tonijn rijst steak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tonijn rijst steak

Ingredienten:

- Notenrijst (zoveel je zelf vinda dat genoeg is of past in je dieet)
    - Bladspinazie (uit het vriesvak, goedlang een dag ofzo en voorzichtig laten ontdooien)
    - citroen
    - pijnboompitten
    - Tonijn steak (Tunasteak) (2 voor 1,69 bij de lidle!, supergoede vis!)
    - olijfolie

bereiding:

- neem een redelijk hoge pan en doe er tot op 1/4 deel van de pan water in (niet zoveel dus), doe hier alle blad spinazie bij.

- breng aan de kook en blijf GOED omsheppen tot het een beetje gegaard en iets zachter geworden is is, duurt niet zo lang.

- haal de spinazie uit de pan, giet af en laat rustig afkoelen.

- na ong. 20 min gekoeld te zijn neem de citroen en de olijfolie en doe hier wat van door de spinazie met wat zout tot je eigen smaak het goed keurt.

- rooster de pijnboompitten in een droge pan (kort op hoog vuur) en voeg deze daarna toe aan de spanzie mix.

- Breng water aan de kook en kook hierin de notenrijst zoals aangegeven staat op de verpakking.

- neem een goede koeken of wok pan en doe hier goed wat olijfolie in, verhit de olie op hoog vuur goed warm!

- neem de tonijn steak's en doe hier kruiden overheen naar keuze.

- zodrade olie goed heet is leg de vis in de pan en zet het vuur/gas w/e gelijk zo laag mogenlijk, en blijf de vis voorzichtig maar contineu in de pan bewegen draai na ong. 4/5 minuten om en zet nu het vuur ietsje hoger en bak nogis voor 4/5 minuten.

nja de rest kan je zelf wel bedenken, bord-> scheppen-> ETEN!

een portie van deze maaltijd (1 tonijn steak, 200 gram noten rijst en 200 gram spinazie mix) bevat ong.:

calorieen: 384
    koolhydraten: 45
    eiwit: 46
    vet: 8.8

eet smakenlijk

Ziet er goed uit. En die tonijnsteak van de lidl is zeker goed en lekker.
    Groei, Groeier, Groeist

Comment

ik hou helaas niet van tonijn. Ik hoor wel van jullie of het lekker is..

Grtz..
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Ben ook geen tonijnliefhebber maar met het gerecht lijkt me helemaal niets mis.

Comment

jullie moeten wel weten dat tonijn steak TOTAAL NIET smaakt als tonijn uit blik!

Om eerlijk te zijn smaakt het meer naar gebakken zalm. .o.i.d.

vind ik ..want ik eet zelf vaak steak en uit blik en ik vind het totaal anders smaken maar goed

Dit gerecht kan natuurlijk ook met zalm of talapia steak, of baars filet of kabeljouw..

alleen ga er dan wel van uit dat alleen tonijn heel weinig vet de bevat de andere vissen zijn vette vissen (wel goede vetten grotendeels), das dan worden de totalen ong :

calorieen: 384
          koolhydraten: 45
          eiwit: 46
          vet: 28.8

Comment

De meeste witvis soorten zijn mager. Niet alleen Tonijn. De echte vette soorten zijn Zalm, Kabeljouw en Makreel. Ontzettend gezond, dat wel, maar niet goed als je aan het droogtrainen bent. Hou het dan liever bij Tonijn of als je niet van vis houdt, kip en kalkoen zijn ook goede magere eiwitbronnen!

Overigens, de smaak van gegrilde tonijnsteak komt griezelig dichtbij een goede tournedossteak vind ik zelf!
            Last edited by de sterkste ophaler; 20-10-2007, 16:10.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

lijkt me erg lekker.
              En een leuke combinatie.

eet smakkelijk

Comment

Niet om vervelend te zijn, maar kabeljauw is toch echt een zeer magere witvis, zeker geen vette zoals de zalm of makreel. Tenzij je hem frituurt natuurlijk...
                Last edited by GeneralIx; 22-10-2007, 01:06.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Niet om vervelend te zijn maar kabeljauw is met au .

Geintje hoor, maar lijkt me een erg lekker gerecht en ik ga het nog deze week proberen. Ik laat nog wel weten wat ik er van vond.

Comment

pardon..je hebt gelijk...kabejAUw is een zeer magere witvis soort. Mijn excuses en dank voor de rectificaties.

Groetjes,
                    de sterkste ophaler

Comment

Sorry ik zie het nu ja. Is nu verbeterd.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

..en frituren doe ik sowieso nooit

Comment

Ik ben vandaag naar de lidl geweest. Alleen kon ik die tunasteak niet vinden .

Ik was op zoek naar verse vis, alleen nu ik thuis ben denk ik dat het een blikje tonijn moest zijn, klopt dat??

En verder vroeg ik me af waarom je kiest voor notenrijst i.p.v. zilvervlies. In notenrijst zit meestal witte rijst, volgens mij is zilvervlies lekkerder.
                          Last edited by gais_der_german; 23-10-2007, 11:55.

Comment

Hmmm, que rico!!!

Lekker recept! Hou erg van vis en dit is een lekkere variëtie!!

Liefs
                            The harder I work, the luckier I get!/ tú dijiste que no era capaz..ahora va por ti!

Comment

een steak stop je niet in een blikje lijkt mij hoor ;p
                              Keto..start
                              16sept met 84kg vp rond de 14%
                              19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X