1ste eetschema - geen ervaring....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1ste eetschema - geen ervaring....

hey peepz,

ff geprobeerd om een eetschema te maken.
    Ik heb eerst ff de behoeftemeter gechecked en dan via het programma
    "eetmeter" wat nagezien.

dit is vervolgens men eetschema.

http://users.pandora.be/Voddie/eetschema/eetschema.xls

Als ik het zo zelf bekijk, neem ik teveel eiwitten in.. Misschien een shake minder benuttigen ?
    alsook vraag ik me af waarom ik die amino's slik ?

grtz..

je zit te hoog in je eiwitten

probeer elke 2 -3 uur te eten dus nog 1 maaltijd toevoegen
    gooi er 2 skaes uit

en die laatste maaltijd voor het slapen ook die koeken er uit
    neem er dan een bakje kwark met desnoods een schrijf annanas

voor de rest niet verkeerd voor een eerste keer
    probeer +/- 3 liter te drinken op een dag
    Who's the Chef

Comment

Ik ga mee met been.
      Het lichaam kan maar 30 a 40gr. eiwit per 3u verwerken.
      Persoonlijk zou ik uw shake van 10.15 verplaatsen naar 8u30.
      S'avonds voor het slapen gaan,veel te hoog in de koolhydraten,en veel te laag in de eiwitten.
      Zoals been zegt;voor het slapen gaan magere kwark nemen,vanwege de trage eiwitten.ik neem +-150gr.
      Ziet er verder goed uit.

Succes!
      getting back in shape...

Comment

Hmm, je kan zo ongeveer zeggen dat je 100gram vet aankomt, alleen maar door de eiwitten. haal die 95 eraf, en dan kan je misschien nog wat meer enkelvoudig onverzadigde vetten toevoegen. Of eventueel nog omega 3 meervoudig onverzadigde vetten.

Grtz
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
          Ik ga mee met been.
          Het lichaam kan maar 30 a 40gr. eiwit per 3u verwerken.
          Persoonlijk zou ik uw shake van 10.15 verplaatsen naar 8u30.
          S'avonds voor het slapen gaan,veel te hoog in de koolhydraten,en veel te laag in de eiwitten.
          Zoals been zegt;voor het slapen gaan magere kwark nemen,vanwege de trage eiwitten.ik neem +-150gr.
          Ziet er verder goed uit.

Succes!

Die standaard hoeveelheid is achterhaald..Het verschilt per persoon. En al eet je teveel dan dat je aan kan, dan gebruik je de rest al brandstof..
          Ik zelf eet op een dag makkelijk 300 gram eiwit, zit alleen iets lager in mijn KH. Zelf weeg ik 78, ben 186 met 14%.

Ik dacht ook altijd zoals jullie, maar een sportvoedingsdeskundigen heeft mij het uitgelegd dat het niet erg is om te veel eiwitten te eten..

Comment

Onderbouw dat maar eens dat. Ik vind het helemaal niet achterhaald. Denk wel dat de hoeveelheid die je kan opnemen toeneemt naarmate je groter word, om zo toch te kunnen blijven groeien. Wat denk jij nou? Dat als je 200gram eiwit eet als ontbijt, dat je dan de hele dag geen eiwit meer hoeft te eten? Dat zou lekker makkelijk zijn.

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
              Wat denk jij nou? Dat als je 200gram eiwit eet als ontbijt, dat je dan de hele dag geen eiwit meer hoeft te eten? Dat zou lekker makkelijk zijn.
              dat zegt hij niet

hij zegt dat wat je teveel opneemt aan eiwitten als brandstof wordt gebruikt en dat het per mens verschilt hoeveel ja kan omzetten in 3u
              "Knowing is not enough, we must apply.Willing is not enough, we must do."

Comment

Is niet achterhaald. Uiteraard is het onzin om te zeggen dat ieder mens precies evenveel eiwit op zou kunnen nemen maar het is wel een aardige richtlijn. Verder is het vooral belangrijk om x gram eiwit per kilo vvm aan te houden en die zo gelijkmatig mogelijk over de dag te verdelen.

Overdreven veel eiwit nemen kan naast volledig zinloos ook nog eens niet zo goed voor je zijn. Ten eerste belast je je lichaam onnodig zwaar doordat de verwerking van al dat eiwit erg lastig is (zeker heel veel water drinken!) en ten tweede wordt een teveel aan eiwit helemaal niet zo makkelijk voor de levering van energie gebruikt. Het proces waarin eiwit tot energie wordt omgezet is namelijk veel lastiger dan dat voor koolhydraten, die dus de eerst aangewezen bron van energie moeten zijn.
                Als er echt geen andere bron van energie beschikbaar is zullen die eiwitten gebruikt worden, maar in alle andere gevallen levert het alleen maar extra vet op.

Comment

Originally posted by yamato View Post
                  dat zegt hij niet

hij zegt dat wat je teveel opneemt aan eiwitten als brandstof wordt gebruikt en dat het per mens verschilt hoeveel ja kan omzetten in 3u
                  Hij zegt toch dat het niet zo is dat je maar een beperkt aantal gram eiwit per x uur kan opnemen. Als dat niet zo is, dan kan ik dus net zo goed alle eiwitten voor de dag in 1 x innemen. En dan voor het slapen gaan ook nog even 150 gram erbij.

Grtz

Comment

Originally posted by serdvc View Post
                    Die standaard hoeveelheid is achterhaald..Het verschilt per persoon. En al eet je teveel dan dat je aan kan, dan gebruik je de rest al brandstof..
                    Ik zelf eet op een dag makkelijk 300 gram eiwit, zit alleen iets lager in mijn KH. Zelf weeg ik 78, ben 186 met 14%.

Ik dacht ook altijd zoals jullie, maar een sportvoedingsdeskundigen heeft mij het uitgelegd dat het niet erg is om te veel eiwitten te eten..
                    dan lees jij toch iets anders dan mij hoor
                    "Knowing is not enough, we must apply.Willing is not enough, we must do."

Comment

oewww, beetje fout geinterpreteerd inderdaad... Sorry

Comment

Moeten er spieren worden ontwikkeld,ga dan uit van 2gr.eiwit per kg. lichaamsgewicht.
                        Er word inderdaad soms wel hoger gegaan naar 3,zelfs 4gr. per kg,maar die worden dan inderdaad gebruikt om energie uit te putten omdat er niet genoeg koolhydraten in voorraad zijn.
                        Worden er wel genoeg koolhydraten opgenomen,dan moet een 2gr voldoende zijn.
                        getting back in shape...

Comment

Vind rekenen met x gram per kilo lichaamsgewicht sowieso een foute manier. Afhankelijk van je vetpercentage is het dan nog steeds volledig onduidelijk hoeveel je werkelijk nodig hebt.

Alleen rekenen met x gram per kilo vvm (vet vrije massa) heeft nut.
                          Vervolgens gelden dat verschillende richtlijnen voor verschillende groepen.
                          Voor krachtsporters wordt meestal de richtlijn 2 gr eiwit per kg vvm gebruikt, hoewel dit volgens sommige voedingsdeskundigen zelfs al aan de hoge kant is.
                          Uiteraard zijn er zeer veel krachtsporters die hier nog vér bovengaan, de vraag is maar of dit enig nut heeft of alleen maar overkill is.
                          Speel voor jezelf een beetje met die aantallen om wat uit te proberen, uiteraard is niemand hetzelfde. Sommigen zullen al prima groeien op minder, anderen zullen het naar hun idee beter doen op wat meer. Meer dan 3 gr eiwit per kg vvm is in mijn optiek iig helemaal nergens goed voor.

Uiteraard geldt dit verhaal voor de naturel krachtsporter, in een kuur is wat meer eiwit (rond de 3 gr per kg vvm) hoogstwaarschijnlijk wel nuttig.

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                            Hij zegt toch dat het niet zo is dat je maar een beperkt aantal gram eiwit per x uur kan opnemen. Als dat niet zo is, dan kan ik dus net zo goed alle eiwitten voor de dag in 1 x innemen. En dan voor het slapen gaan ook nog even 150 gram erbij.

Grtz
                            Met achterhaald, bedoelde ik dat die 30 gram per 3 uur aan het veranderen is. Natuurlijk is er een maximum aangebonden, maar die kan ook 50 gram zijn per 3 uur.

Ps, hoe denk je dat Ronnie het doet? die eet heus geen 30 gram per 3 uur. Ik neem aan dat hij wel 200 gram naar binnen schuift..Het is maar net hoe je gesteldheid is en hoe je je voeding indeelt...

Comment

Ik had al gepost dat ik het fout gelezen heb. Ik denk dat naarmate je lichaam meer eiwit nodig heeft om grotere beschadegingen te herstellen, je ook meer kan opnemen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X