Tonijnsteak recept

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tonijnsteak recept

Goede morgen!

Ik wil graag een lekker en gezond recept met jullie delen.

Benodigdheden:
    -Tonijnsteaks (ik haal ze bij AH van het merk Queens 125gram p.s. 23.4g eiwit 0g koolhydraten 1g vet waarvan 0.3g verzadigd)
    -citroen
    -Volkoren pasta, zilvervlies rijst of volkoren couscous (naar eigen wens en hoeveelheid naar energiebehoefte)
    -Tomaat in blik (150-200g P.P.) euroshopper merk heeft beste voedingswaarde.
    -Italiaanse groentemix. (150-200g P.P.) naar wens kun je de groenten ook zelf snijden, maar een mix is wel zo makkelijk.
    -Kruiden: (cayenne)peper, paprika, knoflook, kerrie, zout. (ook in 1 mix verkrijgbaar)
    -Grand'Italia Pesto piccante (2 theelepels P.P.) *optioneel* mag weg gelaten worden ivm met dieet.
    -Koriander (1 eetlepel P.P.)
    -Basilicum (1eetlepel P.P.)

Je kunt zelf kiezen of je volkoren Pasta, Zilvervliesrijst of volkoren couccous gebruiken het is allemaal erg lekker en gezond. De hoeveelheid hiervan hangt totaal van jou energiebehoefte af. zelf eet ik maar 75gram.
    De volkoren pasta, zilvervlies rijst of volkoren couscous gewoon bereiden zoals op de verpakking staat.

Gooi de tomaat in blik in de blender samen met de Grand'Italia Pesto piccante (2 theelepels P.P.) en voeg hierbij 1 eetlepel koriander per persoon aan toe, hetzelfde geldt voor de basilicum. Snij de citroen door midden en pers hem volledig uit in de blender (let wel op dat er geen pitten mee komen). Nu kun je het geheel blenden totdat het een vloeibare saus is geworden.

Nadat de steaks ontdooit zijn kun je ze wat smaak geven door de kruiden erover te strooien totdat je de originele kleur van de steak niet meer ziet vervolgens kun je ze bakken in een heel klein beetje (2theelepels) olijfolie 2 minuten elke kant op midden hoog vuur (ze hoeven niet helemaal doorbakken te zijn)

Wok de italiaanse groentemix in een wokpan gedurende 6-8 minuten op midden hoog vuur en gebruik hiervoor ongeveer 2 theelepels olijfolie.
    Voeg daarna de saus toe en laat dit nog 3-4 minuten mee wokken, doe dit alroerend. hierna is het klaar.

Als de volkoren pasta, zilvervlies rijst of volkoren couscous klaar is kun je de gewenste hoeveelheid op een bord serveren voor mij is dat 75g, leg de tonijnsteak ernaast. Giet de saus met groenten over de pasta, rijst of couscous, en klaar is kees.

Naar wens kun je de andere helft van de citroen nog gebruiken om over de steak te persen. Tevens kun je wat 4 seizoenen peper over het geheel heen malen als smaak versterker.

Voedingswaarde precies moet je voor jezelf even uitrekenen want is afhankelijk van hoeveel rijst, pasta of couscous je gebruikt en afhankelijk van of je het optionele wel of niet gebruikt.

Ik hoop dat jullie het lekker vinden!

Eet smakelijk!

Mike.

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X