Eetschema voor spiermassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eetschema voor spiermassa

Hoi, ik wil graag aankomen in spiermassa en heb daarom dit eetschema gemaakt:

7.00: 4 boterhammen met pindakaas en 2 met kipfilet; proteïne shake
    11.00: 4 boterhammen met kipfilet
    13.00: 500gr aardbeien kwark
    15.00: 250gr magere kwark + banaan; 5gr creatine; 2 capsules tribuvar

15.30: Training (ongeveer 2 uur)

17.30: Proteïne shake
    19.00: avondeten (wat mams maakt :P)
    22.00: 5gr creatine

Wat zou ik nog kunnen verbeteren aan mijn schema? Ik ben 1.85m lang en weeg 73kg. Ik weet niet precies wat mijn vetpercentage is maar ik denk zo rond de 18-19%.

Alvast bedankt voor de reacties,
    Roman

wat zijn je bassis behoefte?
    wat zijn de hoeveelheden eiwtten koolhydraten en vetten?
    ik zou sowieso na het avond eten wat eten met koolhydraten en eiwtten tegen een eertje of half 9. en voor het slapen gaan magere kwark bijvoorbeeld omdat daar langzame eiwitten in zitten die je dan in de loop van de nacht opneemt.
    succes gr

Comment

Ik heb uitgerekend wat mijn dagelijkse behoeften zijn:
      Eiwitbehoefte 350 kcal = 88 gram
      Vetbehoefe 528 kcal = 59 gram
      Koolhydraatbehoefte 1762 kcal = 441 gram
      Totale dagelijkse energiebehoefte 2640 kcal

Comment

Je behoefte weten is prima maar als je er de totalen van het schema niet bij zet is het een beetje zinloos...
        Je eet tussen 11:00 en 19:00 alleen maar kwark en een banaan, dat is natuurlijk niet voldoende. Na 19:00 eet je zelfs helemaal niets meer.
        Probeer ongeveer om de 2-3 uur te eten en probeer in iedere maaltijd zowel koolhydraten als eiwitten en vetten te nemen.
        Vlak voor het slapen idd nog wat kwark voor de trage eiwitten.
        Verder zie ik op de banaan na geen fruit dus nog wat toevoegen en uiteraard flink veel groenten eten bij je avondeten.
        Jij bent 16 jaar toch? Laat die tribulus maar zitten dan heeft echt geen nut is alleen maar zonde van je geld. Dat kun je beter aan goede voeding besteden.

Comment

oke ik zal bij het schema ff de totalen zetten waarom heeft het trouwens geen zin om tribulus te gebruiken? Ik eet genoeg groenten denk ik zo, want anders wordt mn ma boos fruit zal ik toevoegen in mn schema en ook zal ik meer eten tussen 11.00 en 19.00. Ik zal het nieuwe schema later vandaag nog posten, hartstikke bedankt voor de tips iig!

Comment

Je testoteron gehalte is op jou leeftijd al hoog genoeg. tribulus is bedoeld voor mensen die de 30 zijn gepasseerd en een dalend tetosteron gehalte hebben.
            gr

Comment

7.00: ·4 boterhammen met pindakaas en 2 met kipfilet; proteïne shake
              Eiwit: ·73
              Vet: ·43
              KH: ·105

11.00: ·4 boterhammen met kipfilet
              Eiwit: ·50
              Vet: ·8
              KH: ·64

13.00: ·500gr aardbeien kwark
              Eiwit: ·35
              Vet: ·15
              KH: ·80

15.00: ·500gr magere kwark + banaan
              Eiwit: ·49
              Vet: ·1
              KH: ·46

17.30: ·Proteïne shake
              Eiwit: ·22
              Vet: ·0
              KH: ·1

19.00: ·aardappelen, groente, kip
              Eiwit: ·51,9
              Vet: ·1
              KH: ·44

22.00: ·Proteïne shake
              Eiwit: ·22
              Vet: ·0
              KH: ·1

Totaal:
              Eiwit: ·303
              Vet: ·69
              KH: ·341
              Kcal: 3197

Wat zou ik er nog aan kunnen veranderen? Het is dus een bulkschema. Alvast bedankt

Comment

ik vind het qua hoeveelheid een beetje tegen vallen voor een bulkschema. is dat newust gedaan die naar de avond toe aflopende koolhydraat hoeveelheden?
                wat zijn jou behoefte?
                gr

Comment

Oke dus ik zou meer moeten eten? Nee, is niet bewust gedaan. Mijn behoefte staat onder mijn schema maar zal het nog eens plaatsen:

Comment

Je hebt volgens mij niks met de tips gedaan, zie tussen 11:00 en 19:00 nog steeds alleen maar kwark en een shake staan en meer fruit is ook niet te vinden. Wat voor proteïne shake is dat voor het slapen? Je moet daar langzame eiwitten hebben hè dus zeker geen whey.
                    Verder eet je bijna net zoveel eiwitten als koolhydraten, dat is nergens voor nodig zeker niet in een bulk fase. Koolhydraten erbij dus of anders iig wat eiwitten inruilen voor koolhydraten.
                    Wat zijn trouwens je stats en weet je zeker dat die behoefte klopt? Lijkt me nogal aan de lage kant namelijk tenzij je 50 kilo ofzo weegt.
                    Zeker op jouw jonge leeftijd heeft je lichaam veel en gezonde voeding nodig.

Comment

Eens met Miss S. schema moet een pak beter kunnen.
                      En dan 303g eiwitten voor 73kg???????? Meer dan een extra belasting voor je nieren ga je er niet mee bereiken.
                      Variatie, KH, goede vetten, voldoende groenten en fruit heeft je schema al zeker nodig.
                      Nog even knutselen dus, succes!

Comment

@Shanasse: Denk wel dat mijn behoefte klopt, heb het berekend op Eigen Kracht - Website over fitness, afvallen en doping. Mijn stats: 16 jaar; 1.85m; 73kg; 18% bf. Die shake voor t slapen gaan was idd een whey-shake. Zal ik daarvoor in de plaats dan maar kwark doen?
                        Last edited by Romandinho; 28-06-2006, 17:19.

Comment

Ja Kwark is goed om te eten voor het slapen zitten langzame eiwitten in

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X