Verhouding Rijst/Kip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verhouding Rijst/Kip

Hallo,

Ik ben van plan om 's middags rijst, kip en groenten te gaan eten. Alleen vraag ik me af wat een goede verhouding qua hoeveel kip/rijst is? Ervaringen?

Zoveel mogelijk
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ik doe
      120 gr ongekookte rijst
      250 gr kip
      400 gr groenten

En wat saus. Smaakt goed. Ik zou er in elk geval twee keer zoveel gram kip in doen als dat je rijst neemt.

Comment

Natuurlijk hangt de gewenste verhouding af van wat je de rest van de dag eet, en ook wat je doel is.
        Als je wilt cutten (low carb) dan wil je natuurlijk geen bergen rijst eten. Als je wilt bulken kan je weer wel meer carbs toevoegen.
        Als je een mooi gemiddelde wilt aanhouden zou ik net wat Dynamix zegt, de verhouding 2:1 (kip:rijst) bereiden. En dan een royale hoeveelheid groenten erbij.

Comment

Is dit dan 250gr gekookte kip, of 250g rauw die je dan kookt? Maakte gisteren voor het eerst mijn eigen kip klaar, en de 450g rauwe kipfilet werd 350g gekookte. Vroeg me dan af als je schema's bekijkt of het over gekookte of rauwe kip gaat?

Comment

Alles rauw en ongekookt afwegen.
            En de verhouding, tjah, ligt aan je doelen en schema man.
            Bijvoorbeeld ongekookte rijst a 100gr wordt ongeveer 230 gram als het gekookt is.
            Maar alsnog de voedingswaarden gelden voor rauw en ongekookt

om 10 uur eet ik 150gr rijst 150gr kip 100 Gr doperwt.
            12:30: 150gr pasta, 150gr gehakt en beetje pasta saus
            savonda ook zoiets
            In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
              Alles rauw en ongekookt afwegen.
              En de verhouding, tjah, ligt aan je doelen en schema man.
              Bijvoorbeeld ongekookte rijst a 100gr wordt ongeveer 230 gram als het gekookt is.
              Maar alsnog de voedingswaarden gelden voor rauw en ongekookt

om 10 uur eet ik 150gr rijst 150gr kip 100 Gr doperwt.
              12:30: 150gr pasta, 150gr gehakt en beetje pasta saus
              savonda ook zoiets
              Bij producten die vocht opnemen, oke.

Maar producten zoals vlees die vocht verliezen? Waarom?

Comment

De vleesindustrie is vaker betrapt op het inspuiten van water in vlees. Dan veranderen de voedingswaardes ook per 100 gram, alleen zie je dit niet terug op het etiket.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                  Bij producten die vocht opnemen, oke.

Maar producten zoals vlees die vocht verliezen? Waarom?
                  Sorry man, kan dit niet onderbouwen helaas. Heb dit zelf overgenomen van mensen zoals jullie toen ik net begon. Misschien kan iemand anders dit onderbouwen of tegenspreken met onderbouwing?

Comment

Weet het zelf ook niet zeker hoor, maar deze vraag brand op mijn lippen daar ik vrij veel kip en rund eet, zo'n 600 gram per dag. Ik verlies er makkelijk één derde aan gewicht op. Dus fucking 200 gram. Wat dus uit komt op zo'n 40 gram eiwit... scheelt wel even wat. Weet iemand of ze rekening hebben gehouden met vocht in het vlees bij het vermelden van de voedingswaardes?
                    Last edited by generation_iron; 04-02-2015, 16:16.

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                      Sorry man, kan dit niet onderbouwen helaas. Heb dit zelf overgenomen van mensen zoals jullie toen ik net begon. Misschien kan iemand anders dit onderbouwen of tegenspreken met onderbouwing?
                      Doe maar eens zelf de test:
                      Ga in de AH (of ander grootwarenhuis waar ze kip tegen "stuntprijzen" aanbieden) kipfilet halen, weeg hem voor en na het bakken. Je zal zien dat er een groot verschil op zit.
                      Bij mij ligt steeds men halve pan vol met vocht na het bakken...
                      tegenwoordig haal ik men kip & kalkoen bij de bioplanet. Kost een heel deel meer maar het gewicht blijft wel identiek voor en na het bakken + ze smaken na het bakken niet naar rubber zoals goedkope kip.

Comment

Ja heb ook vaak mijn pan vol met water zitten, dat zijn B&F praktijken!!

Misschien toch maar weer bij musclemeat bestellen, hier heb je minimale afwijkingen.

Comment

Originally posted by liquid sword View Post
                          Ga in de AH (of ander grootwarenhuis waar ze kip tegen "stuntprijzen" aanbieden) kipfilet halen, weeg hem voor en na het bakken. Je zal zien dat er een groot verschil op zit.
                          tegenwoordig haal ik men kip & kalkoen bij de bioplanet. Kost een heel deel meer maar het gewicht blijft wel identiek voor en na het bakken + ze smaken na het bakken niet naar rubber zoals goedkope kip.
                          Niet mee eens. Elk stuk vlees zal altijd in zijn gewicht verminderen omdat die altijd zijn vocht verliest. Als die het niet zou verliezen moet je je zelf eens afvragen hoe bewerkt het is. Als jij het warm hebt ga je zweten, dus vocht verlies. (Als vergelijking)

Mijn is ook altijd geleerd rauw/ongekookt te wegen en daar op af te stemmen. Enige wat er verandert is de verhouding vocht in het totale product. Helaas kan ik er zo geen linkjes of iets bij vinden om het te onderbouwen.

Comment

Originally posted by Gainz House View Post
                            Niet mee eens. Elk stuk vlees zal altijd in zijn gewicht verminderen omdat die altijd zijn vocht verliest. Als die het niet zou verliezen moet je je zelf eens afvragen hoe bewerkt het is. Als jij het warm hebt ga je zweten, dus vocht verlies. (Als vergelijking)

Mijn is ook altijd geleerd rauw/ongekookt te wegen en daar op af te stemmen. Enige wat er verandert is de verhouding vocht in het totale product. Helaas kan ik er zo geen linkjes of iets bij vinden om het te onderbouwen.
                            5% of 30% daar zit toch wel een groot verschil in denk je niet?

Comment

Originally posted by liquid sword View Post
                              nah dat weet ik wel.....
                              Eerder hing iedere slager z'n speklappm boven water.
                              Het ging me om de voedingswaarden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X