Droogtrainen lukt niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Droogtrainen lukt niet

Goedenavond iedereen,

Ik doe al anderhalf jaar aan krachttraining, en ben al een tijdje bezig met cutten (sinds midden maart). Begin april had ik een voedingsschema samengesteld met mijn fitnessinstructeur, maar ik viel er niet van af. Zelfs niet gecombineerd met krachttraining. forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/66887-voor-eerst-cutten-voedingsschema.html Ik heb het toch maar even aangekeken tot begin mei en hierna heb ik mijn eigen voedingsschema maar opgesteld. Ik ben sindsdien van 78 kilo, naar 72 kilo gegaan, maar als ik in de spiegel kijk, is er geen vordering te bekennen.

Dit zijn mijn stats: 72 kilo. 181 centimeter, 17 jaar en vetpercentage weet ik niet. (Ik schat rond de 18%.)

Ik ben sinds twee weken gestopt met cutten vanwege mijn examens en zit gewoon hoog in koolhydraten. Deze week heb ik de laatste twee examens en vanaf volgende week wil ik opnieuw beginnen met cutten. Maar ik ben nu niet zo gemotiveerd meer, want ik heb er nu bijna twee en een halve maand aan verspild zonder fysieke vooruitgang te boeken. Ik volgde sinds anderhalve week voor mijn examen dit trainingsprogramma: 30 Days Out: Craig Capurso's Extreme Cut Trainer - Bodybuilding.com. Hiervan viel ik wel af, maar echt resultaat zag ik nog niet.

Hebben jullie misschien een idee van wat ik verkeerd doe? Ik vind het hartstikke vervelend en demotiverend, vooral het feit dat ik nu al twee maanden verspild heb zonder resultaat.

Ik voeg mijn zelfgemaakte voedingsschema hieronder toe.

Met vriendelijke groet,

Shakie

Voedingsschema.png

Het gaat bij afvallen niet om wat je eet, maar enkel om hoeveel calorieen je eet. Als je niet afvalt, dan eet je dus teveel. En die trainer die jou dat schema heeft gegeven is waarschijnlijk een eersteklas nitwit.

Comment

Ik denk zomaar dat je beter niet meer luistert naar je instructeur.
      Wetende dat je in 1 1/2 jaar wel wat meer had kunnen bereiken of op zijn minst weten!

Comment

Goedemorgen!

Bedankt voor jullie reacties haha.
        Ik weet dat het gaat om hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Het vreemde aan de voedingsschema die mijn instructeur me gaf, was dat hij uitkwam op een behoefte van 2900 calorieën. 2900-500 =2400. Hij zei dat ik een e/k/v verhouding moest nemen van 40/40/20. Dus ongeveer 240 gram kh, 240 gram eiwit en 53 gram vet. Hier viel ik niet van af.

Mijn schema heb ik daarna gehouden aan een calculator van Bodybuilding.com, en daaruit kwam een behoefte van 2400. 2400-400 =2000. Ik heb het anders gedaan dan mijn instructeur. 1 gram vet/kg lichaamsgewicht. Dat was toen 78 gram vet = 702 kcal vet. 2.5 gram eiwit/kg lichaamsgewicht = 780 kcal uit eiwit. En derest zijn dan koolhydraten, dus 2000-780-702 = 518 kcal uit hoolhydraten, is 130 gram.

Hiernaast deed ik ook nog behoorlijk intensieve workouts, 5 dagen per week.

Met vriendelijke groet,

Shakie

Comment

Originally posted by Shakie123 View Post
          Goedemorgen!

Bedankt voor jullie reacties haha.
          Ik weet dat het gaat om hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Het vreemde aan de voedingsschema die mijn instructeur me gaf, was dat hij uitkwam op een behoefte van 2900 calorieën. 2900-500 =2400. Hij zei dat ik een e/k/v verhouding moest nemen van 40/40/20. Dus ongeveer 240 gram kh, 240 gram eiwit en 53 gram vet. Hier viel ik niet van af.

Mijn schema heb ik daarna gehouden aan een calculator van Bodybuilding.com, en daaruit kwam een behoefte van 2400. 2400-400 =2000. Ik heb het anders gedaan dan mijn instructeur. 1 gram vet/kg lichaamsgewicht. Dat was toen 78 gram vet = 702 kcal vet. 2.5 gram eiwit/kg lichaamsgewicht = 780 kcal uit eiwit. En derest zijn dan koolhydraten, dus 2000-780-702 = 518 kcal uit hoolhydraten, is 130 gram.

Hiernaast deed ik ook nog behoorlijk intensieve workouts, 5 dagen per week.

Met vriendelijke groet,

Shakie
          Sowieso als je van 25 naar 20% vet gaat zul je in de spiegel niet gigantisch veelverschil zien.
          Ik ging van 18 naar 11% Maar pas bij 12/13% zag ik verschil. Van 18 naar 14% was voor mij een ontzettende mindfuck.

Daarnaast als jij je EW binnenkrijgt en het met KH en vetten aanvult tot het aantal kcal dat je zou moeten eten voor de cut (onderhoud minus 300 tot 500kcal) Dan val je gewoon af.

Hoeveel procent van ej kval exact uit vetten etc bestaat is wel belangrijk, maar is geen dealbreaker als het gaat om afvallen. Zoals andere al zeggen: Kcals.

Kan er niets anders over zeggen

Comment

Vergeet niet dat je jezelf dagelijks ziet..... Lijkt niets in verschil? vraag het anderen die je niet zo vaak zien.

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
              Vergeet niet dat je jezelf dagelijks ziet..... Lijkt niets in verschil? vraag het anderen die je niet zo vaak zien.
              een foto nemen kan ook helpen.
              neem er 1 aan het begin van de cut en neem er nog eens 1 na 3 maand. Hier kan je dan ook je vooruitgang zien.

Comment

Vaak als mensen stilstaan komt dit voort uit slordig worden. Dus een goed plan matig uitvoeren. In jouw geval denk ik sowieso dat je aan de hoge kant zat, mits je er niks nast doet aan zwaar werk of cardio.

Dus aanpassen en weer er tegenaan. Cutten is een proces van regelmatig (zeker mentaal) resetten.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Je bent van 78 naar 72 kg gegaan in 1,5 maand? Dus je bent wel afgevallen maar ziet geen verschil. Kan ook zijn dat je stofwisseling niet in orde is en je dus ook een deel spieren hebt verbrand in die tijd.
                  Misschien dus juist teveel onder onderhoud gegeten? Of geen refeeddagen gehad?

Comment

Originally posted by diasog View Post
                    Je bent van 78 naar 72 kg gegaan in 1,5 maand? Dus je bent wel afgevallen maar ziet geen verschil. Kan ook zijn dat je stofwisseling niet in orde is en je dus ook een deel spieren hebt verbrand in die tijd.
                    Misschien dus juist teveel onder onderhoud gegeten? Of geen refeeddagen gehad?
                    Kun je uitleggen hoe je spieren verbrand als je stofwisseling niet in orde is? En wat betekent het als je stofwisseling niet in orde is?

Comment

Als je traint verlies je in 1 1/2 maand ook niet zo'n hoop spier hoor.
                      Eerdat je spiermassa op gaat vreten duurt ook wel even, en moet je ook wel stevig onder onderhoud gaan zitten.
                      N kilo per week aan gewichtsverlies zie ik geen probleem in, zeker niet in 6 weken...

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Cutten is een proces van regelmatig (zeker mentaal) resetten.
                        Kan je dit even wat toelichten? hoe ga je resetten? Om de hoeveel tijd? Wat zal dit met je lichaam doen?

Comment

Denk dat je beter ook een ander schema kiest dan Craig Capurso's 30-day Extreme Cut.
                          Dit is sowieso al een programma voor meer gevorderden die pakweg van 11 naar 7% bf willen. Het is bovendien een schema dat opgesteld is om veel resultaat in korte tijd te boeken. Dit gaat zeker doorwegen op je lichaam als je dit lang gaat doen of erna gaat doorcutten.
                          Aan hogere vp% kan je beter een consistent krachttraining schema zoeken en ernaast nog LIT met evt af en toe wat HIIT/Tabata/...

Comment

Extremen zijn niet bedoeld voor amateurs ook. Bij zulke zaken gebruikt men voldoende shit om spiermassa te behouden of zelfs nog te vergroten.
                            Zijn ook extremen als je er +- 2gram test bijzet, en nog wat middeltjes toe neemt...
                            Niet te vergelijken met een gelegenheid sporter... Je hebt ook geen arts rond je heen wandelen.
                            En deze zijn off season ook rond de 35%bf.... Staan in 3maanden ook simpel op 4%.

Comment

Bedankt voor de reacties! Ik dacht dat je bij elk% dat je naar beneden gaat in vet, wel wat zou merken. Maar als het van +-18% tot +-14% niet echt aanzienlijk is, wil ik daar graag onder komen.

Verder zegt mijn vriendin wel dat ze verschil ziet, maar ikzelf niet.

En pescatore, ik heb mijn caloriebehoefte berekent op 1-3 keer per week sporten. Dat doe ik ook en ik werk drie avonden per week als vakkenvuller (Niet dat dat bijzonder zwaar is ofzo, maar het is toch wel drie uur rondlopen met een behoorlijk aantal dozen haha). Daarnaast had mijn fitnessinstructeur mij een voedingsschema gegeven waarbij hij uitkwam op een caloriebehoefte per dag van 2900 en ik kom uit op een caloriebehoefte van 2400 per dag, dus ik eet er 2000 per dag en daarnaast doe ik nog die training van Craig Capurso, die mij zojuist afgeraden is om te volgen trouwens.

En inderdaad, wat wordt er precies bedoeld met resetten? Mentaal resetten snap ik wel, maar wordt er met resetten bedoeld dat je een/twee weken op/boven onderhoud moet eten ofzo?

Theodore Rex en knulletje01, ik vond die Extreme Cut-gebeuren van Craig Capurso, als ik eerlijk mag zijn, leuk om te doen. Maar kan ik het niet wat versoepelen voor mijzelf, zodat ik bijvoorbeeld in plaats van 6 dagen per week, 4 dagen in de week ga en dat het dan wat langer duurt dan volgens zijn schema? Of hebben jullie misschien een andere trainingsschema, want ik vind het wel leuk om dit soort dingen aan te houden voor een bepaalde periode. Wat betreft dat gebruiken van middelen die zij gebruiken, dat is wel waar ja. Ik zag in zijn video over voeding dat hij allerlei dingetjes innam, waarvan ik de naam niet allemaal weet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X