Geen idee qua voeding !!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen idee qua voeding !!

Ik heb echt totaal geen idee waar ik qua voeding op moet letten om een stuk strakker te worden, en ook niet aan te komen doordat ik teveel eet..behalve dan uiteraard het snoep laten staan !! Ik moet er ff bij zeggen dat ik vroeger altijd rond de 50 Kg. heb gewogen voornamelijk door de stress, het afgelopen anderhalf jaar ben ik 10 kg. bijgekomen (ben trouwens 1.68 lang), maar ik zou er toch graag weer 5 kg. af willen hebben omdat ik dan lekkerder in mn vel zit !!! Hebben jullie misschien tips wat ik goed zou kunnen eten ??

Ik ga trouwens 1 x s'avonds sporten en 1 x s' ochtends, en over een maand of 2 maanden wil ik 3 x in de week gaan sporten !

Dit eet ik nu op een dag, en velen van jullie zullen misschien denken; da's veel te weinig, maar doordat ik allerlei kwaaltjes aan mn darmen en maag heb, kan ik soms niet meer aan !!

07.45 : bruine boterham met ham en 5 cherrytomaatjes

10.00 : een banaan

12.00: bruine boterham met jong belegen kaas en komkommer

14.00: een appel

17.00: 2 handjes gedroogde pruimen

18.30: meestal een prak als avondeten, en dan vooral veel groente, 3 aardappelen en een stukje vlees / of een ovenschoten waar altijd aardappelschijfjes, groente en gehakt in zit.

20.00: een eierkoek, liga of fruitreep

21.00: ontbijtkoek

Wat kan ik hieraan verbeteren nu ik ga trainen ?? En ik weet niet of het komt doordat ik eerst 10 kg. minder woog, maar ik kom van bovenstaande gewoon in gewicht aan !!

Alle hulp is welkom !!

kijk even bij andere voedings schema's
    hou er rekening me als je meer gaat sporten dat je ook meer voeding nodig hebt
    probeer bij je 2 fruitmaaltijden ook iets van vast voedsel te eten
    ik zou er meer eiwitten in gooien die zijn erg laag

en miss beetje cardio der bij doen (ik weet niet wat voor sport je doet)
    Who's the Chef

Comment

Het is idd erg weinig zoals je zelf ook al weet, van veel te weinig eten val je juist niet af.
      Zonder je behoefte en de totalen van het schema te weten is het moeilijk aan te geven wat er precies aan mankeert, wat me wel gelijk opvalt zijn de laatste twee eetmomenten. Dan staat je verbranding op een laag pitje en kies je duidelijk de verkeerde producten, die kunnen zeker 's nachts voor vetopslag zorgen.
      Cardio is idd erg belangrijk maar ook krachttraining is enorm aan te raden, door extra spiermassa te kweken verhoog je je verbranding doorlopend dus zelfs in rust.

Comment

Ik heb deze info wel eens gekopieerd van een site, weet helaas niet meer welke, maar denk wel dat het goede info is voor jou. Gaat er een beetje om dat minder eten niet hoeft te betekenen dat je af gaat vallen.

Veel meiden en vrouwen (en ook sommige mannen) proberen allerlei (strenge) diëten om af te slanken en krijgen er daarna de verloren kilo's weer bij en soms meer. Dat gebeurt zo een aantal keer en uiteindelijk is hun stofwisseling zo laag, dat ze superweinig moeten eten om überhaupt op gewicht te blijven. Laat staan om nog af te vallen .. dat gaat dan gewoonweg niet meer. Je hebt je lichaam in een kunstmatige hongerwinter gebracht en het staat op de spaarstand, puur om te overleven. Nu aan jou de taak om je lichaam ervan te overtuigen, dat er een overvloed aan eten is, en dat het niet meer zo zuinig hoeft te zijn. Daarom zul je - stapsgewijs - méér moeten gaan eten om weer af te kunnen slanken!
        Uiteindelijk zul je afslanken als je nu last van een vertraagde stofwisseling hebt en meer gaat eten. Je moet echter niet direct veel meer gaan eten dan je nu doet. Doe je dat wel, dan word je bijna zeker zwaarder. Je lichaam is nog niet gewend aan zoveel calorieën en zal daarom een deel als vet opslaan. De enige manier om dit te voorkómen is: langzaam opbouwen. Het is de moeite waard, want na een tijdje zul je veel meer kunnen eten dan je gewend was en daarmee zelfs afvallen!
        Hier is een stapsgewijze methode om je stofwisseling weer op te krikken en hoog te HOUDEN. Dat levert je weer de mogelijkheid om op een gezonde manier en ditmaal blijvend af te slanken. Doe je de tips in een bepaalde stap al, ga dan gewoon door naar de volgende.

1. Ga ONTBIJTEN. Veel mensen klagen dat ze 's ochtends geen eten wegkrijgen. Toch is het van het grootste belang. 's Ochtends eten brengt de verbranding op gang, je hebt gedurende de dag meer energie en je hebt minder trek in tussendoortjes. Begin met een kleine hoeveelheid, bijv. een klein bakje muesli of een halve boterham en bouw het vandaaruit op. De tegenzin om te eten kan een week of enkele weken blijven, maar op een gegeven moment word je met trek wakker!

2. Eet minder of liever helemaal geen (tafel)SUIKER en producten die suiker bevatten (frisdrank, snoep, zoet broodbeleg, siroop, ijsjes, koekjes). Je kunt de zoete smaak ook halen uit fruit, diksap (verdikt vruchtensap zonder toegevoegde suiker) en met mate uit light producten met zoetstoffen. Als je minder suiker eet, word je ook gevoeliger voor zoet. Gewone suiker verteert veel te snel en geeft je een suikerdip. Dat komt door een te snelle stijging en daardoor te verre daling van je bloedsuikergehalte. Deze dip zorgt voor (opnieuw) snoepen. Fruitsuiker zorgt niet voor zo'n dip.

3. Vervang witte zetmeelproducten door VOLKOREN producten. Dus: volkorenbrood (eventueel als tussenstap bruinbrood), volkorenpasta, zilvervliesrijst, zoete aardappelen (bataten), havermoutpap, brinta of ongezoete muesli (i.p.v. cruesli of gezoete muesli). Deze producten bevatten veel vezels, wat de spijsvertering en stoelgang verbetert. Ook verteren ze langzamer dan de witte varianten (incl. gewone aardappelen) en zo komt de energie gelijkmatig vrij. Je krijgt daarom geen dip (en lekkere trek) na de maaltijd. Wit zetmeel zorgt wél voor zo'n dip, vergelijkbaar met suiker (zie punt 2).

4. Eet VIJF of ZES kleine maaltijden i.p.v. drie grote per dag. Hoe vaker je eet, hoe meer je kacheltje opgestookt wordt. Je lichaam wordt regelmatig van energie voorzien en zal zijn pogingen om energie te besparen en krampachtig vast te houden (voorraad lichaamsvet) staken. Zorg dat je in vijf of zes keer evenveel eet als wat je normaal in drie keer doet. Als dat goed gaat, kun je iets meer gaan eten, het effect zal immers zijn dat je meer gaat verbranden. Maar je moet dit langzaamaan doen, want je lichaam moet eraan wennen. Het is belangrijk dat je streeft naar 5 of 6 volwaardige (kleine) maaltijden i.p.v. de 3 klassieke maaltijden (ontbijt, lunch en diner) met kleine tussendoortjes.

5. Ga meer VET eten. Ja, dat klinkt raar! Maar vet verhoogt je stofwisseling en het is ook een erg belangrijke voedingsstof voor je lichaam. Het is wel heel belangrijk dat je andere voedingsmiddelen vervangt door bepaalde dingen met vet/olie. Dus niet extra erbij eten, dan is het (zeker in het begin, als je stofwisseling nog te laag is) een dikmaker. Neem bijv. een handje pistachenoten i.p.v. een boterham met mager beleg. Dit bevat evenveel calorieën.
        Zorg dat het extra vet vooral onverzadigd is. Haal het uit plantaardige olie, vette vis, ei (in de dooier) en noten. Heel gezond is 1 of 2 eetlepels/dag lijnzaadolie (te verkrijgen bij de reformzaak). Minder het verzadigd vet door alleen magere melk(producten) en mager vlees te eten en door in olie i.p.v. boter te bakken. Voorbeelden: magere melk, kwark, yoghurt en kaas; kipfilet en ander gevogelte zonder vel, tartaar (vaak redelijk goedkoop in de reclame in gehaktvorm te krijgen), biefstuk, rookvlees, rundergehakt wat je in een antiaanbakpan uitbakt (vet weggooien).

TEN SLOTTE: Ben je hier eenmaal aangekomen, dan zul je merken dat je (veel) meer kunt eten, zonder aan te komen. Als je weer zoveel kunt eten zonder aan te komen, biedt dat ook weer de mogelijkheid om verder af te slanken. Ga niet crashdiëten, dan ben je zo terug bij af. Minder het aantal calorieën een beetje, bijv. 10 of max 20% en je zult langzaam maar zeker afslanken. Een halve tot MAX. 1kg per week is een goede snelheid. Ook het soort calorieën wat je mindert, is belangrijk. Eet evenveel eiwit en onverzadigd vet en minder de hoeveelheid koolhydraten (zeker naar de avond toe) en verzadigd vet. Zo verbrand je het meeste vet en behoud je je spieren.
        Drink veel water, dit is belangrijk voor het afvoeren van afvalstoffen. Het beste is gewoon (leiding- of mineraal)water. Voor het interessante kun je ook met mate andere dingen drinken, zoals thee, koffie (zonder suiker), water met een beetje diksap, af en toe een glaasje vruchtensap of light frisdrank. Drink geen 'heavy' (suikerhoudende) frisdranken en wees matig met alcohol.

Grtz..
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X