Droogtrainen lukt niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb zelf nog een 90-days programma gevolgd van Craig Capurso, en dat is idd best wel fun. Hij kiest leuke oefeningen en heeft filmpjes etc. Heb er uiteindelijk ook best goed resultaat mee gehaald. Nu is 30 dagen wel nog wat verschillend van 60 dagen.

Heb het schema even bekeken, en de krachttrainingen op zich vallen best nog wel mee, die kan je gewoon naar eigen intensiteit en goed voelen aanpassen. Na elke training doet hij 10mins LIT cardio en 2-4 Tabata's.
    Dit is sowieso zeer belastend voor je CNS (zenuwstelsel) en spieren, zelfs mocht je geen amateur zijn.

Dit schema is gemaakt om na die 30 dagen in contest-shape te staan. Na contest zou er dan ook een soort van deload en refeed etc moeten zijn, om je lichaam te laten herstellen.

Wat dus voor jou een optie is om de cardio aan te passen en de krachttraining (en dan vooral de oefeningenkeuze) te volgen. Je hoeft niet per se evenveel te supersetten en dergelijke maar je kan dan wel nog de video's gebruiken als motivatie en gids.

In de nutrition-guide bij het schema staan enkel de 'legale' supps. Waar Knulletje op doelt is dat profs ook vaak extremere minder legale (lees: niet IFBB-toegelaten) producten gebruiken om snel te cutten. Die staan dan natuurlijk niet in zo'n guide.

Verder volg ik Craig Capurso zelf wel goed en moet wel zeggen dat hij nooit echt ver uit contest shape bulkt en verder een relatief gezonde aanpak heeft. Heeft achtergrond in American Football en gebruikt vaak HIIT en conditioning-routines tijdens zijn cut. Ben er wel fan van.

Originally posted by Shakie123 View Post

Theodore Rex en knulletje01, ik vond die Extreme Cut-gebeuren van Craig Capurso, als ik eerlijk mag zijn, leuk om te doen. Maar kan ik het niet wat versoepelen voor mijzelf, zodat ik bijvoorbeeld in plaats van 6 dagen per week, 4 dagen in de week ga en dat het dan wat langer duurt dan volgens zijn schema? Of hebben jullie misschien een andere trainingsschema, want ik vind het wel leuk om dit soort dingen aan te houden voor een bepaalde periode. Wat betreft dat gebruiken van middelen die zij gebruiken, dat is wel waar ja. Ik zag in zijn video over voeding dat hij allerlei dingetjes innam, waarvan ik de naam niet allemaal weet.

Comment

Verder zegt mijn vriendin wel dat ze verschil ziet, maar ikzelf niet.
      Geloof je vriendin maar en trek je daaraan op. Zelf zie je vaak progress niet omdat je jezelf te vaak ziet om de veranderingen te zien gebeuren voor je eraan went.

Comment

Ik heb/had een schema waar jij niets aan zou hebben en ook zeker niet wil...
        Knulletje was niet zo'n naturel talent, zoals de meeste wel weten.
        Dus kon wat dieper gaan, dan iemand met n boterham pindakaas en n banaan....

Daarom zei ik al, is niet vergelijkbaar... En ook niet definitief.
        Luister beter naar je vriendin, en neem genoegen met die streel over je bol.
        Zij ziet meer dan jij denkt.... Hou je eraan vast als je twijfelt.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          Kun je uitleggen hoe je spieren verbrand als je stofwisseling niet in orde is? En wat betekent het als je stofwisseling niet in orde is?
          Ik bedoel, als er geen verschil is in vetpercentage of vethoeveelheid, waar zijn die kilo's dan vanaf gegaan? Dat moet dan vocht of spier zijn.

Maar TS ziet het verschil niet maar zijn vriendin wel zie ik nu, dus het verschil zal er vast zijn. Dus hij zal wel gewoon moeten doorzetten tot hij het zelf ook ziet.

Comment

Originally posted by diasog View Post
            Ik bedoel, als er geen verschil is in vetpercentage of vethoeveelheid, waar zijn die kilo's dan vanaf gegaan? Dat moet dan vocht of spier zijn.

Maar TS ziet het verschil niet maar zijn vriendin wel zie ik nu, dus het verschil zal er vast zijn. Dus hij zal wel gewoon moeten doorzetten tot hij het zelf ook ziet.
            Wat heeft dat dan met je stofwisseling te maken?

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
              Wat heeft dat dan met je stofwisseling te maken?

Het is toch zo wanneer je lange tijd onder je onderhoudsbehoefte eet dat dan je stofwisseling vertraagd en je daardoor meer spieren 'verbrand' omdat je lichaam denkt dat deze onnodig zijn en niet te behouden zijn met die calorie-inname (anders zou je wel meer eten?). Daarom houdt men toch ook refeed-dagen?

Kan zijn dat ik het fout heb hoor, ben ook geen hoogleraar voeding en diëtiek of iets dergelijks. Maar als dit niet klopt hoor ik graag hoe het wel zit? Ben zeer leergierig .

Comment

Ik denk dat spierverlies (mits je proteïne hoog houdt en niet heel extreem dan wel fout gaat trainen) mijn nieuwe grootste bb mythe is. Je leest het in bijna ieder topic over cutten terug. Niks, maar dan ook niks wijst erop dat dat snel aan de orde is als je je aan een aantal simpele regels houdt.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

En die simpele regels zijn:
                  -Genoeg eiwitten eten
                  -...?

Just curious.

Comment

Genoeg eiwit, intensief trainen zonder te hoog volume, zorgen dat je geen prestaties inlevert of iig minimaal.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Ik denk dat spierverlies (mits je proteïne hoog houdt en niet heel extreem dan wel fout gaat trainen) mijn nieuwe grootste bb mythe is. Je leest het in bijna ieder topic over cutten terug. Niks, maar dan ook niks wijst erop dat dat snel aan de orde is als je je aan een aantal simpele regels houdt.

Volgens mij is het heel normaal dat je wat spier verliest tijdens het cutten? En als je dan niet precies weet wat je doet en maar wat aan het doen bent lijkt me dat niet gek.

Comment

Volgens mij is het heel normaal dat je wat spier verliest tijdens het cutten? En als je dan niet precies weet wat je doet en maar wat aan het doen bent lijkt me dat niet gek.
                        Waar baseer je dat op dat dit normaal is? Het kan altijd maar dan moet je het vrij matig aanpakken zeker in het voedingdeel. Vvm is overigens niet perse hetzelfde als skeletspieren he.

Ik snap oveigens nog steeds geen f*ck van je spierverlies/stofwisselingstheorie.

Comment

Bedankt Theodore Rex, ik dacht dat het een normaal cutprogramma was en niet om in 30 dagen in contest shape te zijn. Ik zal inderdaad gewoon zelf kijken hoe ik sommige dingen invul dan. En inderdaad, mijn vriendin zegt dat zij wel verschil ziet. De aders op mijn onderarmen zijn al wat beter zichtbaar volgens haar en je ziet volgens haar de omtrek van mijn buikspieren (?!). Ik zie ze zelf nog niet hoor. :') Maar ik ga vanaf volgende week weer lekker cutten dan.

En knulletje, zal ik doen.

Diasog, mijn fitnessinstructeur weigert steeds om een vetmeting te doen (met de huidplooimeter) omdat hij steeds geen tijd heeft, waardoor ik steeds op die stomme elektrische weegschaal moet met die vetmeter erin. Daardoor krijg ik niet zo een nauwkeurige vetpercentage als dat je kunt krijgen met een huidplooimeter. Ik heb ook geen idee van hoe ik zelf mijn vetpercentage kan meten op een nauwkeurige manier. Volgens die weegschaal was mijn vetpercentage laatst zelfs van 18% naar 19% gegaan, wat volgens mij duidt op verlies van spiermassa. Verbeter mij als ik het bij het verkeerde eind heb alsjeblieft.

Verder volg ik de discussie die hier gaande is, ben er zelf ook wel benieuwd naar.

Comment

Het is toch zo wanneer je lange tijd onder je onderhoudsbehoefte eet dat dan je stofwisseling vertraagd en je daardoor meer spieren 'verbrand' omdat je lichaam denkt dat deze onnodig zijn en niet te behouden zijn met die calorie-inname (anders zou je wel meer eten?). Daarom houdt men toch ook refeed-dagen?

Kan zijn dat ik het fout heb hoor, ben ook geen hoogleraar voeding en diëtiek of iets dergelijks. Maar als dit niet klopt hoor ik graag hoe het wel zit? Ben zeer leergierig .
                            Je stofwisseling kan idd vertragen tot max +-15%. Echter houdt dit alleen in dat je lichaam efficiënter omgaat met de kcal die je eet, wat vanuit 'overlevingsperspectief' best handig kan zijn, maar mbt dieten is het een stuk minder handig. Je lichaam gaat om die reden echter geen spier afbreken. In feite zou de spierafbraak zelfs minder kunnen worden (als het uberhaupt al afgebroken wordt) omdat je deficit kleiner is geworden en je lichaam dus minder weefsel hoeft te verbranden.

Als je genoeg eiwit eet en je spieren een aantal keer per week genoeg stimulus geeft, dan zal je deze vrij gemakkelijk kunnen behouden. Een goede indicator daarvoor is of je kracht gelijk blijft of afneemt. Over het algemeen geldt dat hoe groter je deficit is en hoe leaner je bent, des te groter de kans is op spierverlies.

Comment

Bedankt Theodore Rex, ik dacht dat het een normaal cutprogramma was en niet om in 30 dagen in contest shape te zijn. Ik zal inderdaad gewoon zelf kijken hoe ik sommige dingen invul dan. En inderdaad, mijn vriendin zegt dat zij wel verschil ziet. De aders op mijn onderarmen zijn al wat beter zichtbaar volgens haar en je ziet volgens haar de omtrek van mijn buikspieren (?!). Ik zie ze zelf nog niet hoor. :') Maar ik ga vanaf volgende week weer lekker cutten dan.

En knulletje, zal ik doen.

Diasog, mijn fitnessinstructeur weigert steeds om een vetmeting te doen (met de huidplooimeter) omdat hij steeds geen tijd heeft, waardoor ik steeds op die stomme elektrische weegschaal moet met die vetmeter erin. Daardoor krijg ik niet zo een nauwkeurige vetpercentage als dat je kunt krijgen met een huidplooimeter. Ik heb ook geen idee van hoe ik zelf mijn vetpercentage kan meten op een nauwkeurige manier. Volgens die weegschaal was mijn vetpercentage laatst zelfs van 18% naar 19% gegaan, wat volgens mij duidt op verlies van spiermassa. Verbeter mij als ik het bij het verkeerde eind heb alsjeblieft.

Verder volg ik de discussie die hier gaande is, ben er zelf ook wel benieuwd naar.
                              Of je hebt wat meer vocht in je lichaam waardoor die weegschaal aangeeft dat je meer vet hebt. Die elektronische meters zijn zeer onbetrouwbaar dus laat maar lekker links liggen. Ik vind de meest effectieve manier door mezelf dagelijks te wegen om dezelfde tijd, na wc, zonder kleding, voor eten en drinken. Daar neem ik vervolgens een wekelijks gemiddelde van en zodoende kan ik weken met elkaar vergelijken en zie je vanzelf een patroon. Voeg daarnaast een taillemeting toe 2x per week op dezelfde dagen en je kunt er zeker van zijn dat je vet verliest als beide omlaag gaan.

Comment

Oke! Bedankt Dynamix. Ik vind die weegschaal een stom ding, want dat ding geeft altijd een hoog vetpercentage weer. Toen ik een keer een huidplooimeting liet toen, kwam ik uit op 14.9% terwijl de weegschaal 18.5% aangaf. Momenteel heb ik dan ook geen flauw idee van mijn vetpercentage, alleen die 19% van de weegschaal. Is de taillemeting ook een manier van vet meten?
                                En, ik sta ook dagelijks op de weegschaal, op hetzelfde moment van de dag. En met een wekelijks gemiddelde bedoel je gewoon de gewichten van alle 7 dagen bij elkaar optellen en daarna gedeeld door 7 toch?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X