Een burgemeester als ontbijt. ( super omelet)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een burgemeester als ontbijt. ( super omelet)

Als jullie niet weten wat te eten als ontbijt, probeer mijne burgemeester eens

Voor 4 personen :
    400 gr gerookt spek
    16 eieren
    2 paprika's
    verse champignons
    3 ajuinen
    3 tomaten
    Peterselie
    100 gr gerapste kaas

Kluts eerst de eieren onder elkaar
    Maak de groenten schoon
    -ajuin snijden in reepjes
    -paprika snijden in reepjes + champignons
    - spek snijden in reepjes
    - tomaten spoelen en opzij leggen
    - peterselie in een glas snijden
    Bakken
    Een goeie kluit boter in de pan. Vuur op max! dan spek erbij en roeren tot het zo wat krokant is.
    Spek uit de pan en boter in de pan laten!
    Vuur op ¾ zetten en ajuin in de pan. Roeren met een houten lepel.
    Na zo 3 min paprika en champignons erbij doen. En blijven roeren
    Na zo 5 min afdekken met aluminiumfolie. 2 min wachten nog eens roeren en terug afdekken voor zo 2 min.
    Vuur nu op ½ zetten en spek erbij doen en roeren.
    Ei stilletjes erover gieten en met een vork de pan rond prikken. Peper en provencekruiden erbij.
    Tomaten in schijfjes verdelen over de pan en erin duwen.
    Geraspte kaas erover: royaal bestrooien!
    Peterselie erover
    Vuur nu op max zetten afdekken met aluminiumfolie voor 2 min. Kijken of de kaas al slap is en eventueel nog eens 2 min afdekken.
    De pan in 4 stukken verdelen met de schepper en het sap eronder laten lopen.
    Nu op zicht wachten en als je een stuk kan scheppen is het klaar.
    Nu OPETEN
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Vind het wel wat veel voor een ontbijt!!! Meer voor de lunch of als avondmaal.

grtz.
    Last edited by fitnessfreak; 12-01-2008, 22:10.
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

ik ga het eens proberen maar dan de verhoudingen gedeeld door 4, om te testen

Comment

Als ontbijt lijkt het MIJ juist wel erg geschikt. Het is wel een bulkrecept neem ik aan? Gezien de spek en de eierdooiers die je er bij doet...het is nogal vet he? Het likt me in ieder geval erg lekker en de moeite van het proberen waard!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

na het de regel spek stopte ik met lezen..varkens vlees is crap

Comment

Originally posted by punani View Post
            Ja het is vet. Maar jij bent een zeer serieuze wedstrijdbodybuilder. Dat moet je niet vergeten. Niet iedereen hier wil op 3 tot 5% staan. Varkensvlees heef to pzich best voordelen te bieden qua vitaminen en mineralen. Als je niet te nauw kijkt naar je BF kun je het best eens een keer nuttigen. Als iemand in jouw catagorie valt kan ie het beter laten..maar dat zal zo'n persoon dan waarschijnlijk al weten!

Comment

Eet ook nooit varkensvlees. Doe dan liever een ommelet (eieren, melk, geen kaas, hou er niet van) op een paar boterhammen met wat rosbief of rookvlees. Verder zou ik hem eerder bakken in olijfolie, maar dat is een kwestie van voorkeur. Groenten zijn wel erg lekker in een ommelet.
              Last edited by GeneralIx; 14-01-2008, 19:03.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik houd ook niet van varkensvlees, ik heb er ook veel slechte dingen over gelezen, daarnaast zijn het ook nog eens vieze beesten

Comment

Originally posted by punani View Post
                  Now problemo, dan maak je hem zonder spek hé.
                  Smullen maar.
                  Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by quibus View Post
                    Ik houd ook niet van varkensvlees, ik heb er ook veel slechte dingen over gelezen, daarnaast zijn het ook nog eens vieze beesten
                    Als ze geslacht zijn zijn ze niet meer vies..of denk je dat je varkensstront bij je varkenshaasje krijgt?

Comment

Het ziet er goed uit alleen jammer dat ik dan weer eieren niet zo lekker vind

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X