ik wil nu eindelijk is gaan groeien!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik wil nu eindelijk is gaan groeien!!

Heey!!
    Ik ben een kleine magere jongen, ben pas 16, en jawel ik weeg net geen 50kg. En heb als je me bekijkt bijna geen spieren.
    Ik vindt het nu echt wel eens tijd om te groeien. Ik ben een hele positieve jongen in alles maar zit toch wel in met dit complex.
    vb: een grote hobby van mij is wakeboarden (snowboarden op water achter een boot), maar ik heb altijd wel een beetje schrik om mn lichaam te laten zien aan de rest.
    ligt dit aan mn voeding, of kan k wat individuele training doen thuis?

graag reactie

greetzz

Stel je even voor aub in het daarvoor bestemde gedeelte.

Verder ligt dit lage gewicht voor een vrij groot deel aan je voeding. Wat is je lengte..?
    Je moet zorgen voor genoeg voeding, en zeker genoeg eiwitten als je een sport doet waar fysieke kracht toch aardig voor nodig is.

Jou raad ik aan te beginnen met fitness. Een goed voedings en trainingsschema te maken, en er lekker tegenaan te gaan. Wat je nu alvast kan doen, is een boterham extra pakken. Magere kwark of vis voor het slapen gaan eten, en overdag door af en toe wat kip, noten vis en of kwark.

Grtz
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by little man View Post
      Heey!!
      Ik ben een kleine magere jongen, ben pas 16, en jawel ik weeg net geen 50kg. En heb als je me bekijkt bijna geen spieren.
      Ik vindt het nu echt wel eens tijd om te groeien. Ik ben een hele positieve jongen in alles maar zit toch wel in met dit complex.
      vb: een grote hobby van mij is wakeboarden (snowboarden op water achter een boot), maar ik heb altijd wel een beetje schrik om mn lichaam te laten zien aan de rest.
      ligt dit aan mn voeding, of kan k wat individuele training doen thuis?

graag reactie

greetzz
      dit gaat gelockt worden

eerst voorstellen!..

alle info over jezelf wat dav al zij, en post dan nog is.

Sorry ik weet wel wat je probleem is maar eerst voorstellen net als ieder1!

Comment

ey, goed dat je je nu even voorsteld, welkom! en wederom wil ik weten wat je lengte is.

Grtz

Comment

ongeveer 1m 68 geloof k

Comment

Waar een wil is, is een weg.. Je moet je zelf willen leren. Ik raad je aan om je te verdiepen in bodybuilding en bijbehorende voeding en lifestyle.. Begin simpel en bouw het langzaam verder uit, zowel qua voeding als oefeningen en supplementen etc.. Als je echt moeite hebt met eten zou je een weightgainer kunne aanschaffen om aan je kcals te komen... suc6 en veel leesplezier!

Comment

Ligt zeker voor het overgrote deel aan je voeding, (veel) meer gaan (vr)eten dus!
              Daarnaast zou het uiteraard een heel goed idee zijn om wat aan krachttraining te doen, zodat je een stuk steviger wordt. Overigens zul je ook voor spiergroei flink moeten eten dus dat komt niet in de plaats van, maar als aanvulling op.
              Je kunt thuis wat aan gaan rommelen maar het zou veel beter zijn om een sportschool op te zoeken en dan bij voorkeur eentje met fatsoenlijke begeleiding, gaat echt een flink verschil maken!

Comment

Hier waar ik woon zijn genoeg wakeboarders.
                Een aantal daarvan zijn ook zoals jij.

Wakeboarden:
                - zeer intensief vaak lang achter elkaar.
                - verbranding: hoog calorieverbruik door intensiteit
                - spieren: kracht-uithoudingsvermogen

Jij wilt aankomen, zorg dan eerst dat je niet afvalt.
                Neem een uur voor het wakeboarden een groot bord met pasta. En na het wakeboarden ook. Tussendoor (als je ff pauze hebt) kun je een broodje en een banaan eten. (en veel drinken AA drink bijvoorbeeld)
                Hierdoor voorkom je al dat je lichaam door het hoge energieverbruik (door het wakeboarden) zijn vetreserves aanspreekt.

Zorg dus dat je veel eet ook de rest van de dag, en niet stiekem je ontbijt overslaan.

Bij het wakeboarden train je je spieren meer op het uithoudingsvermogen, en niet massa. Ik zou als ik jou was, thuis beginnen met push-ups, sit-ups, dips, chins....
                Ook vanwege je leeftijd zou ik nog ff een jaartje wachten met flinke krachttraining. Maak van je lichte gewicht juist misbruik bij het wakeboarden..., jij kunt hierdoor veel vettere tricks uithalen dan de wat zwaardere jongens. Je hebt veel airtime!

Nou succes en op de wintersport 's middags op de piste ook een flinke bord met pasta eten he...? Niet teveel sneeuw happen...daar kom je niet van aan!

greetzzz J.

Comment

hahahaha, Goede post Ami.

Comment

heey!!
                    bedankt voor deze positieve posts e!!
                    wat is een weightgainer eigenlijk precies?

ik ga zeker jullie tips volgen!
                    en da van da sneeuw happen da zal waarschijnlijk wel een paar keer gebeuren!

greetzz bram

Comment

weight gainer shake's zijn gemaakt voor mensen die met hun voedingsschema niet aan hun behoeftes komen ( vooral ckal en koolhydraten ) in die shakes zit er dus extra calorien en koolhydraten en wat eiwitten en meestal nog wat vitamines. Dit zorg voor meer energie, beter herstel, betere spier opbouw en je bouwt er dus massa mee op. Je kunt er dikker van worden dat ligt aan je voedingsschema en hoe veel shakes je neemt. Het hoofddoel is dus gewoon massa aan komen en daar kan wat vet bij zitten maar je gaat voor droge spiermassa, maar wat extra vet maakt niet uit in jou geval en in het geval van de meeste mensen die gainers gebruiken. Vaak word het gebruikt als mensen gaan bulken en dus hoge calorien schema's hebben. bereken eerst uit wat je behoeften zijn, daarna wat je op een dag ongeveer eet en als laatst kun je dan kijken wat je gaat toevoegen door schoon eten ( dus geen sups ) en als je echt niet meer op kan en/of tijd etc. hebt kun je een gainer overwegen. Maar ga eerst maar dingen eten zoals brinta pap en kwark vis eieren.

Last edited by hardcoremenneke; 09-01-2007, 20:02.
                      on the road to get huge

Comment

hey

Ik loop al een tijdje met een vraag over weight gainer. en jij lijkt me wel iemand die er veel van af weet. Ik meet 193 cm en weeg 83 kg, ik train 2 à 3 maal per week met gewichten en eet volgens een normaal patroon. Ik ben wel gespierd maar toch zie ik er eigenlijk nog altijd eerder aan de magere kant uit. kan een weight gainder dan helpen? ik heb er eigenlijk wat schrik van omdat ik denk dat ik daardoor dikker (meer vet) zou worden, en mijn doel is eigenlijk om wat meer massa te hebben.

Comment

Je hebt het tege mij ? zo ja dan is dit mijn antwoord :

weightgainers zijn voedingssuplementen onthoud dat goed.
                          D.w.z dat het geen maaltijd vervangers zijn, maar als extra omdat je anders niet genoeg voeding binnen krijgt. Het beste is om een voedingsschema te gaan maken en het serieus aan te pakken. Je moet eerst weten wat je behoeftes zijn, dat bereken je bijvoorbeeld op Voedingsbehoefte.nl :: Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over fitness, voedingsschema's :: Reken het hier uit :: ( toch david ).
                          Als je dat gedaan hebt, weet je wat jij op een dag ongeveer zou moeten eten. Een voorbeeld is: 180 gram eiwitten 3000 calorien 450 koolhydraten en 60 gram vet. Dan probeer je je voeding op die waarden aan te passen. ( brinta voor koolhydraten, ei en kwark voor eiwitten etc.. ) Als je gewicht wilt aankomen moet je 500 cal boven je berekende cal. zitten, wil je afvallen dan moet je dar 500 ongeveer onder zitten. Als je nou lang niet aan je behoeften die je binnen zou moeten krijgen komt, dan kun je aan weightgainer denken. ( of je moet lui zijn en geen tijd zin etc. hebben om alles uit te gaan rekenen dan zou je ook gewoon op je eten kunnen letten). Door een weightgainer shake kom je als het goed is vrij weinig vet aan, het is bedoelt dat je lichaam extra voedingsstoffen binnen krijgt en dat je meer energie etc. krijgt. Meestal kom je met een goed voedingsschema net zo ver, maar als je niet anders kan of wilt kun je dan een weightgainer nemen. Over het algemeen is 1-2 shakes als onderhoud, en 3 + shakes om aan te komen ( met als doel nr. 1 spier, maar dat zou gepaard kunnen gaan met wat vet ja). Weightgainers worden dan ook vaak gebruikt als mensen gaan bulken ( d.w.z. boven hun behoeften eten zodat ze zo veel mogelijk massa pakken, dat gaat meestal wel gepaard met wat vet maar dat kan niet anders. Daarna gaan ze cutten, dat wil zeggen afvallen, meestal blijven de eiwitten hetzelfde of even hoog om spierafbraak zo te beperken. Dus wil je gewoon een goede basis op spiermassa, en schrik je niet van misschien wat vet extra ga dan een goed voedingsschema samenstellen, kijk of je aan je behoeften ( of dus ik denk ik jou geval erboven ) komt en lukt het niet helemaal dan kun je met je weightgainer shakes wel op je behoeften komen en daardoor vergroot je de opbouw en verklein je de afbraak van je spiermassa !

p.s : Er zijn veel verschillende shakes in verschillende prijsklasses let er goed op wat er allemaal in zit, in veel gainers gooien ze allemaal vitamizooi enzo die je niet perse nodig hebt. Let erop dat er veel caloriein en veel koolhydraten inzitten. Je hebt ook combinaties van whey en weight gainer, daar zitten dan naast de nodige calorien en koolhydraten ook eiwitten in. als je alleen extra eiwitten nodig hebt koop dan whey shakes en geen weightgainer.
                          Last edited by hardcoremenneke; 22-01-2007, 15:24.
                          on the road to get huge

Comment

enorm bedankt, ik ben er al een stuk wijzer uit geworden

Comment

Hey, ik wil graag wat dingen naar voren halen.

500Kcal boven je behoefte gaan zitten is normaal, maar 500Kcal ONDER je behoefte gaan zitten is echt het maximum. Meer dan dit moet je niet onder je behoefte gaan zitten, dat is gewoon erg ongezond. Verder klopt het dat voedingssupplementen geen maaltijd vervangers zijn. Het is echter niet zo dat je in plaats van 5 boterhammen, niet 2 shakes kunt nemen. Natuurlijk kan dat. Maar ten eerste is het weggegooid geld, en ten 2de is vast voedsel Altijd het beste. Niet alleen voor je stofwisseling, ook aangezien bijvoorbeeld in brood vezels zitten.
                              Op het moment dat je boven je energiebehoefte(voedingsbehoefte) gaat zitten kom je aan in vet. Dat staat vast en is logisch, want wat je niet verbruikt, dat blijft erin zitten. Je moet hier echter niet van schrikken, want je lichaam heeft extra energie nodig in de vorm van Koolhydraten om goed spiermassa op te bouwen.

Weightgainer heb je inderdaad in verschillende soorten en maten. Als je twijfelt tussen weightgainer en wheyshakes dan kun je inderdaad voor een combinatie kiezen. Anders kun je altijd nog gewoon voor de weightgainer gaan.

Ik hoop dat ik je nog wat verder geholpen heb. En een weightgainer kun je uiteraard krijgen via mijn website, welke hardcoremenneke hierboven al genoemd heeft. Als ik jou was zou ik gaan voor de Crash 5000 variant, of de Volume Whey. Uiteraard krijg je daar via mijn website een mooie shakebeker bij zodat je shakes kunt maken zonder klontjes.

Veel succes!

Grtz, David.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X