kip bereidingswijze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kip bereidingswijze

ik heb deze week een discussie gehad met mijn moeder, het ging over hoe zei kip maakt, ze kookt deze eerst in water en dan bakt ze deze met kipkruiden, als het een soepkip zou zijn zou ik het verstaan maar het ging om een doodgewoon kieken.

Ik zei tegen haar dat alle vitamine en mineralen en smaak verloren gaan, of toch het meeste, waarop zei antwoorden, ja maar er zit dan geen vet meer in...

Wie heeft er in deze eindeloze discussie gelijk, mss tips altijd welkom...
    Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Leuker is om de discussie aan te gaan waarom je moeder zeikt over dat kleine beetje vet. Het is toch immers helemaal niet ONgezond?
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

hep jei je lagere sgool wel afgemaakt?

zei = zij
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
        Leuker is om de discussie aan te gaan waarom je moeder zeikt over dat kleine beetje vet. Het is toch immers helemaal niet ONgezond?
        vrouwen he...

Comment

Ik zou kip niet eerst in water koken om de redenen die jij ook al gaf.
          Laissez Faire

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
            vrouwen he...
            Nah, eerder iets met 'zalig' en 'onwetend'. Maar daar ligt wel de kern van de discussie: de onterechte westerse vetfobie.

Trouwens, als ik jou was zou ik me er niet zo druk over maken. Vitamines haal je wel uit andere bronnen, en mineralen (weet je eigenlijk wel wat er onder mineralen verstaan wordt?) krijgen we méér dan zat binnen. Smaak kun je dan weer oplossen met een lekker sausje, wat kruiden, of een marinade.

En als het over je eigen kip gaat moet je zeggen dat ze niet moet zeuren; ze past zich immers toch ook niet aan aan jou? En wie zegt dat zij 'De Waarheid' kent? Gewoon niet teveel na je ouders luisteren met bepaalde zaken. Zolang je maar braaf meehelpt in het huishouden (en school/werk hebt natuurlijk) hebben ze je verder weinig te verplichten

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
              Nah, eerder iets met 'zalig' en 'onwetend'. Maar daar ligt wel de kern van de discussie: de onterechte westerse vetfobie.

Trouwens, als ik jou was zou ik me er niet zo druk over maken. Vitamines haal je wel uit andere bronnen, en mineralen (weet je eigenlijk wel wat er onder mineralen verstaan wordt?) krijgen we méér dan zat binnen. Smaak kun je dan weer oplossen met een lekker sausje, wat kruiden, of een marinade.

En als het over je eigen kip gaat moet je zeggen dat ze niet moet zeuren; ze past zich immers toch ook niet aan aan jou? En wie zegt dat zij 'De Waarheid' kent? Gewoon niet teveel na je ouders luisteren met bepaalde zaken. Zolang je maar braaf meehelpt in het huishouden (en school/werk hebt natuurlijk) hebben ze je verder weinig te verplichten
              zo doe ik dat, gwn luisteren ja knikken en nee denken
              ze is en blijft uiteindelijk wel mijn moeder eh, of ze nu kip kookt en dan bakt of niet, ze maakt het toch wel klaar eh

Comment

ehum als je het zo bekijkt eet het kip gewoon rauw dan op???...

wat ik doe is kipfilet kopen en dan koken, in een pan. klaar is kees, als je het zo bekijkt gaat de vitamine van de kipfilet toch ook verloren?

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
                  zo doe ik dat, gwn luisteren ja knikken en nee denken
                  ze is en blijft uiteindelijk wel mijn moeder eh, of ze nu kip kookt en dan bakt of niet, ze maakt het toch wel klaar eh
                  Maar dan is dit topic toch sowieso een beetje zinloos geweest..........
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Waarschijnlijk heeft zijn moeder verteld dat-ie dan maar zijn eigen kip moet klaarmaken. In dat geval zou ik ook braaf zijn en lekker mee-eten. Sowieso vind ik dat als de ander kookt je niet (teveel) moet zeuren, tenzij ze natuurlijk geïnteresseert is in waarom je het vindt.

Comment

Ik kook mijn maaltijden voor overdag het allerliefst zelf daar hoeft mijn moeder zich niet mee te bemoeien. Bak mijn kip in blokjes lekker in een wok pan, beetje goudbruin vind ik het lekkerst.
                      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                        Bak mijn kip in blokjes lekker in een wok pan, beetje goudbruin vind ik het lekkerst.
                        Doe ik zelf ook, maar marineer de blokjes eerst in een mengsel van wat olijfolie, ketjap, chili, koriander, knoflookpoeder, gember, kerrie en 5 spice (das de echte aanrader).....
                        In manibus vestris victoria est.....Homo sapiens non urinat in ventum

Comment

Als je kip in heet water kookt gaan alle eiwitten verloren...

Comment

kip in stukjes > conimex marinade er overheen > wokpan met hete olie erin > yummie
                            BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

maar weet je wat ik raar vind in dit topic, in kipfilet zit bijna geen vet? XD

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X