voedingsschema cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema cut

ik ben aan het cutten begonnen omdat ik wat droger wil worden en wat vetjes er af.
    heb nogal een vrij arbeidsintensieve baan en wil graag jullie mening over dit voedingsschema.

stats
    • leeftijd 23
    • gewicht 80 kg
    • lengte 1.80
    • vet percentage 16 %
    • werk stukadoor
    • doel
    • cutten

6:00kcal 287 e/k/v 38/41/2

whey proteine 40 g
    brinta 50 g

9:00 kcal 406 e/k/v 27/43/14

brood volkoren 70 g (2 boterhammen
    kipfilet(beleg) 130 g
    1 appel

12:30 kcal 470 e/k/v 27/59/14

brood volkoren 70 g (2 boterhammen)
    banaan 1
    kipfilet (beleg) 130 g

15:30 kcal 348 e/k/v 31/11/20

blik tonijn 100 g
    cashew noten 40 g

avond eten
    18:00 kcal 437 e/k/v 49/44/7

kipfilet 200 g
    brocoli 150 g
    rijst 50 g

19:00 trainen

20:30kcal 104 e/k/v 104/32/4
    eiwit shake 40 g

22:15
    kcal 280 e/k/v 280/49/17
    kwark 500 g

totaal :
    kcal : 2332
    eiwitten: 252
    koolhydraten: 219
    vet 58

Je eet veel te veel eiwit.

Enig idee wat je onderhoud nu is?

Comment

Oke en wat zal een betere eiwitwaarde zijn volgens jou ?
      mijn onderhoud is 2823kcal

Comment

Zou iemand mij wat tips kunnen geven wil graag weten of ik op de goede weg ben ?

Comment

Direct zoveel onder je behoefte?

Niet doen. Lekker langzaam afbouwen.

Blijft geen fuck van je over dan.
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
            Direct zoveel onder je behoefte?

Niet doen. Lekker langzaam afbouwen.

Blijft geen fuck van je over dan.
            Da's absoluut niet waar als je het over eventueel spierverlies hebt Ruhl. Als er niets van je vet overblijft dan kan het kloppen, maar das juist goed. 500 kcal onder behoefte is helemaal niet veel.

Comment

De richtlijnen voor je macro's zijn:

Eiwit: 2,5-3 keer je vetvrije massa (gewicht min vetmassa) aan grammen per dag
              Vetten: 20-30% van je totale kcal
              Carbs: de rest

In jouw geval zou ik beginnen met 2000 kcal te eten gemiddeld en zien wat dat voor je doet.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                De richtlijnen voor je macro's zijn:

Eiwit: 2,5-3 keer je vetvrije massa (gewicht min vetmassa) aan grammen per dag
                Vetten: 20-30% van je totale kcal
                Carbs: de rest

In jouw geval zou ik beginnen met 2000 kcal te eten gemiddeld en zien wat dat voor je doet.
                Oke dankje dynamix daar heb ik wat aan!
                Heb me eiwitten wat verlaagd nu maar zit nu wel 300kcal boven die 2000 kcal
                zal ik het verlagen of eerst kijken wat er gebeurd ?

Comment

Originally posted by nicketienick View Post
                  Oke dankje dynamix daar heb ik wat aan!
                  Heb me eiwitten wat verlaagd nu maar zit nu wel 300kcal boven die 2000 kcal
                  zal ik het verlagen of eerst kijken wat er gebeurd ?
                  Gewoon verlagen. 2000 is een goed uitgangspunt. Als je genoeg eiwit eet (volgens de richtlijn dus) en je traint o.a. met zware gewichten 2-3 keer per week, dan zul je je spieren behouden. Pas als je merkt dat je achteruit gaat op allerlei oefeningen, dan dien je je kcal met 10% te verhogen. Ik eet nu 7 weken al -1000 kcal per dag en ik ga zelfs een beetje vooruit, dus maak je niet druk.

Houd het verschil aan kcal tussen rust- en trainingsdagen tussen de 400-600 kcal. Op trainingsdagen verbrand je uiteraard meer, dus heb je meer kcal/carbs nodig. Als je 3 dagen traint dan kun je op trainingsdagen 2300 kcal eten en op rustdagen 1800, wat neerkomt op een wekelijks gemiddelde van 2000 kcal. Eet de meeste kcal rondom je trainingen en vooral erna.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                    Gewoon verlagen. 2000 is een goed uitgangspunt. Als je genoeg eiwit eet (volgens de richtlijn dus) en je traint o.a. met zware gewichten 2-3 keer per week, dan zul je je spieren behouden. Pas als je merkt dat je achteruit gaat op allerlei oefeningen, dan dien je je kcal met 10% te verhogen. Ik eet nu 7 weken al -1000 kcal per dag en ik ga zelfs een beetje vooruit, dus maak je niet druk.

Houd het verschil aan kcal tussen rust- en trainingsdagen tussen de 400-600 kcal. Op trainingsdagen verbrand je uiteraard meer, dus heb je meer kcal/carbs nodig. Als je 3 dagen traint dan kun je op trainingsdagen 2300 kcal eten en op rustdagen 1800, wat neerkomt op een wekelijks gemiddelde van 2000 kcal. Eet de meeste kcal rondom je trainingen en vooral erna.
                    Oke dankje dynamix.ik train inderdaad 3 keer in de week en 1 a 2 x cardio,maar zal mijn schema even aanpassen op de dagen dat ik niet train.

Comment

Succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X