Sandwich avocado zalm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sandwich avocado zalm

Dit is echt een hele simpele sandwich maar o zo lekker... Let wel goed op je voedingsschema, want er zitten door de avocado relatief veel vetten in (wel gezonde!). Ik eet dit vaak op zaterdag-of zondagmiddag als ik van mezelf eventjes wat losser mag zijn met eten .

Men neme (voor 2 personen):

4 volkoren boterhammen
    1 avocado
    1 blikje zalm (+- 200 gram)
    klein beetje mayo (naar keuze: zaanse, yogonaise, halvanaise, extra light mayonaise)
    zout en peper
    Mojo rood (dit is een speciaal soort pasta van de albert heijn, beetje pittig, je kan in principe ook een beetje sambal gebruiken of paprikapasta, wees creatief ).

Rooster de bammetjes en smeer ze allen in met een beetje mojo rood.
    Snijd de avocado in reepjes en verdeel de reepjes over de bammetjes.
    Maak de zalm aan met wat mayo, zout en peper en verdeel de zalm over twee bammetjes en leg dan de andere twee bammetjes erop.

Voilá: Zalm-avocado sandwich... Echt om van te smullen!
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Welk merk zalm neem je?

Comment

Ziet er enigzins lekker uit.
      getting back in shape...

Comment

Originally posted by Kevf View Post
        Welk merk zalm neem je?

Dat is verschillend, ligt er aan wat er op voorraad is en of ik zin heb om er iets meer geld aan uit te geven (dus soms john west, soms huismerk, soms van zo'n groen merk dat beweert heel verantwoord te zijn).
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ziet er wel goed uit, alleen jammer dat ik geen vis lust
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

ga ik zeker eens proberen, avocado is lekker

Comment

Zeker lekker dit! Avocado is in de bonus bij de AH dus dacht laat ik maar gewoon meenemen. Heb hem fijngeprakt en toen wat peper zout en sambal erdoorheen. Over een laag zalm heen op een bruin brood. Heerlijk!

Comment

Originally posted by peedee View Post
                Zeker lekker dit! Avocado is in de bonus bij de AH dus dacht laat ik maar gewoon meenemen. Heb hem fijngeprakt en toen wat peper zout en sambal erdoorheen. Over een laag zalm heen op een bruin brood. Heerlijk!

Oe en dat zijn nog de betere avocado's ook... Die kleine zwarte

Comment

Kan dit ook met verse zal inplaats van zal uit blik want die lust ik niet
                  Keep It Fit

Comment

Ik zou het gewoon proberen

Comment

@ StarAbove
                      Met verse zalm is het ook lekker hoor, heb het vorige week getest, en geloof me, het ging vlotjes naar binnen.
                      Si je n'ai pas l'amour, je ne suis rien
                      Si je n'ai pas le sport, je ne suis rien
                      L'amour dans le sport = c'est la belle vie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X