Na beeindiging van een leven vol bier, zoutjes en junkfood, ben ik nu zo`n vier maanden bezig met onderstaand voedingsschema. Val er echter geen grammetje mee af en het buikje wordt er ook niet minder door, dus mijn vraag aan jullie: Wat is er mis met mijn voeding.
Voor de duidelijkheid: aangezien ik altijd s`middags en s`avonds werk zijn de tijden waarop ik eet iets afwijkend van het gemiddelde.
11:00 opstaan met een glaasje water en vervolgens douchen.
11:15 1 glas tomaten/groentesap, met multivitamine pil, biergist tablet en spirulinatablet.
11:30 een banaan.
12:00 een mandarijn
op naar mijn werk, neem voor mijn werk 8 volkoren boterhammen mee waarvan ik er slecht vier insmeer met boter (magere boter)
Het beleg bestaat uit 1 plak kaas, 2 plakken kipfilet en wat 20 plus smeerkaas of pindakaas
12:30 twee boterhammen
14:00 twee boterhammen
15:00 twee boterhammen
16:30 cup a soup
17:30 twee boterhammen
20:00 een banaan of pakje met twee liga koeken.
21:00 naar huis.
21:30 twee plakken kaas en twee walnoten
22:00 een appel
23:30 als ik trek heb een avondmaaltijd. Niet elke dag. Bestaat meestal uit een voorverpakte groentestampot als boerenkool of andijvie.
01:00 de lekkere trek. 3x per week neem ik dan drie hardgekookte eieren en andere keren 2 eierkoeken of een halve komkommer.
02:30 Een schaaltje magere yoghurt met een paar eetlepel muesly er door.
03:00 naar bed. Voor het slapen gaan vaak nog een glaasje water.
Tot slot volgt hier wat ik gemiddeld drink op een dag:
1glas biologisch tomaten/groentesap
2 glazen water
5 koppen thee
2 cup a soup
soms nog 2 koppen kruiden thee
een pak appelsap of enkele zeer grote glazen water met siroop.
Probeer elke dag ook nog een verse tomaat te eten.
In het weekend neem ik als ontbijt meestal 3 volkorenboterhammen met sardientjes uit blik (in olie) s`middags 2 ham/kaas croisantjes en eind van de middag 2 broodjes haring met uitjes. In het weekend wil ik s`avonds wel eens wokken met gehakt, diepvriesgroente en verse groente.
Heb een boekje over voeding en daarin staat wat ik nodig heb voor een lichamelijk actieve baan en kan ik ook uitrekenen wat ik daadwerkelijk gebruik.
NODIG:
kj 9900
kcal 2400
eiwit 65
vet 80
kh 355
Wat ik gebruik:
kj 8721
kcal 2076
eiwit 107
vet 73
kh 306,5
Weten jullie of er wat mis is met mijn voeding en waardoor ik niet afval ??
Ik ben heel benieuwd !!!
Mvg, Fred
Voor de duidelijkheid: aangezien ik altijd s`middags en s`avonds werk zijn de tijden waarop ik eet iets afwijkend van het gemiddelde.
11:00 opstaan met een glaasje water en vervolgens douchen.
11:15 1 glas tomaten/groentesap, met multivitamine pil, biergist tablet en spirulinatablet.
11:30 een banaan.
12:00 een mandarijn
op naar mijn werk, neem voor mijn werk 8 volkoren boterhammen mee waarvan ik er slecht vier insmeer met boter (magere boter)
Het beleg bestaat uit 1 plak kaas, 2 plakken kipfilet en wat 20 plus smeerkaas of pindakaas
12:30 twee boterhammen
14:00 twee boterhammen
15:00 twee boterhammen
16:30 cup a soup
17:30 twee boterhammen
20:00 een banaan of pakje met twee liga koeken.
21:00 naar huis.
21:30 twee plakken kaas en twee walnoten
22:00 een appel
23:30 als ik trek heb een avondmaaltijd. Niet elke dag. Bestaat meestal uit een voorverpakte groentestampot als boerenkool of andijvie.
01:00 de lekkere trek. 3x per week neem ik dan drie hardgekookte eieren en andere keren 2 eierkoeken of een halve komkommer.
02:30 Een schaaltje magere yoghurt met een paar eetlepel muesly er door.
03:00 naar bed. Voor het slapen gaan vaak nog een glaasje water.
Tot slot volgt hier wat ik gemiddeld drink op een dag:
1glas biologisch tomaten/groentesap
2 glazen water
5 koppen thee
2 cup a soup
soms nog 2 koppen kruiden thee
een pak appelsap of enkele zeer grote glazen water met siroop.
Probeer elke dag ook nog een verse tomaat te eten.
In het weekend neem ik als ontbijt meestal 3 volkorenboterhammen met sardientjes uit blik (in olie) s`middags 2 ham/kaas croisantjes en eind van de middag 2 broodjes haring met uitjes. In het weekend wil ik s`avonds wel eens wokken met gehakt, diepvriesgroente en verse groente.
Heb een boekje over voeding en daarin staat wat ik nodig heb voor een lichamelijk actieve baan en kan ik ook uitrekenen wat ik daadwerkelijk gebruik.
NODIG:
kj 9900
kcal 2400
eiwit 65
vet 80
kh 355
Wat ik gebruik:
kj 8721
kcal 2076
eiwit 107
vet 73
kh 306,5
Weten jullie of er wat mis is met mijn voeding en waardoor ik niet afval ??
Ik ben heel benieuwd !!!
Mvg, Fred
Comment