Onderhoud eten, moeilijker als Cutten of Bulken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by generation_iron View Post
    Aan de hand van je foto's en je verhaal is mijn advies:

Ga cleanbulken. Een klein overschot hou je aan en hou je gewicht + vetpercentage goed in de gaten. Dus wekelijks laten opmeten. Ga voor een minimale gewichtstoename, 0,2 kg per week zou perfect zijn. Doe dit een tijdje.. verhoog je voeding als je de 0,2 niet haalt en verlaag je voeding als je te veel aankomt. Aangezien je niet zo lang bezig bent kan je op deze manier nog wat vet verliezen en massa aankomen.
    Ik sluit me bij jou aan. 0,2-0,3kg per week kan hij gemakkelijk aankomen zonder veel vet aan te zetten. Hij kan maanden bulken op deze manier voordat hij hoeft te cutten. Als je bang bent om vet aan te zetten dan ben je sowieso de verkeerde sport aan het doen.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Ik sluit me bij jou aan. 0,2-0,3kg per week kan hij gemakkelijk aankomen zonder veel vet aan te zetten. Hij kan maanden bulken op deze manier voordat hij hoeft te cutten. Als je bang bent om vet aan te zetten dan ben je sowieso de verkeerde sport aan het doen.
      Hoe kan ik zien of ik 0,2-0,3kg per week aankom?
      Mijn weegschaal is analoog, beetje lastig om dit nauwkeurig te zien.
      Elke week wegen of een maandmeting? Ik heb ook een meetlint, weet niet of dat handig is.

Moet ik ook de eerste weken rekenen houden met eventuele beginnergains/vochttoename/overgang cut naar cleanbulk? Dat ik hier door misleid word en daardoor aanpassingen ga maken in cal. inname die niet nodig zijn.

Comment

Dan moet je natuurlijk elke week wegen op hetzelfde moment.. liefst 's ochtends na een plasje en poepje.
        Koop een andere weegschaal als je geen fatsoenlijke hebt. Of weeg je in de sportschool.
        De eerste weken zal je wss makkelijk boven die 0,2 komen. Ga nu de eerste week op 'onderhoud' zitten en kijk wat het doet. Kom je niet aan, verhoog dan iets. And so on..

Comment

Ik heb net 2 week terug een nieuwe weegschaal gekocht bij de blokker een analoge.
          Kan je daarmee ook 0,3-0,5 gewichtstoename bijhouden?

Comment

Wat kan ik het beste doen als blijkt dat ik "te hard ben gegaan" in een week tijd en ben 1a2 kilo aangekomen.

Of als voorbeeld dat ik naar een verjaardag ga en ik maak een overschot van 500a800 hoe vang ik dit op met de rest van de week.

Dit compenseren door een week te gaan cutten of volgende dag minder eten?

Comment

Als je niet kunt zien of je bent afgevallen of aangekomen per 100 gram, dan zou ik een andere weegschaal halen. De eerste 2 weken moet je niet meerekenen omdat je dan vocht gaat vasthouden. Daarna kun je 0,2-0,3kg per week aanhouden.

Je komt niet zomaar 1-2 kilo extra aan in een week. Een kilo is 7700 kcal.. dat is dan een flinke verjaardag. Als je een keer veel meer koolhydraten eet dan gepland dan kun je veel aankomen, maar dat komt doordat je vocht vasthoudt. Als je een overschot hebt, dan kun je die dag cardio doen om het enigszins te compenseren. De rest van de week eet je gewoon zoals gepland, als je dan gaat minderen dan lever je in op je gains. Je zult dus een beetje moeten opletten. Maar als je bulkt, dan mag je genoeg kcal eten dus zou je niet zo snel boven je kcal uit moeten komen.

Comment

Dank je voor de reactie, word mij wel het 1 en ander duidelijk.

Ik track met myfitnesspal mijn calorieen.
                Er zitten wat meer schommelingen af en toe in mijn dag inname, aangezien ik niet elke dag kei strikt een zelfde schema hanteer. Ik heb dus waarschijnlijk meer last van schommelingen.

Ik ga hoe het er nu uitziet cleanbulken, dus probeer 0,2-0,3 per week te gainen.

Het is de eerste keer dat ik ga cleanbulken, ik ga mij wekelijks wegen op een vaste dag.
                Als ik ga wegen en zie dat er een toename inzit van 0,5 of 1,0.

Wat moet ik dan hiermee gaan doen? Actie ondernemen met de week erop of het zo laten.

Aangezien het met van alles en nog wat te maken kan hebben.
                Wanneer moet je dan je calorie behoefte gaan aanpassen?

Comment

De eerste twee weken niet meerekenen en als je daarna te snel aankomt, je kcal minderen met 100-200 meestal. Dat kun je eens per week aanpassen.

Ik eet ook elke dag flexibel maar toch kan ik binnen 5 kcal van mn doel blijven, dus dan kun jij het ook. Gewoon goed rekenen.

Comment

Dank je voor de reactie en de heldere uitleg, de rest van de mensen die hebben gereageerd natuurlijk ook.

Ik probeer een ruimte over te laten van +-150 calorieen voor "verborgen" cal. en als ik zin heb in een handje vol pindas of een klein beetje chips zal het altijd binnen mijn dagelijkse behoefte vallen.

Vond het zelf wel een goed idee namelijk :-)

Mijn macros halen lukt niet altijd, sommige dagen lig ik wat hoger in mijn carbs en andere dag weer wat lager in mijn eiwit. Ik probeer wel wat flexibel na mijzelf toe te zijn met alles tot op stipt nauwkeurig.

Comment

Cutten?
                      Moet er eerst wel iets te cutten vallen, anders is het gewoon afvallen.
                      Zou mij helemaal niet zo druk maken, en zorgen dat er spiermassa opkwam.
                      Je zit nu gemeten op 15%?
                      Lekker belangrijk in de winter waar je nu naartoe gaat. Zou het lekker zo laten.
                      En gaan bouwen aan mn spiermassa, om +- in maart/april eens te gaan kijken of er iets te cutten valt en wat er dan overblijft.

Hiermee zeg ik niet dat je geen goede adviezen hebt gekregen om te cutten kerel, maar er moet wel iets te cutten zijn. Aan de hand van de foto's zeg ik, nee.
                      Bouw eerst een half jaar aan je massa, maar dat is geheel mijn mening!

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                        Cutten?
                        Moet er eerst wel iets te cutten vallen, anders is het gewoon afvallen.
                        Zou mij helemaal niet zo druk maken, en zorgen dat er spiermassa opkwam.
                        Je zit nu gemeten op 15%?
                        Lekker belangrijk in de winter waar je nu naartoe gaat. Zou het lekker zo laten.
                        En gaan bouwen aan mn spiermassa, om +- in maart/april eens te gaan kijken of er iets te cutten valt en wat er dan overblijft.

Hiermee zeg ik niet dat je geen goede adviezen hebt gekregen om te cutten kerel, maar er moet wel iets te cutten zijn. Aan de hand van de foto's zeg ik, nee.
                        Bouw eerst een half jaar aan je massa, maar dat is geheel mijn mening!
                        Snap je helemaal, ik heb er een tijdje over in het dubio gezeten ...
                        Wat te doen of nu gaan cleanbulken of nog even te "cutten / af te vallen.

Ik stop hier ook mee met een aantal weken, hoop dan nog 1a2 procent te kunnen droppen.
                        Het word dus geen cut van een aantal maanden, juist niet.
                        Ik ben er nu al mee bezig en wil het nog even kort doorzetten.

Daarna ga ik cleanbulken tot volgend jaar maart april wat jij zegt.

Ik heb vaak metingen gedaan en kom voortdurend rond de 15% uit, heb ook begrepen dat je op je rug ook vet afvalt dus kan ook zijn dat het dan wel klopt?

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                          Wat kan ik het beste doen als blijkt dat ik "te hard ben gegaan" in een week tijd en ben 1a2 kilo aangekomen.

Of als voorbeeld dat ik naar een verjaardag ga en ik maak een overschot van 500a800 hoe vang ik dit op met de rest van de week.

Dit compenseren door een week te gaan cutten of volgende dag minder eten?
                          Cardio

Comment

Dank je voor de reactie en de heldere uitleg, de rest van de mensen die hebben gereageerd natuurlijk ook.

Ik probeer een ruimte over te laten van +-150 calorieen voor "verborgen" cal. en als ik zin heb in een handje vol pindas of een klein beetje chips zal het altijd binnen mijn dagelijkse behoefte vallen.

Vond het zelf wel een goed idee namelijk :-)

Mijn macros halen lukt niet altijd, sommige dagen lig ik wat hoger in mijn carbs en andere dag weer wat lager in mijn eiwit. Ik probeer wel wat flexibel na mijzelf toe te zijn met alles tot op stipt nauwkeurig.
                            Zo nauw komt het niet allemaal hoor

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                              Zo nauw komt het niet allemaal hoor
                              Wat zijn bij jouw de algemene richtlijnen?
                              Daarmee bedoel ik met je voeding, cutten, bulken, hoe strikt, het wegen, junkfood. etc.

Misschien teveel vragen in 1, maar was eigenlijk wel nieuwsgierig er naar.

Comment

Wat zijn bij jouw de algemene richtlijnen?
                                Daarmee bedoel ik met je voeding, cutten, bulken, hoe strikt, het wegen, junkfood. etc.

Misschien teveel vragen in 1, maar was eigenlijk wel nieuwsgierig er naar.
                                Ik zorg gewoon dat ik min 2 gram per kg eiwit binnen krijg en minimaal een gram vet per kg.
                                Het aantal kcals wat ik wil halen is natuurlijk ook belangrijk, maar of dat nou wat meer vet is, eiwit of carbs.. daar let ik niet zo op.
                                Ik probeer het wel clean te houden maar doe echt niet moeilijk als ik een broodje doner voor me krijg of een blikje cola.

In de cut ben ik wel erg streng voor mezelf, dan werk ik ook het liefst met een vast schema.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X