Wat doe ik fout bij mijn bulk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat doe ik fout bij mijn bulk

    Hallo allemaal,

    Ik fitness nu zo'n 2 jaar 4x per week. Ik heb altijd wel een beetje op mijn voeding gelet maar nooit echt
    een heel schema opgemaakt. Nu besloot ik na afgelopen zomer te beginnen met een bulk met mijn zelfgemaakte voedingsschema.
    Ik had mijn stats voordat ik begon gemeten met een Tanita lichaamsvet meter.

    Qua training had ik de intensiteit wat opgevoerd maar die verschilde niet veel met wat ik daarvoor deed.
    Ik train altijd s'avonds meteen na mijn werk op ma/di/wo/do.
    Vrijdag avond is deze dicht en het weekend is ook geen ideale optie omdat mijn werk/sportschool een half uur rijden is, vandaar de dagen ma/di/wo/do.

    info:
    Schema
    ma: borst + biceps + buik
    di: benen + onderarmen
    wo: schouders + buik
    do: rug + triceps + onderarmen
    Over het algemeen ben ik een uur tot 5 kwartier bezig.

    voeding
    Doordeweeks: te vinden in de bijlages
    In het weekend at ik op onderhoud.
    Alcohol inname: Inmiddels al een jaar enkel op zaterdag avond, dus niet van invloed op de meetresultaten in bijlage.

    Ik heb na 6 weken nog een keer de meting gedaan met de Tanita.
    Hieruit bleek dat ik tijdens mijn bulk blijkbaar 2 kilo spiermassa ben verloren en 4 kilo vet ben aangekomen...
    Nu had ik vooraf al bedacht dat in het worst case scenario ik geen spiermassa maar allen vet erbij zou krijgen. Maar volgens de meetresultaten is er alleen vet erbij gekomen en zelfs spiermassa eraf.
    Als je alleen naar de meetresultaten zou kijken, zou je eerder zeggen dat ik 6 weken me vol heb liggen vreten op vakantie..

    Ik heb wel de indruk dat mijn kracht is toegenomen.

    Nu is mijn vraag, komen deze resultaten iemand bekend voor of heeft iemand tips voor me of wat ik misschien fout doe, en hoe betrouwbaar zijn deze metingen van de Tanita?

    Ik heb screenshots van mijn bulk voedingsschema inclusief metingen hieronder geplaatst.
    1e meting in juli
    2e meting in september
    resultaat tussen meting 1 en 2: vet% eraf, spiermassa erbij (normale training, eten op onderhoud)
    3e meting in oktober
    resultaat tussen meting 2 en 3(bulk): vet% erbij, spiermassa eraf (normale training, eten boven onderhoud)

    voor het gemak kan je zeggen dat ik binnen deze periodes dezelfde manier van trainen aan heb gehouden.


    bulk schema.pngmetingen.PNG

  • #2
    Zo'n Tanita lichaamsvet meter is niet betrouwbaar. Los hiervan, heeft ook veel invloed het moment dat je jezelf weegt en hoeveelheid water dat je hebt gedronken bijv.


    Als je sterker bent geworden, dan heb je spiermassa erbij gekregen. Ook is de spiegel een betere manier om te kijken hoe je er voor staat, dan een of ander getal op een apparaat.

    Comment


    • #3
      Ik zou de spiegel in de gaten houden ipv een weegschaal of een tanita meter. Bulk houdt in dat je vetmassa aanzet. Of je moet een soort van recomp gaan doen. http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ervaring.html
      Skeggǫld, Sk√°lmǫld, Skildir ro Klofnir.

      Comment


      • #4
        De metingen zijn gewoon niet betrouwbaar
        Volg mijn fitness journey op Instagram: @jasenkofitness

        Coaching: youronlinebodycoach.nl

        Comment


        • #5
          Top dan gaan we de Tanita metingen in het vervolg gewoon skippen, bedankt voor de reacties!

          Comment

          Sidebar top desktop

          Collapse

          Actieve discussies

          Collapse

          Working...
          X