havermoutpannekoeken met appel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• havermoutpannekoeken met appel

meng 250 gram havermout met 500 ml magere melk en doe dit 4 minuutjes op 700 W in de magnetron.
    Als het gekookt is in de blender doen. Doe er 3 grote eieren in en blend alles samen tot het een gladde massa is geworden.
    Schil en snij 2 appels in kleine stukjes. Verhit een eetlepel olijfolie in een koekepan en doe er een hvh pannekoeken mengsel bij naar jouw wens. Strooi er daarna appelstukjes overheen. Pannekoek vervolgens aan beide kanten afbakken. Bak vervolgens de volgende pannekoeken af. Leg alle pannekoeken op een stapeltje op een bord en laat afkoelen. Nu heb je een kleine hoeveelheid koude gezonde tussendoortjes die je overal mee naar toe kunt nemen.
    Geniet, en drink met maten!

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    meng 250 gram havermout met 500 ml magere melk en doe dit 4 minuutjes op 700 W in de magnetron.
    Als het gekookt is in de blender doen. Doe er 3 grote eieren in en blend alles samen tot het een gladde massa is geworden.
    Schil en snij 2 appels in kleine stukjes. Verhit een eetlepel olijfolie in een koekepan en doe er een hvh pannekoeken mengsel bij naar jouw wens. Strooi er daarna appelstukjes overheen. Pannekoek vervolgens aan beide kanten afbakken. Bak vervolgens de volgende pannekoeken af. Leg alle pannekoeken op een stapeltje op een bord en laat afkoelen. Nu heb je een kleine hoeveelheid koude gezonde tussendoortjes die je overal mee naar toe kunt nemen.
    Oke lijkt me lekker, een goede massa bom.
    Ik zie het al als je maar creatiev bent in koken

Comment

klinkt goed, is zeker de moeite om te proberen
      Who's the Chef

Comment

Nice!
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Hmmm, que bueno!!

erg lekker ook als ontbijtje!
          The harder I work, the luckier I get!/ tú dijiste que no era capaz..ahora va por ti!

Comment

Lui: wat doet dit aan voedingswaarde?

Ziet er verder goed uit!

Comment

Originally posted by Kevf View Post
              Lui: wat doet dit aan voedingswaarde?

Ziet er verder goed uit!
              Ik heb dat eerlijk gezegd nog niet berekent omdat ik vrij grof werk met voeding. Ik kijk altijd of ik voldoende eiwitten eet en voeg daar complexe koolhydraten en goede vetten aan toe. In deze pannekoeken zit geen suiker (behalve het fruitsuiker in de appel dan, maar die kun je eventueel weg laten).
              Ik gebruik ook altijd magere melk dus dat is ook geen caloriebom. De enige vetten die er in zitten komen van de eierdooiers, de havermout en de olijfolie. Dus ik gebruik geen ongezonde ingredienten. Maar wie de moeite neemt om de voedingswaarden per pannekoek te meten..be my guest en post de gegevens hier

Comment

250 gr Havermout: 917 kcal: 33 gr eiwit: 155 gr kh: 17,5 gr vet
                500 ml magere melk: 200 kcal: 20 gr eiwit: 27,5 kh: 2,5 gr vet
                2 appels: 100 kcal: 2gr eiwit: 28 gr kh: 0 gr vet

Totaal:

1217 kcal
                81gr eiwit
                211gr kh
                20gr vet

Comment

Morgen maar eens proberen, ik heb toch alles in huis!!

grtz.
                  Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                    250 gr Havermout: 917 kcal: 33 gr eiwit: 155 gr kh: 17,5 gr vet
                    500 ml magere melk: 200 kcal: 20 gr eiwit: 27,5 kh: 2,5 gr vet
                    2 appels: 100 kcal: 2gr eiwit: 28 gr kh: 0 gr vet

Totaal:

1217 kcal
                    81gr eiwit
                    211gr kh
                    20gr vet

Hoe kom jij aan 81 gram eiwit?? Ik kom maar op 55 gram eiwit uit als ik het optel.
                    By the way..het is uiteraard niet de bedoeling dat je alles in 1 keer opeet...
                    Maak meerdere pannekoekjes en eet die als tussendoortjes.

Comment

oeps! Beetje scheef lopen optellen, moet idd 55 gr zijn.

Comment

Ok dan, en je maakt er ongeveer 4 pannekoeken van, eet 2 pannekoeken als tussen doortje dus dan heb je 2 hele goeie tussendoortjes met voldoende eiwitten, koolhydraten, vetten en calorieeen.
                        Ik persoonlijk vind het een hele goeie snack!

Comment

Ze zijn wel machtig man.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Ze zijn wel machtig man.
                            hoezo machtig ,ik neem aan als je 6 keer per dag moet eten is dat niet machtig dan met andere voeding.

Comment

Originally posted by leipe ouwe View Post
                              hoezo machtig ,ik neem aan als je 6 keer per dag moet eten is dat niet machtig dan met andere voeding.
                              Moet zeggen dat ik daar anders over denk. Vond ze erg machtig. Heb er 3 van de 7 op kunnen eten 's ochtends (uiteraard met een weishake van een halve liter melk en 30gr wei ernaast).
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X