homemade proteinebar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• homemade proteinebar

Receptje voor homemade proteinebar:

ingredienten:

50 gr havermout

50 gr brinta

2 ei-eiwitten

1 heel ei

50 gr whey

bereidingswijze:

gooi de ei-eiwitten en het hele ei in de blender en meng de boel goed. Voeg nu de havermout toen en weer mengen en dan even laten " trekken". Gooi er 50 gram whey bij en meng de boel nogmaals vervolgens de brinta er langzaam bij gieten en weer rustig mengen. Als het goed is heb je nu een hele dikke brei dat bijna niet meer te mengen is....

Maak op een bord en maak (4) "mooie" bars van dit mengsel. Neem een pan met anti-aanpak laag en vet deze lich in met olijf olie (of nog beter anti-aanbak spray). Bak de bars op hoog vuur aan beide kanten een een beetje bruin en laat ze vervolgens op een laag vuur nog een tijdje goed gaar worden....

.....gelukt? eetsmakelijk!

voedingswaarde:

totaal:

640 Kcal
    62,5 Eiwit
    48,3 KH
    13,9 Vet

per bar bij 4 stuks:

160 Kcal
    15,7 Eiwit
    12,1 KH
    3,5 Vet

Zoals je ziet leveren 2 bars toch een aardig proteine rijke maaltijd!

Suggesties:

* om het vet percentage nog wat omlaag te krijgen en de eiwitten nog iets omhoog kan je ook 4 ei-eiwitten gebruiken ipv 2 ei-eiwitten en 1 heel ei.

* Verder zijn rozijntjes er wel lekker door dit schroeft de KH weer wat op...

* Met iets meer whey en wat minder havermoet krijg je ook nog prima bars dus dan gaan de KH weer wat omlaag en de eiwitten weer wat omhoog....

* Een heel klein scheutje melk kan het deeg iets "kneedbaarder" maken maar gebruik niet teveel!

* lekkere toevoegingen (die ik overigens zelf niet nodig vind en dus ook niet gebruik!) pindakaas, wat zoetstof, gemalen noten, beetje honing, stukjes appel of een banaantje....

Succes!

thx..ga het nu zker niet doen maar zal het een keertje wagen te maken..klinkt best lekker

Comment

Klinkt niet verkeerd op zich, al vraag ik me af hoeveel van de eiwitten er daadwerkelijk in blijven na verhitting...
      Kan whey niet al te best tegen dacht ik?

Comment

denk ook dat whey daar niet tegen kan...zonde van de whey...ziet er anders best een goed recept uit.
        getting back in shape...

Comment

Zoiets had ik ook al begrepen van whey, maar ik zag dat de meeste zelfmaak repen toch met whey werden gemaakt en verhit... zou caseine proteine poeder een oplossing zijn? en anders wat meer ei-eiwitten, kan natuurlijk ook!

Comment

ik heb eerder op een ander forum een recept gezien waarbij whey werd gemegnt met eiwit..en nog iets wat na koeling hard werd en zo hadden ze de gepofte rijst als een reep gemaakt.

dit voorkwam verhitting waardoor eiwitten gedeeltelijk opbreken..

weet alleen niet meer wat het was..ik zal ff kijken of ik het nog kan vinden,

daar stond ook een foto van bij zag er ranzig uit maja goed:P..gaat om de smaak!

Comment

klinkt intresant
              miss dat ook ik eens de keuken in duik
              Who's the Chef

Comment

Ideaal zeg. Vooral voor op je werk of onderweg. Kan ik weer eens iets anders tevoorschijn trekken dan yoghurt of brood.
                Groei, Groeier, Groeist

Comment

hmm dit is de eerste bar die eigenlijk lekker klinkt....zal het recept enzo meteen aan me moeder geven bedankt

Comment

klinkt zeker goed!
                    alleen heb mijn twijfels over de whey met de verhitting wat al voorheen is genoemd, heeft toch geen zin als je de eiwitten niet kunt gebruiken..?
                    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Haha heb net geprobeerd ze te maken.
                      Had i.p.v. havermout 50 gr. muesli erin gedaan.

Na het mixen kreeg ik er niet echt 4 nette 'repen' van maarja dat is ook niet zo belangrijk.
                      Ze waren een beetje aangebrand (ging best snel! niet te lang op hoog vuur dus).

Haha en ik vond ze smerig joh! heb er eentje geproefd maar haha ik weet niet of ik iets verkeerd heb gedaan of dat het aan de muesli lag, maar dit maak ik nooit meer!
                      Ben benieuwd naar de reacties van mensen die ze wel met havermout hebben bereid, want ik lust veel maar de laatste hap heb ik gewoon uitgespuugd zo vies, het smaakt echt nergens naar, dik droog smaakloos taai brood ofzo, echt heel goor.

Comment

misschien een smaakje erdoor doen?
                        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

klinkt goed maar ik ben 15 jaar en wil nog niet met whey enzo beginnen (pas als ik langer train) wat kan een oplossing zijn?

Comment

Originally posted by Samirtje View Post
                            ik ben 15 jaar en wil nog niet met whey enzo beginnen
                            whey enzo?

whey zijn gewoon eiwitten hoor

een essentiële voedingstof die je in o.a. vlees en zuivel vindt

heeft niets te maken met hoelang je traint

Comment

ik vraag me soms af hoe ze zo'n topic vinden... ipv dat ze nou een nieuw topic hijacken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X