eten en trainen ?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eten en trainen ?!

hoi ik ben chris 17 jaar train 1 jaar weeg 69 kg ben 1m81

ik eet om 7 uur 1 stuk fruit
    1 glaasje fruitsap
    2sneedjes brood met confituur
    300 gr platte kaas
    1 shake
    100 gr serials
    om 10 uur 1 appel
    1 bannaan
    1 shake
    om 12.30 150 gr mais
    sla
    tonijn
    200 gr yughort
    1 shake
    om 15.30 2 sneedjes brood met kaas en hesp en een kcal koek (450kcal)
    daarna ga ik trainen
    na de training 5gr creatine en 1 shake
    om 10 uur savonds 250 kip + 1 zakje rijst

is dat te veel of niet en kan me iemand een goed schema geven dat hiebij past en een beetje nadruk op mijn bost want ben er niet zo blij om dank je
    no pain no gain

Originally posted by bodybuilder-antwerpen View Post
    hoi ik ben chris 17 jaar train 1 jaar weeg 69 kg ben 1m81

ik eet om 7 uur 1 stuk fruit
    1 glaasje fruitsap
    2sneedjes brood met confituur
    300 gr platte kaas
    1 shake
    100 gr serials

om 10 uur 1 appel
    1 bannaan
    1 shake

om 12.30
    150 gr mais
    sla
    tonijn
    200 gr yoghurt
    1 shake

om 15.30 2 sneedjes brood met kaas en hesp en een kcal koek (450kcal)
    daarna ga ik trainen

na de training 5gr creatine en 1 shake
    om 10 uur savonds 250 kip + 1 zakje rijst

is dat te veel of niet en kan me iemand een goed schema geven dat hiebij past en een beetje nadruk op mijn bost want ben er niet zo blij om dank je

wat wil je bereiken met dit schema, en je moet even al je persoonlijke benodigheden erbij zetten.

en stel je even voor!!!!!!

buiten dat om kan ik alleen dit zeggen

je ontbijt.. leuk dat je veel verschillende dingen eet alleen confituur oftewel jam bevat veel suikers

300gr kaas bevat veel vetten

serials ook veel suikers

om eerlijkte zijn niet echt een perfect ontbijt om je dag mee te beginnen.

je zou een vloeibaar ontbijt soort kunnen proberen als havermout of brinta
    en dat zoeter maken met bv. dat stuk fruit in stukjes erdoorheen of wat rozijnen.

om 10 uur zou ik alleen iets vasters eten dan die banaan en de banaan ook opschuiven na direct na de training.

om 12:30 eetje veel toghurt..kan kan.. maja elke dag 200 gr "halfvolle yoghurt zou ik niet doen.

en ook niet lke dag de tonijn (die kan je vervangen met bv. kip) en dan later op de avond een stuk rundvlees of nog een keer de kip

+ je dringt 4 shakes perdag? vindje dat niet een beetje veel.

en nog 1 ding vind ik het belangrijkste

je eet om 15:30 en dan ga je trainen en dan eet je pas weer om 10 uur

verschuif die maaltijd van 10 uur naar laten we zeggen 6 uur half 7 of iig vlak na het trainen en eet vlak voordta je gaat slapen iets waar weinig koolhydraten en veel eiwitten in zitten zoals magere kwark o.i.d.!

(want het is echt het beste binnen een uur nadat je hebt getraint te eten)

dus na de training de zou je de creatine kunnen nemen + een goede maaltijd en dan 'savonds laat wat kwark of die shake
    Last edited by Spiros; 18-08-2006, 12:09.

Comment

ik weeg maar 69 kilo en heb 10 % vet maar kan jij mij anders geen programma geven want dit programma heeft een bodybuilder mij gegeven hij eet het zelf en komt erg hard bij in gewicht :s
      no pain no gain

Comment

heeft er dan niemand een tip of zelfs een schema om te eten ik ben pas 1 jaar bezig en totaal onhervaren en zoek hulp van ervare bodybuilders ...
        no pain no gain

Comment

spirak kan jij mij dan geen schema geven met die ingredienten om massa te maken en mss een training schema plz
          no pain no gain

Comment

Boardregels lezen wil nog wel eens helpen, dan zou je oa weten dat we niet aan kant en klare schema's doen.
            Flink lezen dus en jezelf wat meer in de materie verdiepen, daarnaast ook laten merken dat je bereid bent wat te doen met de tips die je krijgt anders gaat er niemand meer moeite voor je doen hoor.

@ Spiros: Hij heeft het over platte kaas bij het ontbijt, is Vlaams voor kwark dus geen kaas.

Comment

wat is kwark want lees het vaak in boeken van nederland
              no pain no gain

Comment

en alle mensen srr voor mijn fouten van schema's heb alle regels een goed gelezen
                no pain no gain

Comment

Staat toch al in mijn vorige post? Kwark = platte kaas.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                    Staat toch al in mijn vorige post? Kwark = platte kaas.

sorry!

ja dat wist ik niet maar dan is het nog steeds beter om die "platte kaas" (kwark) in een magere franse variant te hebben (zoiezo geen volle kwark of umer ofzo)

en dat als laaste maaltijd te nemen, WANT veel koolhydraten vlak voor het slapen gaan kan (ik zeg KAN vet aan zetten) + tidjens het slapen herstellen je spieren het meest dus is het verstandig om vlak daravoor de kwark te eten i.v.m. dat kwark veel eiwitten en weinig koolhydraten bevat! en zoals we weten hebben spieren eiwitten nodig.

en ik kan je wel richtlijnen geven etc maar ik ga helaas geen heel shcema voor je maken.

ik zal het schema wat aan probere te passen dan en dan horwen we wel wat andere ervan vinden.. en als die beter ideen hebben weer aanpassen en dan uiteindelijk, hopenlijk een goede shcema krijgen.

dus...

-------------------------------------------------------------------------
                    note:

- Probeer overal ALS je nog dorst hebt grotendeels gewoon water bij te drinken!

- Probeer de kip eens aftewisselen met een grgrild stukje biefstuk.

- je kan ook hier en daar is een e.l. pindakaas daarbinnen werke hoor . helpt ook !

7 uur :
                    (aanpassingen: geen shake maar gewone ei-eiwitten scheelt ook in de kosten.)
                    (stuk fruit wordt 1 banaan)
                    (geen brood, maar havermoutpap met magere melk)
                    (geen platte kaas "kwark" meer)
                    (geen overbodige suikers van de serials meer)
                    (geen fruitsap,
                    meesta fruitsappen bevatten overbodige suikers behalve als er staat 100% fruit wat moeilijk te vinden is)

- 1 banaan

- 2 a 3 ei-eiwitten (gebakken of gekookt)
                    - 200 gr. havermoutpap (hoeveelheid is zelfbepalend voor je eigen honger gevoel maar neem niet meer dan 200 gram. (klaargemaakt met net genoeg "magere" melk en wat honing of rozijnen erdoor voor de smaak)
                    i.p.v. havermout kan je ook kiezen om soms 2/3 pannekoeken te nemen met calorie-arme siroop of honing ( 1 e.l. per pannekoek)

10 uur:
                    (aanpassingen: ook nog geen shake!)
                    (meer vast voedsel dan alleen wat fruit)

- 1 appel
                    - 2/3 sneetjes toast met honing of jam (of als het kan een kip of vetarm stuk rundvlees als brood beleg)

12.30 uur:
                    (aanpassingen: geen sla, ook nog steeds geen shake, geen tonijn , geen yoghurt)

- 150 gr mais
                    - een fruit soort als ananas, perzik of nectarine erbij
                    - 150 gram rijst

15.30 uur:
                    (aanpassingen: nu dus wel de shake voor de training)

- shake
                    -2 sneedjes brood met kaas en hesp
                    - kcal koek (450 kcal - moet je er wel inhouden!)

Training...

gelijk na de training 5gr creatine en 1 shake
                    om 7/8 uur savonds: (of iig rond de 2 uur na je training)

-250 gr kip + 150 gr rijst

10 uur: (voordat je naarbed gaat 30/20 min. ervoor)
                    (aanpassingen: nu kan je de kwark eten! zolang die mager is)

- platte kaas (oftewel kwark (mager!)

totalen:

2918 calorieen
                    157,9 gram eiwitten
                    253.2 gram koolhydraten
                    29,3 gram vetten

dit is echt zeer ruwweg he je kan natuurlijk ook de rijst door toast vervangen etc. maar houd dan wel rekening met een daling in de getallen!

------------------------------------------------------------------

je kan dit als je uiteindelijke schema nemen maar mischien wil je en moet je waarschijnlijk ook nog wat dingen aanpassen

ik heb rekening gehouden met wat ik zelf wel op zou kunnen aangezien ik ook nog maar 19 ben .

dus zoiets als dit kan je gebruiken als richtlijn al vraagt het wel veel van je dus ik hoop dat je er iets mee kan!

ohja ne belangrijk is ook dat je naar een schema als dit toe moet bouwen, bv. vervang steeds om de 2 weken een deel van je oude schema met 1 van je nieuwe om je lichaam te laten wennen aan de hoeveel "meer" voedsel het nu binnen zal krijgen.

ps : meer dan dit doe ik niet en een trainings schema moetje zelf maken want je moet wel weten wat je traint en hoe je het traint voordat je ookmaar iets gaat trainen netals dit schema moet je je verdiepen in alles wat erinstaat precies weten wat je eet!

Last edited by Spiros; 19-08-2006, 13:20.

Comment

@spiros;Ben het dus niet eens met je 7uur ontbijt voorstel.. Ten eerste zijn suikers nodig smorgens om je stofwisseling up te boosten, en is jam helemaal nog niet zo slecht dus als hij dat lekker vind gewoon blijven eten want het moet wel te doen blijven voor de persoon in kwestie... Cornflakes kun je inderdaad veranderen in havermout ivm langzame afgifte energie.

ten tweede zou hij nou juist wel smorgens de whey moeten nemen, omdat je in je 1e maaltijd snelle eiwitten nodig hebt. Als je dan whey neemt op een dag neem het dan dus smorgens en rondom de training.
                      Als je goed leest zie je dat hij na zn ontbijt 3uur niet meer eet dus dan heeft die kwark wel degelijk een toevoegende waarde en niet zon beetje ook niet.

Derest van je maaltijden moeten gewoon voldoende ''langzame'' koolhydraten, eiwitten en vetten bevatten. Rondom de training pak je er wat suikers bij en snelle eiwitjes. Voor het slapen gaan kies je voor kwark/tonijn.

met deze aanpassingen ben je al een heel eind.

Comment

Originally posted by Samot View Post
                        @spiros;Ben het dus niet eens met je 7uur ontbijt voorstel.. Ten eerste zijn suikers nodig smorgens om je stofwisseling up te boosten, en is jam helemaal nog niet zo slecht dus als hij dat lekker vind gewoon blijven eten want het moet wel te doen blijven voor de persoon in kwestie... Cornflakes kun je inderdaad veranderen in havermout ivm langzame afgifte energie.

ten tweede zou hij nou juist wel smorgens de whey moeten nemen, omdat je in je 1e maaltijd snelle eiwitten nodig hebt. Als je dan whey neemt op een dag neem het dan dus smorgens en rondom de training.
                        Als je goed leest zie je dat hij na zn ontbijt 3uur niet meer eet dus dan heeft die kwark wel degelijk een toevoegende waarde en niet zon beetje ook niet.

Derest van je maaltijden moeten gewoon voldoende ''langzame'' koolhydraten, eiwitten en vetten bevatten. Rondom de training pak je er wat suikers bij en snelle eiwitjes. Voor het slapen gaan kies je voor kwark/tonijn.

met deze aanpassingen ben je al een heel eind.

Hallo!

1:
                        ik heb bij het brood toch ook jam en honing neergezet waar echt grotendeels koolhydraten die uit suiker bestaan inzitten

en ook dat die honing of jam door ze havermout kan doen dus dan heb je allebij

ik heb niet gezegd dat die geen jam moet eten mara die serials zijn nergensvoornodig als je je havermout al hebt en ookal zoet maakt met bv jam of honing waar ook de nodge suikers in zitten

2:
                        ik zou zelf de shake niet ;sochtends nemen omdat die ookal de ei-eiwitten neemt en het is beter verschillende soorten ei-eiwitten binne te krijgen dan 1 uit whey ( dus het "concentraat soort")
                        van mij mag die trouwens best de kwark 's ochtends nemen maar de havermout is belanrgijker en als die dan ;s avonds ook maar een eiwit rijk product neemt is wel het beste
                        zoals ik er al onder zij

(en ik quote)

je zult vast en moet vast wat aanpassen aan dit schema

ik zeg ook nogis het te gebruiken als richtlijnen

en je hebt ook wel gelijk maar hij kan dan beter suikers krijgen van jam en honing dan van serials waar kunstmatige suikers en heel veel zetmeel in zit!

Comment

Met zulke stats is het denk ik niet egt een probleem als je wat vet aanzet, en ik denk dat hij ook een vrij snelle stofwisseling heeft met zulke stats, dus ik denk niet dat het vet van volle kwark, of/en kaas hem vet gaat maken

Ik zou als ik jou was eerst even kijken waar je prioriteiten liggen, wil je eerst steviger worden, of wil je droge spiermassa gainen. Daarna moet je een schema maken. Je moet ook jezelf een beetje leren kennen. Als je bijvoorbeeld een langzame stofwisseling hebt (wat meestal niet zo is met zulke stats en zo een leeftijd) dan kan je ervoor kiezen geen vet in je schema te nemen. Maargoed als je het vet toch gelijk verbrand(heb ik ook) dan kan je het best nemen, en af en toe een lekkere koek tussendoor kan dan ook geen kwaad.

@ spiros,
                          Originally posted by spiros
                          - Probeer overal ALS je nog dorst hebt grotendeels gewoon water bij te drinken!
                          Het is juist goed om te drinken VOOR je dorst hebt
                          (aanpassingen: geen shake maar gewone ei-eiwitten scheelt ook in de kosten.)
                          - Een eiwit shake van 35 gram staat ongeveer gelijk aan 4 eieren haal op zijn minst de dooier eruit, anders heb je alsnog een vet bom.
                          (geen fruitsap, meesta fruitsappen bevatten overbodige suikers behalve als er staat 100% fruit wat moeilijk te vinden is)
                          Er zijn weldegelijk gezonde fruitsappen op de markt, en ze geven mij zelf altijd een opkikker in de ochtend, ik zou zelf deze er gewoon inlaten.
                          (klaargemaakt met net genoeg "magere" melk en wat honing of rozijnen erdoor voor de smaak)
                          Als je een snelle stofwisseling hebt, zou ik volle melk nemen. Is veeeeeel lekkerder

btw, kwark, om je even een beeld te geven, het is een soort van dikke yoghurt, ik zou het eten met honing ofzo, en fruit.
                          Als ik zelf aan platte kaas denk weet ik ook niet wat het meot voorstellen.

Veel succes!
                          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                            Met zulke stats is het denk ik niet egt een probleem als je wat vet aanzet, en ik denk dat hij ook een vrij snelle stofwisseling heeft met zulke stats, dus ik denk niet dat het vet van volle kwark, of/en kaas hem vet gaat maken

Ik zou als ik jou was eerst even kijken waar je prioriteiten liggen, wil je eerst steviger worden, of wil je droge spiermassa gainen. Daarna moet je een schema maken. Je moet ook jezelf een beetje leren kennen. Als je bijvoorbeeld een langzame stofwisseling hebt (wat meestal niet zo is met zulke stats en zo een leeftijd) dan kan je ervoor kiezen geen vet in je schema te nemen. Maargoed als je het vet toch gelijk verbrand(heb ik ook) dan kan je het best nemen, en af en toe een lekkere koek tussendoor kan dan ook geen kwaad.

@ spiros,

Het is juist goed om te drinken VOOR je dorst hebt

- Een eiwit shake van 35 gram staat ongeveer gelijk aan 4 eieren haal op zijn minst de dooier eruit, anders heb je alsnog een vet bom.

Er zijn weldegelijk gezonde fruitsappen op de markt, en ze geven mij zelf altijd een opkikker in de ochtend, ik zou zelf deze er gewoon inlaten.
                            Als je een snelle stofwisseling hebt, zou ik volle melk nemen. Is veeeeeel lekkerder

btw, kwark, om je even een beeld te geven, het is een soort van dikke yoghurt, ik zou het eten met honing ofzo, en fruit.
                            Als ik zelf aan platte kaas denk weet ik ook niet wat het meot voorstellen.

Veel succes!

haha ja volle melk IS lekkerder maar volle zuivel zet snel vet aan en er zit meer vet in (eigen keuze dus)

ennuh ik zeg toch ook ei- EIWITTEN ..dus zonder dooier..

en ja er zijn goede sappen maar ook veel goedkope appelsappen e.d. waar maar 50% sap inzit en de rest is chemishe troep! vandaar gewoon ff etiketje lezen

Comment

de bedoeling is dat ik vet aankom dus uit al die tegen berichten kan ik uitmaken dat dit schema goed is om wat vetter te worden ?
                              no pain no gain

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X