Snert

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snert

Hey mensen, de winter komt eraan en dan lusten we vast wel een kop stevige erwtensoep (of ook wel snert genoemt). Boordevol eiwitten! Zowel dierlijke als plantaardige!

2 pakken spliterwten
    1 pak groene erwten (deze moet je weken vantevoren)
    2 hamschijven
    1 grote winterwortel
    1 halve knolselderij
    2 stelen prei
    1 grote aardappel
    1 grote ui

Trek een grote soeppan bouillion van de 2 hamschijven en voeg er naar smaak 2 of 3 runderbouillionblokken aan toe. Haal de hamschijven nadat de bouillion getrokken is uit de pan en haal al het vet er van af. Het vlees in reepjes uit mekaar trekken en terug in de bouillion doen.
    Gooi daarna de geweekte erwten aan de bouillion toe en daarna de spliterwten. Laat zo even een klein half uurtje staan terwijl je de rest van de groenten wast en in kleine stukjes snijdt. Maak van de prei ringetjes.
    Voeg als alles klaar is de laatste ingredienten toe en laat de soep op laag vuur garen. Dit is het beste als je hem zonder te roeren 4 uur laat trekken.
    Daarna roer je hem goed door en controleer je of de soep goed gebonden is. Zoniet, dan laat je hem nog een uur of 2/3 op laag vuur staan.

Als je nog porties over hebt kun je deze invriezen. Als je het daarna nog een keer opwarmt zal de soep nog beter binden en zelfs nog lekkerder smaken! Dit is overigens een magere variant van dit bekende recept. Als je de vette hap lekkerder vind moet je varkenspoot gebruiken ipv hamschijven en kun je verse worst of kookworst toevoegen. Of natuurlijk een blik van Unox open maken.

Bon Apetit!
    Geniet, en drink met maten!

Hou er helemaal niet van.
    Who's the Chef

Comment

Ik hou er wel van ga je ook lekker van schijten

Comment

je houdt er van of je houdt er niet van...simpel. Mij maak je in ieder geval altijd blij met een goed bord snert

Comment

wil het wel een keer proeven, maar m'n moeder heeft het al wel eens op en vond het niet lekker, dus denk niet dat ze het snel voor me zal maken..moet ik misschien zelf in de keuken gaan staan..of heel lief tegen dr doen
          17 jaar, 1.71m, 63 kg.

Comment

rolf, gewoon zelf maken das juist leuk
            Keto..start
            16sept met 84kg vp rond de 14%
            19sept, 82kg (vocht verlies)

Comment

Krachtsporters moeten sowieso zelf hun eten klaar kunnen maken..of rijk genoeg zijn om een kok in te huren (of een gekke moeder hebben die voor ze blijft koken). Eten en eten bereiden is eigenlijk een nog groter onderdeel van een succesvol resultaat dan het trainen zelf...echt waar ik sta niet te liegen! Dus koksmuts op, schort voor en die keuken in!

Comment

ik heb nu al trek.
                een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by kees View Post
                  ik heb nu al trek.

ik heb altijd trek, en gezien ik niet rijk ben en geen moeder meer heb sta ik dus net zo vaak in de keuken als dat ik onder het ijzer lig hahaha

Comment

kerel,
                    bedankt voor het recept...
                    Roy gaat morgen naar de winkel...
                    het is inderdaad SNERTTIJD...en het knetteren hoort er bij he..

smakelijk mensen...

Comment

knal ze! Zowel in je training als met je..euh..nevermind! hahaha!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X