Onderhoud eten, moeilijker als Cutten of Bulken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Beste mensen,

Ik ben nu al even aan het afvallen en dit is het resultaat.
    Ik weeg mij elke maandag ochtend, sochtends vroeg.

Is dit trouwens handig?
    Als je kijk naar Wk39 daar weeg ik op maandag ochtend 65,2, einde van de week zie ik dus niet. Misschien handiger op vrijdag wegen?

Mijn inname calorie zit op 1600a1800 per dag, schommelt door de hele week.
    In het weekend eet ik 1dag iets boven onderhoud, "junkdag" overschot van rond de 500.

Wk40 echt een erge overschot gehad, uiteten op zondag en veel snoepen.
    Deze maand hou ik het zo strak mogelijk aan.

Hoe kan ik nu zien aan dit of ik teveel afval of niet en wat dit op wekelijkse basis is?

Soms zit ik ook op een week gelijk 38/39 maar dan ben ik wel in buikomvang CM afgenomen.

Maand september ( 3 kilo afgevallen???! )
    Wk 36 Wk 37 Wk38 Wk39
    67,5 66 65,2 65,2

Wk40 Wk41 Wk42
    63,9 63,5 63,2
    Last edited by justme1234; 13-10-2014, 18:34.

Comment

63 kg…. 1600/1800 kcal per dag… cutten.

Sorry hoor, maar ik begrijp er niks meer van.
      Het neigt bijna naar anorexia zo.
      Wat is nou eigenlijk je doel?
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Train voor de rest wel? Beweeg je überhaupt wel met zo'n lage inname?

Wat is je leeftijd en lengte?
        Goed gejat is het halve werk!

Comment

63 is een leuk gewicht voor vrouwen, niet voor een man.

En met zo weinig kcal bereik je alleen maar dat je spier afbreekt en straks nog sneller vet aanzet
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by rain View Post
            63 kg…. 1600/1800 kcal per dag… cutten.

Sorry hoor, maar ik begrijp er niks meer van.
            Het neigt bijna naar anorexia zo.
            Wat is nou eigenlijk je doel?
            Mijn doel is om laag in vetpercentage te komen alvorens over te stappen op bulk.
            Ik stond op 18a20% vetpercentage, skinnyfat, dat vond ik gewoonweg veel te hoog om te gaan bulken.

Ik bulk liever vanaf 12% dan vanaf 16a17% en straks staan op 23%.
            Dat is de achterliggende reden erachter.

Tuurlijk wil ik niet veel lichter worden, absoluut niet!
            Maar ik wil toch graag eerst een platte buik hebben.

En ik merk dat buikvet ongelooflijk hardnekkig is, nu op dit gewicht sta ik nog ongeveer op 15% belachelijk te voor worden.

Ik vraag mij dus ook af hoeveel ik nog moet afvallen om op 12% te gaan staan.
            Ik hoop dit binnen een aantal weken te bereiken en dan overstappen op cleanbulken tot volgend jaar mei.
            Last edited by justme1234; 14-10-2014, 21:03.

Comment

Originally posted by east1977 View Post
              Train voor de rest wel? Beweeg je überhaupt wel met zo'n lage inname?

Wat is je leeftijd en lengte?
              Ja ik train verder wel, 2x pw fullbody en af en toe cardio.
              Ik ben 31jr en ben 1,73.

BMI = 1600x Activiteitsfactor 1,3-1,4 = 2100/2200.
              Train 2a3x per week, daarnaast heb ik een staand beroep, parttime.

Dus om af te vallen kom ik toch wel op, 1700a1800 calorieen uit.
              Last edited by justme1234; 14-10-2014, 21:07.

Comment

Dit heb ik van de site van Guydroog en dat leek voor mijzelf ook een meer dan logische benadering.

Bulken vanaf hoog vetpercentage is in veel gevallen onverstandig.

- Ten eerste, je stijgt altijd in vetpercentage in een bulk.
                Als je al op een gemiddeld vetpercentage zit, 15% t/m 20% werk je jezelf alleen maar tegen om te gaan bulken.

- Ten tweede, je moet nog voorzichtiger zijn met je inname in de bulk, omdat je teveel overschot niet kunt perminteren.

Praktische tips en plan van aanpak

Als je een vetpercentage hebt dat hoger ligt dan 10-12%, begin dan met cutten. Als cutten niet geschikt is voor je, kun je daar in dat artikel over lezen. Vrouwen kunnen een vetpercentage aanhouden van 19-23%, alvorens te beginnen met het opbouwen van spiermassa.

Comment

Stofwisseling ligt op ziin gat man.

Meer eten en moet je eens opletten wat er gebeurd
                  Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                    63 is een leuk gewicht voor vrouwen, niet voor een man.

En met zo weinig kcal bereik je alleen maar dat je spier afbreekt en straks nog sneller vet aanzet
                    Met 500 onder onderhoud, weet je het zeker?

Comment

Originally posted by Ruhl View Post

Hij weegt 63kg en eet zo'n 500 kcal onder onderhoud dat +-2200 is. Da's best mogelijk voor iemand van zijn gewicht, daar hoeft je metabolisme niet voor vertraagt te zijn. Hij is bovendien pas 6 weken aan het dieten en zn vetpercentage is nog niet zo laag, dus zo gemakkelijk vertraagt je metabolisme niet.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post

Dat weet ik wel ... Ik ga straks ook een lange bulk hanteren tot volgend jaar mei.

Ik wil alleen op 12a13% komen te staan ( zie vorige post ).
                        Is dit nu een absurde gedachte gang?

Ik vond het zelf wel een goed overwogen beslissing om niet vanaf een "hoog"% te starten met bulken. De reden daarvoor heb ik zonet gepost.

Comment

Ik denk dat het belangrijker is om te vragen; hoe heb jij je vetpecentage gemeten?

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                            Dit heb ik van de site van Guydroog en dat leek voor mijzelf ook een meer dan logische benadering.

Bulken vanaf hoog vetpercentage is in veel gevallen onverstandig.

- Ten eerste, je stijgt altijd in vetpercentage in een bulk.
                            Als je al op een gemiddeld vetpercentage zit, 15% t/m 20% werk je jezelf alleen maar tegen om te gaan bulken.

- Ten tweede, je moet nog voorzichtiger zijn met je inname in de bulk, omdat je teveel overschot niet kunt perminteren.
                            Guy heeft gelijk. Het is verstandig om naar een laag vetpercentage te gaan omdat je lichaam dan veel beter omgaat met koolhydraten als je na het cutten gaat bulken; je zet deze een stuk minder snel om in vet.

Aan je vooruitgang te zien ben je tussen week 38 en 42, 2 kilo afgevallen, dus je verliest een halve kilo per week gemiddeld. Dat is volgens mij je bedoeling, dus ga vooral zo door.

Ik vraag mijn clienten om zich één of twee keer per week op dezelfde dag 's morgens te wegen om te vergelijken. Fluctuaties kunnen ontstaan als je de voorgaande week meer carbs hebt gegeten dan gepland of nog niet naar de wc bent geweest bijv.

In dit tempo ben je over 6 weken op 10% vet en weeg je 60kg, ervan uitgaande dat je in dit tempo doorgaat. Van daaruit je huidige onderhoud uitrekenen en 200 kcal daarboven gaan eten. Nog even volhouden dus, tis zo voorbij.
                            Last edited by Dynamix; 14-10-2014, 21:31.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                              Hij weegt 63kg en eet zo'n 500 kcal onder onderhoud dat +-2200 is. Da's best mogelijk voor iemand van zijn gewicht, daar hoeft je metabolisme niet voor vertraagt te zijn. Hij is bovendien pas 6 weken aan het dieten en zn vetpercentage is nog niet zo laag, dus zo gemakkelijk vertraagt je metabolisme niet.
                              Ik meet mijn buikomvang met een meetlint.
                              Heb jij enig idee waarom ik in gewicht drop, maar het best lang duurt voordat mijn buikvet verdwijnt.

Mijn buikomvang begon met 82cm en staat nu op 76.5cm, gemeten met meetlint.
                              Hoeveel cm of kilos moet er nog niet vanaf?

Ik wil ook niet meer teveel in gewicht zakken eigenlijk.

Als ik het invoer op fitnessjunk.nl zou ik op 9,2% moeten staan.
                              Hier klopt volgens mij niks van.

Hoe kan het als ik alles invoer op deze site: http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden...age-berekenen/.

Ik vervolgens uitkom kom op zo`n laag %.
                              Last edited by justme1234; 14-10-2014, 21:32.

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                                Ik meet mijn buikomvang met een meetlint.
                                Heb jij enig idee waarom ik in gewicht drop, maar het best lang duurt voordat mijn buikvet verdwijnt.

Mijn buikomvang begon met 82cm en staat nu op 76.5cm, gemeten met meetlint.
                                Hoeveel cm of kilos moet er nog niet vanaf?

Ik wil ook niet meer teveel in gewicht zakken eigenlijk.
                                Da's genetisch bepaald.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X