Goed schema om al je behoefte uit te rekenen!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed schema om al je behoefte uit te rekenen!!!!

Voeding is heel belangrijk, of je nu wil afvallen of wilt aankomen.
    Door voeding kom je waar je zijn wil!

Het eerste waar we achter moeten komen is hoeveel kcal per dag je verbrandt. Een vuistregel is om je lichaamsgewicht in kilo´s te vermenigvuldigen met 27. Nu heb je ongeveer het aantal kcal wat je op een dag in rust verbrandt. Tel hier nog je activiteiten bij op. Een persoon van 80 kg met een kantoorbaan die een uur per dag traint heeft ongeveer een verbranding van 80 x 27 + 400 = 2560 kcal. Het is niet heel belangrijk om het precieze aantal kcal te weten, we kunnen het later altijd nog aanpassen. Om nu in kwaliteitsspiermassa aan te komen (en niet ook in vetmassa) verhogen we het aantal kcal dat je verbrandt met 400 kcal. Een persoon van 80 kilo komt dan op 2960 kcal. Hier gaan we het dieet op baseren.
    • 30% van het kcal totaal zal komen van proteïne, daar 1 gram proteïne 4 kcal bevat, komt de totale eiwitinname op 0,3 x 2960 = 888 : 4 =222 gram eiwit.
    • 55% van het kcal totaal zal komen van koolhydraten, daar 1 gram koolhydraat 4 kcal bevat, komt de totale koolhydraatinname op 0,55 x 2960 = 1628 : 4 = 407 gram koolhydraat
    • 15% van het kcal totaal zal komen van vetten, daar 1 gram vet 9 kcal bevat, komt de totale vetinname op 0,15 x 2960 = 444 : 9 = 49 gram vet.
    Dit voor beeld is voor iemand van 80 Kg ..dus je moet wel even je eigen gewicht nemen!

.
    Last edited by Spiros; 22-03-2006, 14:11.

He bedankt Spiros, kwam met de kcal goed uit, dan kan ik nu eens berekenen wat ik aan eiwitten, koolhydraten en vetten nodig heb

Comment

zo een staat volgens mij al ergens maar ja kan nooit kwaat he
      Who's the Chef

Comment

daarom..kan geen kwaad,

Het is alleen omdat je te vaak ziet van, hoe reken ik dat uit of hoe kom ik hier achter.

Zo zat ik zelf ook 2 weken terug ofzo, maarja nu kan iedereen het tenminste hiervanaf halen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X