Verhouding Rijst/Kip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb het idee dat je toch het (rauwe) gewicht moet tellen dat in de verpakking zit. De voedingswaarden staan immers per 100 van het verpakte product. Of ze er nu water in hebben gespoten of niet.
    Bij ingevroren producten is het nog erger, want dan spuiten ze er nog een laagje water aan de buitenkant overheen. Net als bij een doosje met 2 zalmmootjes of een doosje met koolvis blokken, of zak pangafilet etc. Als je het ontdooit ligt er al een plas water op je bord, en dan moet je het nog gaan bereiden.
    Gevoelsmatig tel ik altijd 90-95% van het gewicht het rauwe product als ik macro's zou bijhouden in een voedingsschema.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
      5% of 30% daar zit toch wel een groot verschil in denk je niet?
      Dat kan ik zeker niet ontkennen. Maar of het nu 30% vocht of 5% vocht is. De voedingswaarde die op de verpakking staat gaat over 100g over het product incl het vocht niet exc. het vocht.

Comment

Originally posted by Gainz House View Post
        Dat kan ik zeker niet ontkennen. Maar of het nu 30% vocht of 5% vocht is. De voedingswaarde die op de verpakking staat gaat over 100g over het product incl het vocht niet exc. het vocht.
        Klopt niet, koop maar eens vlees bij verschillende aanbieders. Je zult zien dat de voedingswaardes nagenoeg overeenkomen maar het vocht flink kan verschillen.
        Last edited by generation_iron; 04-02-2015, 16:38.

Comment

Dit is wat ik ook bedoel, zie mijn eerste zin

Comment

Hoeveel gram eiwitten zit er in 30 gram vocht?
            30g vocht is 0. Dus waar maak je je druk om?

Comment

Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
              Dit is wat ik ook bedoel, zie mijn eerste zin
              Je reactie stond er nog niet toen ik het typte haha maar idd :P

Comment

Hoeveel gram eiwitten zit er in 30 gram vocht?
                Natuurlijk zit er niks qua eiwitten in 30 gram vocht. Als de slagerij of supermarkt er in dat geval vocht bij spuit, dan zou er een correct labeltje op de verpakking moeten zitten en zal er dus bij benadering 30% minder eiwitten per 100 gram op het labeltje moeten staan. Als dat niet het geval is, word je inderdaad flink genaaid. Dan doen ze zeg maar een B&F'je naar de consument
                Last edited by Aesthetic and Athletic; 04-02-2015, 16:43.

Comment

30g vocht is 0. Dus waar maak je je druk om?
                  Precies. Je betaalt voor 0. Daar maak ik me druk om

Ik geloof wel dat er met het vocht rekening word gehouden, maar desondanks kan dit flink afwijken.

Comment

Originally posted by Aesthetic and Athletic View Post
                    Natuurlijk zit er niks qua eiwitten in 30 gram vocht. Als de slagerij of supermarkt er in dat geval vocxht bij spuit, dan zou er een correct labeltje op de verpakking moeten zitten en zal er dus bij benadering 30% minder eiwitten per 100 gram op het labeltje moeten staan. Als dat niet het geval is, word je inderdaad flink genaaid.
                    Dat is mijn punt.

Comment

Dat is mijn punt.
                      Dan zou je als jij bijv klant bij de AH bent je kip moeten bakken en het laten testen of bij de bekende ketens kip halen, bakken en laten testen en zien wat eruit komt? Persoonlijk bak ik me kip niet, gooi het op de grill. Geen olijfolie/boter oid nodig

Comment

Mijn gebakken kip laten testen? Ik eet het liever op man

Van bakken/grillen/koken veranderen de voedingswaardes niet.

Comment

Mijn gebakken kip laten testen? Ik eet het liever op man

Van bakken/grillen/koken veranderen de voedingswaardes niet.
                          Nou kijk dus wat is het probleem?:P Je zegt het zelf al haha.

Comment

Nou kijk dus wat is het probleem?:P Je zegt het zelf al haha.
                            Nogmaals, lastig om exact de voedingswaardes te berekenen en je legt grof geld neer voor wat water.

Welke winkel was hier onlangs trouwens op betrapt? Het bewust toedienen van vocht aan vlees?

Comment

zolang je maar geen B&F kip hebt, hoef je je geen zorgen te maken

Comment

Tja misschien dat het allemaal wel meevalt hoor, maar ik ben wat dit soort dingetjes liever wat zekerder van mijn zaak. Zelf gooi ik er nu altijd wat meer in en tel wat minder. Ook de manier van bakken heeft invloed op het resultaat achteraf. Als je hem continue op laag vuur bakt dan zal hij lichter zijn als dat je hem eerst even dichtschroeit, zodat het vocht er niet uit kan..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X