Ben wel eens benieuwd wat dyno bijvoorbeeld van de aanpak van dynamix vind.
Cutten dit najaar, let's go!
Collapse
X
-
Originally posted by Dynamix View PostDat is dus de grootste misvatting die er is.
Laatst sprak ik met een paar powerlifters op mijn gym die psfm deden, protein sparing muscle fast volgens het rapid fat loss handbook van Lyle McDonald. Ik geloof dat ze rond de 1000 kcal per dag aten voor twee weken om in een bepaalde gewichtsklasse te komen, en de kilo's die ze tilden zijn gelijk gebleven en bij één (ervaren) lifter zijn deze zelfs vooruitgegaan.
Uit een onderzoek is gebleken dat mensen die niet aan fitness deden 69 kcal per kilo vet per week kunnen kwijtraken zonder daarvoor vetvrije massa in te leveren. 17% vet op 80kg is 13,6 kilo vet x69 = een deficit van 940 kcal. Mensen die trainen en kun spieren dus stimuleren kunnen zelfs een nog groter tekort hanteren. Ik zit nu twee weken op -1200 kcal en mijn gewichten zijn nog steeds gelijk gebleven.
Ik heb veel onderzoek gedaan hiernaar en de conclusie is dat niet exact bekend is met welk tekort je veilig kunt wegkomen zonder spiermassa te verliezen als je traint, maar zelfs veel atleten met een vetpercentage van <12% hebben een tekort van 1000 kcal of meer per dag en geven aan geen vvm verloren te zijn. Als je zo diep gaat cutten dan dien je goed je gewichten in de gaten te houden; raak je teveel reps of gewicht kwijt, verhoog dan je kcal met 10%. Hoe leaner je wordt, des te groter de kans is op verlies van vvm overigens.
Lees hier het onderzoek.
Comment
-
Originally posted by Reinout18 View PostThanks voor alle reacties!
heb de volgende aanpassingen gemaakt:
split schema veranderd naar borst/rug en benen/schouders; eerste oefening per spiergroep betreft een grote compound oefening 3-6 herh (3 sets) om op kracht te blijven. Daarna langzaam naar isolatie oefeningen toewerken (en ook meer herhalingen maken)
Armen train ik op borst/rug dagen, zowel biceps als triceps.
onderarmen/grip pak ik mee op de benen/schouders dag.
Buik train ik na iedere training, altijd wat anders. crunch/leg raise/plank/russian twist, whatever ik zin in heb.
qua eten blijf ik toch op 2400 zitten, kijk het even een week of twee aan, en dan misschien nog wat lager gaan zitten. De rede hiervoor is dat ik een jaar of twee geleden nog lager ben gaan zitten, en flink wat massa ben verloren, dus daar ben ik nogal huiverig voor.
De rede dat ik graag richting de 10% wil is omdat ik een nieuw startpunt nodig heb, (ookal blijft er waarschijnlijk niet veel massa over) en van daaruit langzaam weer massa pakken, zonder boven die 10% te komen.
einddoel: 80kg 10%
Verder raad ik je aan om ub/lb te gaan volgen aangezien je het liefst met een 2 daagse split werkt.
Comment
-
Originally posted by Mushrambo View PostMaar dan de vraag: Krijg je dan wel genoeg belangrijke voedingsstoffen binnen om je lichaam te laten werken? Zijn eiwitten de enig stof die je in die hoge getalen nodig hebt? Is het niet beter om relatief niet té laag te zitten in je totale kcal?
Comment
-
Originally posted by generation_iron View Post'Lyle McDonald' hier zeg je me toch ook wat. Iemand die in zijn eigen boek verkondigt dat hij liever een kleiner caloriedeficit prefereert, Zijn crashdieet, want dat is het gewoon, word alleen toegepast als het niet anders kan. Bijv. te weinig tijd ivm shoot of wedstrijd. En als je lui bent aangelegd en voor de snelle manier gaat, dan komt er wel meer bij kijken dan slechts calorietjes dumpen. Met die gedachte is het boek juist geschreven. Heb je uberhaupt wel gelezen hoe Lyle dit aanpakt?
Comment
-
Originally posted by generation_iron View PostNatuurlijk niet, er word wel aardig wat gesuplementeerd maar feit is dat je gewoon met een groot deficit blijft zitten, wat nooit goed is.. Dit word ook in het boek verkondigd, het dieet word door de schrijver zelf afgeraden.
Comment
-
Originally posted by rain View PostNou,….. verkondigd.
Ik bedoelde 'adviseert'eigenlijk.
Je adviseert normaal gesproken toch om te cutten door op trainingsdagen op onderhoud te eten en niet-trainingsdagen 300-500 kcal onder onderhoud?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
18 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 day ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-