Snel in bf dalen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snel in bf dalen

Ik zit met een duidelijke vraag,
    Wat is de beste maniar om snel in bf te dalen,
    ik weet alles vraagt geduld.
    Maar wat zou ik best doen ?
    Blijven bij een cut dieet of echt weinig beginnen te eten.
    Zodat ik dus zeer zeker meer kal. per dag zal verbranden.
    Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, zo ja laat me iets weten.
    Podium-beesten mogen mij ook altijd hun cutschema van een week of twee voor wedstrijdt geven
    Al vast bedankt voor de hulp.

Reken je dagelijkse behoefte uit en ga daar 200 cal onder zitten.
    Verder koolhydraten omlaag en eiwitten omhoog.

Daarnaast flink cardio en alles komt goed.

Als je na enige tijd wat stilstaat zou je een burner kunnen toevoegen.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Zeker niet minder gaan eten, het beste is vaker te eten waardoor je uw metabolisme steeds omhoog gooit, zoals Mr C zegt kcal behoefte uitrekenen en 200-300kcal lager gaan en dit gespreid over zoveel mogelijk maaltijden. Eiwitten verhogen ook je metabolisme dus eiwitten de hoogte in gooien

Grtz
      stil growing

Comment

maaltijd 1tm4 nog koolhydraten laatste 2 helemaal geen

cardio na kracht training doen zodat je leeg bent zit je sneller op vet verbranding of in de morgen zonder ontbijt eiwit rijk en vet lozen maaltijd na de cadio

is mijn mening kan ook anders in de ogen van anderen
        "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

De basis in drie stappen:

Stap 1: koolhydraten schrappen.

Je lichaam heeft drie energiebronnen, eiwitten, koolhydraten en vetten. De grote voorkeur gaat uit naar koolhydraten, zolang deze aanwezig zijn peinst je lichaam er niet over om je vetreserves te gaan gebruiken (langdurige sportinspanningen uitgezonderd). Denk hieraan elke keer dat je geneigd bent een snoepje of een koekje te pakken. De vetverbranding wordt dan direct helemaal plat gelegd!

Het lichaam maakt als reactie op koolhydraten insuline aan om zo de ingenomen voedingsstoffen naar de cellen te transporteren. Maar als onze spiercellen al gevuld zijn met energiereserves, zal het overschot aan voeding opgeslagen worden als vetten. Insuline zorgt dan dus voor een stroom van vetzuren naar je vetcellen toe, hierdoor wordt vetverbranden als zwemmen tegen de stroom in. Hoe meer koolhydraten, hoe meer insuline, hoe sterker de stroom. Bij een te sterke stroming zul je achteruit gaan in plaats van vooruit.

We slaan dus twee in vliegen met een klap door de koolhydraatinname sterk verminderen op de tijdstippen dat we die niet willen hebben! Immers, de lage insuline spiegel maakt het mogelijk vet te verbranden en het gebrek aan koolhydraten zorgt er voor dat het lichaam een andere energiebron moet aanspreken: lichaamsvetten! Wanneer willen we dan wel insuline hebben? Op twee momenten: bij het ontwaken en na de training. Onze koolhydraatreserves zijn dan verbruikt en moeten aangevuld worden.

Stap 2: meerdere maaltijden per dag.

De hoeveelheid spiermassa bepaalt hoofdzakelijk hoeveel kcal je per dag in rust of tijdens activiteiten verbrandt. Om af te kunen blijven afvallen (en niet in het jojo effect terecht te komen&#33 is belangrijk om deze spiermassa niet te verkleinen. Maar als je lichaam te weinig voeding binnen krijgt, gaat het lichaam spierweefsel afbreken voor energie. Dit kun je voorkomen door meerdere malen per dag kleinere hoeveelheden te eten en in totalitet niet te weinig te eten! Blijvend vetverlies is zonder dit niet mogelijk! Onderschat het belang hiervan niet!

Stap 3: de keuze van de voeding

We gaan nu eenvoudig je eigen op maat gemaakte dieet samenstellen, maar zonder kcal tellen of moelijk doen. We gaan zes keer per dag eten en elke maaltijd nemen we in ieder geval iets uit de volgende groep van voeding met veel eiwitten: mager vlees, magere of vette vis, magere yoghurt, magere melk magere franse kwark (of Mona optimel), eieren, 20+ kaas of proteine supplementen. Je kunt elke maaltijd verrijken met wat fruit en groente.

Bij het opstaan voegen we een complexe koolhydraatbron toe zoals havermout, Kellogs Special K, Brinta, roggebrood of donker volkorenbrood. En na de training een simpele koolhydraatbron zoals vruchtensap of een sportdrankje. Voor de beste resultaten kun je het beste 30 minuten wachten omdat de vetverbranding als resultaat van de training nog in volle gang is.

De eiwitten en de koolhydraten hebben we gehad, nu nog de vetten. De inname van vetten kunnen een enorme invloed hebben op het vetverlies, verzadigde (dierlijke)vetten belemmeren je vooruitgang, terwijl Omega 3 vetzuren het vetverlies ondersteunen. Bovenstaande maaltijden bevatten weinig vetten, voeg daarom tweemaal daags een eetlepel lijnzaadolie toe om het dieet te verrijken met de gezonde omega-3 vetzuren.

Wat kun je hierbij drinken?

Drink wat het lichaam nodig heeft, water. Je lichaam heeft het nodig voor alle processen waaronder het metabolisme van vetten. Drink daarom minimaal 2,5 liter water per dag. Dit is niet zo maar een loze vuistregel, je zult het veschil merken! Heb je een keer zin in iets anders, neem dan een lightdrank (maak er geen regel van). Na de training is het ook het uitgelezen tijdtsip voor wat verse vruchtensap.

Doe dit twee weken en kijk dan naar het gewichtsverlies in de tweede week (omdat je de eerste week ook vocht verliest). Is dit meer dan een kilogram, ga dan iets meer eten (dan ben je namelijk ook spiermassa aan het verbranden), is het minder dan 250 gram, ga dan iets minder eten.

Neem, omdat een goed dieet wel een dieet is dat je vol kunt houden, Ă©Ă©n vaste dag in de week waarin je even eet wat je wilt. Eet lekker die pizza, neem even dat biertje, zorg er voor dat je na die dag er weer een week tegen aan kan. Eet op deze dag ook gerust heel veel koolhydraten, dit zal je verbranding een flinke boost gegen. Dus veel brood, pasta, rijst, ontbijtgranen, etc.
          "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

al meer als genoeg antwoorden zou ik zo zeggen

als het niet snel genoeg gaat zou je ook ipv 200-300 kcal der onder te zitten en 500 van maken
            Who's the Chef

Comment

voor al het advies,
              zijn 5 maaltijden per dag genoeg
              en mag ik proteĂŻne shake als een maaltijd rekenen
              Heeft het nut cardio te doen op een lege maag om zo meer te verbranden ?
              Hoe lang moet ik dan cardioën (tot ik plat ben) moet ik dan lang lopen/fietsen of hard ?

Comment

Of het nut heeft op je lege mag cardio te doen zijn verschillende theorien over.

Staat ook ergens hier op de site een stuk over, ik ben het ven kwijt waar het stond.

Cardio kan je 45 min doen anders ga je spiermassa verbranden, wordt gezegt.
                Sponsored by:
                Inshapesupplements

Comment

Cardio op nuchtere maag is geen goede optie. 's Ochtends op een nuchtere maag is het cortisol hormoon het hoogst. Dat houd in een hogere vetverbranding maar ook meer verbranding van spieren. Een goede optie is 's ochtends een ligt eiwitrijke maaltijd te eten zonder kh. Dit heeft op het cardio geen invloed, maar de eiwitten werken anti-katabool.

Ook zeker niet nog minder gaan eten, dit is de grootste fout die je kan maken. Door het lichaam uit te hongeren gaat het juist alles vast proberen te houden, dit is een natuurlijke reactie van het lichaam om te overleven.

Grtz.
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

ok thx people

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (Pitbull @ Okt. 08 2005,10:02)]moet ik dan lang lopen/fietsen of hard ?
                      Cardio op ongeveer 70% van je maximale hartslag.
                      Als je daarboven gaat zitten verbrandt je meer spieren dan vet. Overigens begint het vet verbranden pas na gemiddeld 15-20 minuten, dus minimaal een half uur aan cardio doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X