Bulk of Cut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulk of Cut?

Stats : 20jaar
    lengte : 1,90
    gewicht: 90kg
    vetpercentage 15-16%

momenteel volg ik een voedingschematje van 2700kcal (cut) zonder enige cardio,
    toch wil ik eigenlijk meer groeien en laag in vet% te blijven, is het verstandig om dan een bulk ge te doen van 3300kcal met 2-3x perweek cardio erbij?
    of eventueel verder gaan met cutten?
    natuurlijk is het ook bijna zomer vandaar de vraag, wat is aan te raden?
    via de excelsheet heb ik berekend dat mijn onderhoud 3000kcal is.

Als je laag in vet% wilt zitten, maar toch wilt groeien, dan zou ik doen wat je blijft doen.
    Langzaam cutten, zodat je geheid vet verliest, maar niet zo diepe cut dat je spiermassa aangetast word / nihil, gezien je natuurlijk krachttraining doet en (hopelijk) sterker word.

Het 'argument' van bijna zomer, zou ik verschuiven naar volgend jaar zomer, nu eerst rustig cutten naar in jouw ogen laag vet%, vanaf hier rustig clean bulk en je vet% in de gaten houden.

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
      Als je laag in vet% wilt zitten, maar toch wilt groeien, dan zou ik doen wat je blijft doen.
      Langzaam cutten, zodat je geheid vet verliest, maar niet zo diepe cut dat je spiermassa aangetast word / nihil, gezien je natuurlijk krachttraining doet en (hopelijk) sterker word.

Het 'argument' van bijna zomer, zou ik verschuiven naar volgend jaar zomer, nu eerst rustig cutten naar in jouw ogen laag vet%, vanaf hier rustig clean bulk en je vet% in de gaten houden.
      Het leek mij juist als je clean bulkt met veel cardio dat je juist droog blijft en groeid,

Comment

Als je clean bulkt met 2-3x per week cardio (zie: niet veel cardio), beperk je inderdaad je hoeveelheid vet dat je aankomt. Maar gezien je vet% 15-16% is (met welke soort meting gemeten?) zou ikzelf eerst naar de 10-12 vet% cutten, zodat je wat beter je spieren ziet, wat ook extra motivatie kan geven.

Tevens kan je zo ook zien wat je wat mindere spiergroepen zijn, en hieraan extra aandacht besteden.

Comment

2 maanden cutten en clean bouwen (niet een te groot overschot) cardio zorgt er niet voor dat je droog blijft staan, voeding is hier de sleutel.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
            2 maanden cutten en clean bouwen (niet een te groot overschot) cardio zorgt er niet voor dat je droog blijft staan, voeding is hier de sleutel.
            ok dankjewel,met dit voeding schematje (2700kal) zit ik 300 onder mijn onderhoud, is het verstandig om 2-3x in de week na het trainen nog 10 minuutjes cardio bijtedoen als extra vetbranding? of voeding het werk laten doen>?

Comment

Gewoon beginnen en je resultaten als leidraad nemen. Dan eventueel aanpassen. Cardio voor "extra vetverbranding" is onzin, zeker als 10 minuutjes na iedere training.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Clean bulk is in feite altijd je doel. Dus snap niet zo goed waarom mensen daar zo een onderscheid in maken. Cardio erbij heeft niets te maken met de hoeveelheid vet die erbij komt, dat bepaalt je voeding. Cardio staat niet gelijk aan vet verliezen.

20% tekort creeren, houdt dat 2 weken vol. Kijk wat de resultaten zijn en kies dan:

1. extra cardio(niet mijn voorkeur)
                2. groter tekort creëren.

Easy....

Comment

^optie 3, gaat prima en laten zo
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

aahah vanzelfsprekend, maar klopt dat is optie 3.

We moeten het gewoon allemaal niet moeilijker maken dan het is. Zeker als je op 15-16% staat(no offense) en dan moet je nog weten of dit echt 15-16% is.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Gewoon beginnen en je resultaten als leidraad nemen. Dan eventueel aanpassen. Cardio voor "extra vetverbranding" is onzin, zeker als 10 minuutjes na iedere training.
                      De extra cardio is niet om extra vet te verbranden, maar om een te grote kcal overschot tegen te gaan, zodat het vet wat je anders zou aanzetten, voorkomt.

(als je reactie niet bedoelt was op mijn post, dan excuus voor aangesproken voelen).

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
                        De extra cardio is niet om extra vet te verbranden, maar om een te grote kcal overschot tegen te gaan, zodat het vet wat je anders zou aanzetten, voorkomt.

(als je reactie niet bedoelt was op mijn post, dan excuus voor aangesproken voelen).
                        Maakt totaal geen sense. Echt dit is serieus complete onzin, lees het zelf nog eens en denk even na. No offense hoor.

Comment

Waarom maakt het geen sense ? Ik ben het met je eens dat voeding alles bepalend is, wanneer dit goed is, cardio niet nodig is.

Maar als TS hiermee moeite heeft, kan dat extra cardio doen nut hebben.

Comment

Ok, mss ligt het aan mij maar ik kan er geen touw aan vastknopen.

Comment

Ik snap het wel, al is het een beetje onduidelijk.
                              Door cardio te doen, kan te meer eten dan geen cardio te doen. Maar wat de meerwaarde daarvan is, als je daardoor op hetzelfde kcal tekort uitkomt, weet ik niet.
                              Ja, dat je meer geld kwijt bent
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X