Witte rijst vs zilvervlies rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Google bitches

Bij bruine rijst wordt enkel de schil verwijderd tijdens het malen. Doordat de zemelen intact blijven levert bruine rijst ons meer vezels maar ook folacine, ijzer, riboflavine, potassium, fosfor, zink en minerale sporenelementen zoals koper en mangaan. En enkel bruine rijst levert ons vitamine E.

Comment

Maar als je alleen macro's telt kun je net zo goed gummyberen eten....

Comment

Originally posted by dennenappel View Post
        Enige wat ik heb gehoord over zilvervlies, is dat er complexe koolhydraten in zitten, en je leest het vaak terug dat het beter moet zijn dan witte rijst.
        Witte rijst is ook complexe koolhydraten hoor.
        Ikzelf verkies zilvervliesrijst, zowel vanwege de smaak als voor het hogere gehalte vezels.

Comment

Het kortste antwoord op je vraag: Het boeit niets.

-Mealtiming is zowat irrelevant
          -GI boeit niet als het toch gecombineerd wordt met eiwit en vet

Het enige voordeel wat ik me zo snel kan bedenken zou zijn: het aantal vezels en extra vitamines/mineralen dat zilvervliesrijst bevat. Meer niet.

Ik ben na 2 jaar afgestapt van het hele 'clean' en op uur en tijd eten en het boeit zeer weinig/geen fuck voor je lichaamscompositie.
          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post

Het enige voordeel wat ik me zo snel kan bedenken zou zijn: het aantal vezels en extra vitamines/mineralen dat zilvervliesrijst bevat. Meer niet.

Ik ben na 2 jaar afgestapt van het hele 'clean' en op uur en tijd eten en het boeit zeer weinig/geen fuck voor je lichaamscompositie.
            Mealtiming niet relevant? En waarom dan niet?

Comment

Hoe kun je dat nou weten?als je wel alles strikt had gedaan was je misschien 5 kg zwaarder, of lichter
              Verschillen zullen allemaal marginaal zijn maar voor iemand die alles wil geven om het maximale te halen doen ook die kleine beetjes ertoe

Comment

Originally posted by quibus View Post
                Google bitches

Bij bruine rijst wordt enkel de schil verwijderd tijdens het malen. Doordat de zemelen intact blijven levert bruine rijst ons meer vezels maar ook folacine, ijzer, riboflavine, potassium, fosfor, zink en minerale sporenelementen zoals koper en mangaan. En enkel bruine rijst levert ons vitamine E.
                Ja maar als je rijst gaat eten voor de bovenstaande zaken dan schiet het ook niet echt op kan ik je melden. De voedingswaarde op dat gebied is vrij karig.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hoe kun je dat nou weten?als je wel alles strikt had gedaan was je misschien 5 kg zwaarder, of lichter
                  Verschillen zullen allemaal marginaal zijn maar voor iemand die alles wil geven om het maximale te halen doen ook die kleine beetjes ertoe
                  Ik denk dat dit vooral de mindset is vaak van iemand die heel strict uit tov iemand die iifym/biertje in het weekend doet. Niet zozeer of hij bruine of basmatirijst eet. En ook niet al die kleine dingen bij elkaar. Zo werkt hypertrofie gewoon niet.
                  Last edited by pescatore; 18-05-2015, 22:13.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Welcome to the dark side GM, weve got gummybears

Comment

Originally posted by akito View Post
                      Welcome to the dark side GM, weve got gummybears
                      Haha tegenwoordig iifym all the way. Het leven is een stuk gemakkelijker en leuker zo. Ik zorg dagelijks voor in ieder geval 150g eiwit, 75g vet, 1-2 stuks fruit, 30-40g vezels en wat groenten. De rest vul ik met whatever ik zin in heb. Hetzij frikandel speciaal, oreos, ijs etc. etc. En het boeit helemaal 'niets'.

Misschien dat het marginale verschil voor de pro's de moeite waard is, maar voor mij echt niet. Beachboyfysiek heb ik vrede mee.
                      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Haha tegenwoordig iifym all the way. Het leven is een stuk gemakkelijker en leuker zo. Ik zorg dagelijks voor in ieder geval 150g eiwit, 75g vet, 1-2 stuks fruit, 30-40g vezels en wat groenten. De rest vul ik met whatever ik zin in heb. Hetzij frikandel speciaal, oreos, ijs etc. etc. En het boeit helemaal 'niets'.

Misschien dat het marginale verschil voor de pro's de moeite waard is, maar voor mij echt niet. Beachboyfysiek heb ik vrede mee.
                        Tijd voor een log-update
                        181 cm 85 kg 14%
                        Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                          Ik denk dat dit vooral de mindset is vaak van iemand die heel strict uit tov iemand die iifym/biertje in het weekend doet. Niet zozeer of hij bruine of basmatirijst eet. En ook niet al die kleine dingen bij elkaar. Zo werkt hypertrofie gewoon niet.
                          Dat is nu net een beetje mijn probleem. Ik heb nu een aantal weekenden een beetje IIFYM geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Maar ook het schema van Dynobet 7 dagen volhouden gaat mij niet lukken. Dus probeer op dit aantal KCAL nu een beetje een "lekker" weekend schema te creëren.

En over die rijst... Tsja... je leest wat en wil graag de mening van anderen. De reactie omtrent mealtiming verbaasde mij echter wel. Kan alleen niet echt een onderbouwing vinden waarom bijvoorbeeld een uur na de training snelle KH eten bullsh*t zou zijn.

Comment

Als je alle minimale verschillen bij elkaar optelt maakt het vast wel wat uit.
                            In zilvervlies zitten ook meer vezels en andere micro nutriënt.
                            Zelf vind ik het gewoon niet te vreten dus heb altijd basmatti of panda rijst.
                            Maar kan me voorstellen dat in de laatste weken van me prep zilvervlies de voorkeur geniet.
                            Ik neem ook altijd basmati. Vult tenminste ook wat langer dan witte rijst
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Ik neem ook altijd basmati. Vult tenminste ook wat langer dan witte rijst
                              Als je 5500+ kcals eet wil je niets dat vult

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                                Als je 5500+ kcals eet wil je niets dat vult
                                Hahahahaha dat snap ik!
                                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X