Onderhoud eten, moeilijker als Cutten of Bulken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onderhoud eten, moeilijker als Cutten of Bulken

Ik heb besloten om op onderhoud te gaan eten rond de 2300/2400 calorieen.

Hiervoor had ik een ( eerste ) cut, waar ik vanaf ben gestapt omdat ik toch eerst in spiermassa wil toenemen.

Ik maak gebruik van MyFitnessPal en gebruik dus geen vast voedingschema.
    Wel is mijn ontbijt altijd wel hetzelfde en middag eten zo goed als.
    Probeer daarnaast zo goed mogelijk bij mijn micros uit te komen.

Nu valt het mij op of ik moet het verkeerd hebben, dat het moeilijker is om op onderhoud te eten dan cutten of bulken. De ene keer kom ik op 2300 uit, dan weer 2400, soms zit er een dag tussen dat ik een uitschieter heb naar 2500. Hoe doen andere mensen dat?

Het lijkt mij veel makkelijk om in een bulk of cut constant wat over de 2300 te zitten of in de cut eronder. De middellijn "onderhoud" vasthouden, zijn de schommelingen onoverkomelijk en veel lastiger.

Klein vraagje nog , hoe doen jullie dat met cheatmeals of snoepgoed?
    Ik ben best bang om mijzelf wat te gunnen omdat ik vanuit de cut alsnog een 15% vetpercentage heb. Ik zat zelf te denken om op een cheat moment iets te schrappen zodat ik het calorie behoefte niet overschrijd.
    Last edited by justme1234; 13-09-2014, 10:24.

Je moet het niet te nauwkeurig nemen je onderhoud is geen 24/7 2400kcal per dag.
    maar de ene dag 2100 de andere dag2700 bij wijze van.
    zorg gewoon dat je rond onderhoud zit.
    ikzelf cheat in principe 1*pw een maaltijd en eventueel wat lekkers savonds.
    maar sla nu een week over omdat ik geen behoefte heb.

Comment

Zo lastig is het toch niet?
      Als je je aan je schema houdt, kan je toch nooit veel afwijken.
      50 gram meer of minder zal het verschil niet maken.

Als je dan bv overdag een keer wat extra's hebt gegeten, eet je 's avonds wat minder.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Na het cutten 15%?

Euh, waarom niet wat lager?
        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Als ik wekelijks ga wegen, heb een analoge weegschaal, moet ik dus constant rond de 66 kg blijven wegen.
          In de cleanbulk wat ik na een maand ga doen, heb ik begrepen, is een toenname van 0,5-0,7 per week normaal.

Op onderhoud rond de 66kg blijven, neem ik aan, wat als ik na een week 1kg aankomen ...
          Dit kan toch ook van een lichte overschot zijn van onderhoud?

Kort gezegd, ik ben nog wat confused met het wekelijks weken op een analoge weegschaal of dit nu in de cut,bulk,onderhoud is. Op een analoog weegschaal, lijkt mij, is het ook moeilijk om het precies te zien.
          Tuurlijk ik snap dat als je een paar kilo aankomt maatregelen moet nemen.

Maar een wekelijkse schommeling op de weegschaal kan van een keertje cheaten zijn toch?
          En hoe weet ik of mijn progressie spiermassa is of schommeling, puur door vocht, cheatweekend is.

En hoe kan je zien of je toeneemt in spiermassa en geen vetmassa, ik heb de beschikking over een meetlint.
          Dit schijnt niet accuraat te zijn heb ik gehoord?

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
            Na het cutten 15%?

Euh, waarom niet wat lager?
            Omdat ik helemaal geen spiermassa heb, niet veel tenminste.
            Ik ben net met het trainen begonnen, hiervoor trainde ik thuis voornamelijk bodyweight workouts.

Zit op een lengte van 1,73 en gewicht van 66kg 15a16%, nog meer afvallen word ik graad mager.

Er word geadviseerd om toch te gaan cleanbulken of op onderhoud te gaan eten.

Comment

Ja dan moet er eerst wat klei op voordat je gaat beeldhouwen
              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ik schat mijn vetpercentage zelfs wat hoger rond de 17% als ik in de spiegel sta.
                Wat is eigenlijk wijsheid, weeg ik 66kg.

Comment

fdasdasfasdfdas

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                    Ik schat mijn vetpercentage zelfs wat hoger rond de 17% als ik in de spiegel sta.
                    Wat is eigenlijk wijsheid, weeg ik 66kg.
                    20140913_122959[1].jpg20140913_123034[1].jpg

Ik weet niet hoe ik de fotos, horizontaal kan krijg, zo staan ze wel op mijn pc

Comment

Je hebt geen spieren zeg je en nu ga je op onderhoud eten.. oftewel te veel eten om af te vallen en te weinig eten om spier aan te zetten. Wat denk je dat er gaat gebeuren?

Comment

Niet veel, misschien wel wat beginner gains.
                        Ik twijfel gewoon, aan mijn fotos te zien weet ik niet of ik er wel goed aan doe om te gaan cleanbulken.
                        Omdat je het risico loopt te hoog in vetpercentage komen.

Misschien tot november cutten en dan cleanbulken tot februari en dan droogtrainen voor de zomer?

Comment

Wat ben je toch altijd aan het kloten met je onderhoud Niet zo moeilijk doen..laat je vetpercentage het toe ga dan bulken. Zo niet ga dan cutten... Wat wil je nou bereiken met op onderhoud eten? Het klinkt natuurlijk wel mooi, misschien lukt het je dan wel om ietsje spiermassa te pakken en een beetje vet te verliezen. Of je dat gaat lukken is een tweede. Ik neem aan dat jij aardig wat zweetdruppeltjes in de gym laat vallen, benut dit dan ook. Ik snap je verder wel hoor. Je vind jezelf nog niet droog genoeg maar wilt ook geen spiermassa gaan inleveren, het liefst nog erbij als het even kan. Maar je moet je doelen op de lange termijn stellen, begrijpen dat de ene proces lastig te combineren is met de andere en kiezen voor de weg die het effectiefst is.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                            Je hebt geen spieren zeg je en nu ga je op onderhoud eten.. oftewel te veel eten om af te vallen en te weinig eten om spier aan te zetten. Wat denk je dat er gaat gebeuren?
                            Als hij geen spieren heeft zou hij dood zijn.

Comment

Aan de hand van je foto's en je verhaal is mijn advies:

Ga cleanbulken. Een klein overschot hou je aan en hou je gewicht + vetpercentage goed in de gaten. Dus wekelijks laten opmeten. Ga voor een minimale gewichtstoename, 0,2 kg per week zou perfect zijn. Doe dit een tijdje.. verhoog je voeding als je de 0,2 niet haalt en verlaag je voeding als je te veel aankomt. Aangezien je niet zo lang bezig bent kan je op deze manier nog wat vet verliezen en massa aankomen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X