goed voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goed voedingsschema?

Stats:1m85 78kg 15vet%
    Doel:massa,spieren,groeien
    Train 4 keer per week:split schema:maandag/woensdag/vrijdag/zondag

08.00:havermout 100gr + 250ml magere melk + jam 20 gr

09.30:voor trainen:mueslireep+banaan

Training

10.45:na trainen:20gr dextro + eiwitshake

12.00:3 snee bruin brood met kipfilet + 200 gr kwark

14.00:75gr havermout + 200 ml melk + 20 gr jam

16.00: 100 gr tonijn + 200 gr groenten + 2 gekookte eieren

18.00/18.30: avondeten, bestaande uit:vis,vlees,groenten,pasta,rijst verschilt van dag tot dag: vlees of vis 200 gr, groenten 200 gr, pasta 150 gr, rijst 100 gr

21.00: kwark 200 gr

22.00/22.30: slapen

Is dit een goed voedingsschema of wat kan er beter, graag jullie mening hierover.
    Nog een vraagje, is het aan te raden om met 15vet% te bulken of misschien beter eerst, cutten tot lager vet%?

Bedankt alvast

iemand die wat verbeteringen,mening, aan of opemerkingen plz. Weet echt niet of het een goed schema is heb al verschillende sticky's gelezen hierover.

Comment

Cutten of bulken zul je zelf moeten beslissen, mening over bf is immers persoonlijk. Wat de ene te hoog vindt is voor de ander juist ideaal.
      Dus, wat is je doel, bulken of cutten?
      Wat is je behoefte? Wat zijn de totalen van dit schema?

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
        Cutten of bulken zul je zelf moeten beslissen, mening over bf is immers persoonlijk. Wat de ene te hoog vindt is voor de ander juist ideaal.
        Dus, wat is je doel, bulken of cutten?
        Wat is je behoefte? Wat zijn de totalen van dit schema?
        Bedankt voor de reply al
        Heb mijn vet% laten meten bij de dokter en die deed het met zo'n schuifmaat dus weet niet in hoeverre het echt helemaal juist is maar goed. Mijn onderhoud is 2550 kcals. Mijn doel is bulken, maar wist niet goed of het wel aan te raden was met dit vet%, maar ben eigelijk totaal niet dik dus er kan gerust nog wel wat bij denk ik. Dus kga een maandje bulken en zien wat er gebeurt.

Schema is beetje aangepast:

8 uur: havermout 100 gr, melk 250 ml, 20 gr jam + eiwitshake 30 gr
        09.15: voor de training: banaan
        09.30: Training
        10.45: 2 stuks dextrose + eiwitshake 30 gr (weet niet of het zin heeft om nog een shake na een training te nemen?)
        11.00: 2 snee bruin brood met kipfilet of rookvlees
        12.30: 3 snee bruin brood met kipfilet, 150 gr kwark met 20 gr jam + 25 gr cashewnoten.
        14.30: 100 gr tonijn,200 gr groenten, 1 ei
        16.30: 100 gr tonijn,200 gr groenten, 1 ei
        18.30: avondeten: vlees/vis 200 gr, rijst/pasta 150 gr, 200 gr groenten
        21.30: 200 gr kwark

Totaal:2490 kcals, 263 kh, 242 ei, 51 vetten, 14 verz. vet

De maaltijden van 14.30 en 16.30 zijn hetzelfde, heb ik gedaan om het gemakkelijk te maken en mij maakt het niet veel uit of ik al dan niet twee keer hetzelfde moet eten.
        Avondeten is altijd verschillend, maar als ik dus vlees OF vis eet is het 200 gr en rijst OF pasta 150 gr.
        De shakes zijn er nog niet bijgeteld, dus kom wel net boven mijn onderhoud maar zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om bij te komen veronderstel ik.

Bedankt alvast

Comment

Betwijfel idd of je genoeg neemt om goed aan te komen, goed blijven meten dus en eventueel nog wat dingen toevoegen.
          Shake na de training heeft zeker nut!
          Wel zou de vaste maaltijd ong. 2 uur na het trainen wat groter mogen zijn.
          Vind dat je erg veel uren niets eet, slaap je zo lang of is je laatste maaltijd lang voordat je naar bed gaat?

Over het algemeen ziet het er zeker niet verkeerd uit, met wat kleine aanpassingen zou je hier een tijdje goed op moeten kunnen gaan.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
            Betwijfel idd of je genoeg neemt om goed aan te komen, goed blijven meten dus en eventueel nog wat dingen toevoegen.
            Shake na de training heeft zeker nut!
            Wel zou de vaste maaltijd ong. 2 uur na het trainen wat groter mogen zijn.
            Vind dat je erg veel uren niets eet, slaap je zo lang of is je laatste maaltijd lang voordat je naar bed gaat?

Over het algemeen ziet het er zeker niet verkeerd uit, met wat kleine aanpassingen zou je hier een tijdje goed op moeten kunnen gaan.
            Thx voor je reply's Shannasse, ja idd ik kom nog een 500 kcals tekort volgens mijn berekeningen, maar we komen er wel. De shake zal ik dan zeker blijven nemen, de maaltijd vlak na mijn training zijn 2 sneden brood, en 2 uur na de training is inderdaad wel klein. Die zou eventueel wel groter kunnen, aangezien ik het gisteren heb geprobeerd en had nog honger toen ik van tafel kwam.
            Welke uren eet ik dan nog niet, want heb geprobeerd om toch zeker elke 2 tot 2.5 uur iets te eten, na de laatste keer eten (kwark), eet ik niet meer omdat ik dan een uurtje later toch in mijn bed lig, rond +-22.00/22.30.
            Of is het misschien beter, aangezien ik rond 18.30 avoneten eet, om dan rond 20.30 nog iets te eten (zoals??), en dan voor het slapen gaan, rond 22.30 mijn bakje kwark eet?

Thx, grtz

Comment

Uren niet eten tijdens de nacht moeten idd zo kort mogelijk zijn, dus maximaal een half uur voordat je naar bed gaat die kwark nemen en direct als je opstaat je ontbijt.
              Als die kwark dan dus verplaatst naar 22:30 zal er idd nog iets tussen je avondeten en die kwark moeten, probeer iets te nemen dat niet al te veel vet of koolhydraten bevat, dus met de nadruk op eiwitten. Hoeft ook niet veel te zijn hoor, sommigen kiezen er bv voor om alleen wat fruit te nemen. Geen eiwitten tuulk maar iig wel licht verteerbaar...

Comment

ok probleem met de kwark is opgelost, nu nog iets vinden om tussen avondeten en kwark te eten en dan heb ik wel een redelijk schema, waar ik toch wel een maandje mee verder kan, aangezien ik een maand ga proberen te bulken.Wil het niet te lang doen aangezien het mijn eerste keer is.
                De kcals voor vandaag zijn een stuk naar boven gegaan, . Mijn ontbijt is de havermout zoals gewoonlijk, maar ipv om 10 uur maar 2 sneden brood te eten met beleg, werden het er 3 en had nog honger erna dus heb ik nog maar 2 pannekoeken naar binnen geschoven . Ik weet dat het niet gezond is, maar zit dan ook in de bulk, en het is beter om gezond te bulken maar goed voor 1 dagje mag het wel eens, dus vandaag zal ik wel aan de 3000 kcals komen.
                Dan een vraagje Shannasse of iemand anders, die maaltijd tussen avondeten en de kwark voor ik naar bed ga is meestal vlak voor ik ga trainen (tafeltennis), mag die dan misschien toch wat koolhydraten bevatten? Dan zou ik eventeel een kom havermout kunnen eten (70 gr ofzo met melk)?
                Als ik dit beter niet doe, laat het me dan maar weten.

Thx

Comment

Ja hoor, als je daarna inspanning levert worden die koolhydraten wel weer verbruikt dus is het geen probleem.
                  Niet te gek maken hoor, want zelfs als je daarna nog sport is je verbranding meestal toch wel iets trager dan overdag.

Comment

Nee, klein kommetje havermout zal denk ik inderdaad geen kwaad kunnen, moest ik toch wat bijkomen, spijtig dan, zal dan wel vet zijn, dan moet ik maar wat meer cardio doen tijdens de cutperiode, heb ik er wel voor over.

Btw Shannasse heb je hier zelf ook een voedingsschema van jou staan in de voedingssectie? zoja dan wil ik die wel eens zien, misschien haal ik daar nog wel wat ideetjes van. Heb er al zoveel gezien op dit forum, maar velen eten snamiddags bijvoorbeeld rijst met kipfilet en dat is bij mij echt onmogelijk.
                    Moet echt aan meer calorieën komen snamiddags. Mijn ontbijt,tssdoortje en lunch zijn al rond de 2000 kcals en nog heb ik problemen om aan de 3000 kcals te komen.

Comment

Geen flauw idee eigenlijk of er ergens eentje van mij staat, maar zelfs al zou die er staan betwijfel ik of je er veel aan gaat hebben...
                      Ben namelijk een vrouwtje van 1.70 m en minder dan 60 kilo, stats zijn dus niet echt vergelijkbaar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X