze waardering (classificeren).

de magie van glucose en fotosynthese doet je verbazen. Mix alle sporen elementen en mineralen, doe er wat foto bij en er ontstaan biologische verbindingen. Voila variatie.
                  kipfilet is breeding, het komt niet uit de grond. Technisch gezien komt de plant wel grotendeels uit de lucht vallen. In mijn pathologieboek staat dat we op bovenstaande moeten teren en vlees helemaal moeten vermijden.

Kant en klare portie aan vlees die je lichaam liever zelf wil produceren, maar volgestouwd wordt met enkele volkoren producten en een zooi fibroblasten is niet echt variatie nee. WP Typo
                  There are no pacts between lions and men!

Comment

Originally posted by basverstappen View Post
                    Kan je me daarmee zeggen wat je ermee bedoeld haha?

Ik lees wel soms verhalen op het forum over mensen die anabolen genruiken en dat ze zweren dat ze gezonder zijn als andere mensen omdat ze geen junkfood eten enzo. Maar als die andere mensen een keer naar mac gaan ofzo, en ze eten elke dag wat de pot schaft, dan zijn die in feite toch gezonder?
                    Over de definitie van gezond zijn regelmatig fitties op dit forum, valt over te twisten blijkbaar.

Comment

Oke bedankt voor de reacties, ik heb andwoorden gekregen 2
                      Waar ik niet zo op heb gehoopt. Hoorde liever: dat maakt geen reet uit haha.

En cell wat is de eind conclusie van je verhaal? Snap m niet zo goed eerlijk gezegd.

Comment

Definitie van gezondheid volgens de WHO: "Gezondheid is een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en sociaal welzijn en niet slechts de afwezigheid van ziekte".

@basverstappen
                        ->Iets minder kip en bv meer verschillende vis +++ groente +++ noten +++ fruit ++ korensoorten = wss minder kans op ziekte. In beweging blijven, baseer het op je inname ^^.

Edit: Typo
                        There are no pacts between lions and men!

Comment

Oke bedankt voor je reactie cell. Dan moet ik vis kopen ofzo. Moet ik gaan uitzoeken of het dezelfde kcal is

Comment

Welke tekorten krijg je hiermee dan volgens jouw ouders?
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Hey,

De basis van je producten is goed maar uiteraard is ook daarin wat variatie wenselijk. zo kun je dagelijks variëren met fruit en/of de groenten die je eet. Ook kun je qua noten variëren zoals walnoten amandelen cashewnoten pecanoten etc. rijst kun je afwisselen met quinoa of volkomen pasta. Etc etc.

Door hele kleine aanpassingen te maken blijft de basis gelijk maar ziet je voeding er dagelijks toch net iets anders uit
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X