eiwit overdosis...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eiwit overdosis...

teveel eiwitten - ongezond

aangezien velen onder ons een eiwitrijk dieet volgen, vond ik dit artikel wel interessant. Iemand die me hierover iets meer kan vertellen?
    Moetek daaruit nu verstaan dat het eten van veel eiwitten ongezond is?
    "Knowing is not enough, we must apply.Willing is not enough, we must do."

dat lijkt mij duidelijk.
    on the road to get huge

Comment

Overal waar "te" voor staat is vaak niet goed maar om nou te zeggen dat door een eiwitrijk dieet ongezond is, is dan ook wel een beetje flauwekul.
      Er zijn tal van studies die vertellen dat eiwitrijke dieeten zelfs bevorderlijk zijn voor de gezondheid. Zo kan het preventief werken voor bijv. hart kwalen, diabetes en obesitas.
      Ik zou me in ieder geval maar geen zorgen maken.
      liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Hebben jullie ook gezien wat de bron is van dit eiwit verhaal? een site voor vegetariers. Een standpunt van vegetariers die dat uit principe zijn is toch wel dat ze tegen de consumtie van dierlijke produkten (en dus ook dierlijke eiwitten!!!) zijn.Niet echt objectief dus.
        Daarnaast wordt er over een onderzoek gesproken met test personen. het is mij niet duidelijk welke negatieve effecten er nu uit komen. Er wordt ook alleen maar gesproken over de eiwitsplitsing waar bij stikstof vrijkomt. Deze splitsing in amminozuren gebeurt in de darmen. En de stikstof wordt gemeten. Dat Zegt dus helemaal niet over de opname van eiwitten. Dus waar blijft de biologische waarde van de dierlijke en plantaardige eiwitten?
        wordt daar zomaar even overheen gestapt? wat is de relatie tussen het eten van eiwitten en sporten?
        Dit onderzoek rammelt aan alle kanten. Of het onderzoek wordt eenzijdig belicht. uit de hoek van de vegetarier waarschijnlijk.

Ik blijf lekker veel eiwitten eten want in antilichaam vorming tegen eiwitten waardoor ik een auto-immuunziekte ga oplopen lijkt mij ook zeer sterk overdreven. Dan was half Nederland nu ziek van een auto-immuunziekte.

gr

Comment

Originally posted by philosopher View Post
          Overal waar "te" voor staat is vaak niet goed maar om nou te zeggen dat door een eiwitrijk dieet ongezond is, is dan ook wel een beetje flauwekul.
          Er zijn tal van studies die vertellen dat eiwitrijke dieeten zelfs bevorderlijk zijn voor de gezondheid. Zo kan het preventief werken voor bijv. hart kwalen, diabetes en obesitas.
          Ik zou me in ieder geval maar geen zorgen maken.
          TEvreden
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X