Melatonine(de voordelen en ervaringen)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by TRIPLE_OG View Post
    hehe GABA-addicted
    ik vind GABA veel beter ook als je betere slaapkwaliteit wilt
    GH stimulatie is ook mooi meegenomen,

door GABA droom ik elke nacht, bij melatonin merkte ik niet veel, denk dat me hersenen niet goed op reageren

en dat terwijl jij eerst niet eens droomde
    HERSTEL FASE , PIEP? zooi

Comment

Ik heb dit een half jaar lang geprobeerd met een inhoud van 5mg.
      Ik ben niet overtuigd van de werking ervan!
      Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

Originally posted by numbro2 View Post
        Ik heb dit een half jaar lang geprobeerd met een inhoud van 5mg.
        Ik ben niet overtuigd van de werking ervan!
        het ligt ook aan je levensstijl en je inname.
        een dosis meer dan 3-5 mg is ook alleen aan te raden en effectief bij een jetlag en kan dus averechts hebben gewerkt.

voor een goede n8rust is 0,5 t/m 1 mg zeker genoeg...
        en een maandje zonder melatonine zou ook verstandig zijn.
        weet niet of je dit wel hebt gedaan?

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
          het ligt ook aan je levensstijl en je inname.
          een dosis meer dan 3-5 mg is ook alleen aan te raden en effectief bij een jetlag en kan dus averechts hebben gewerkt.

voor een goede n8rust is 0,5 t/m 1 mg zeker genoeg...
          en een maandje zonder melatonine zou ook verstandig zijn.
          weet niet of je dit wel hebt gedaan?
          ik gebruik het helemaal niet meer en ik merkte totaal geen verschil toen ik er mee stopte. Ik las ook ergens dat beneden de 1 mg geen effect heeft. Dus de 0,1 variante kan je rustig links laten liggen.

Ik twijfel dus of het echt werkt of dat het placebo is. Voor mij werkte het iig niet. Volgens mij is er ook niet echt wetenschappelijk bewijs dat het gebruiken van melatonine in die vorm ook werkt. Dus het verhaal in je openingspost klopt wel, maar of het toen dienen ook werkt is "nog" niet voldoende wetenschappelijk onderzocht.
          Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

L-Tryptophaan werkt ook wel redelijk goed tegen slaap problemen.
            Heb het zelf een tijdje gehad. Nu even een pauze om er niet afhankelijk van te worden. Dit zorgt er tevens voor dat je humeur beter is
            De beste supplementen tegen de scherpste prijzen!

Check ook onze FACEBOOK pagina

Comment

Voor iets wat zogenaamd illegaal is ben ik het al bij xxlnutrition in zijn assortiment tegen gekomen

Comment

Oké, ik ga dit topic flink bumpen, maar ik heb een vraag over melatonine.

Ik zie hier doseringen aangegeven staan van 0,1-1mg. Bij mij werken deze kleine dosissen echter niet.
                Ik heb veel moeite bij slapen en neem sinds korte tijd voor het slapen 3mg melatonine (twee tabletten van 1,5 mg, deze zijn tegenwoordig verkrijgbaar). Hier merk direct ik ook niet heel veel verschil van, ik word er niet extreem moe van ofzo. Wel merk ik dat ik wat makkelijker in slaap kom en ook (extreem) veel uitgeruster wakker word. Ik rust nu echt goed uit in mijn slaap, terwijl ik eerder altijd vermoeid wakker werd, ongeacht de tijd van wakker worden en lengte die ik geslapen heb.

3mg melatonine per dag heeft naar mijn inziens geen negatieve effecten op de gezondheid (als je na een paar maanden maar even stopt).

Verder kon ik niet vinden of het negatieve effecten heeft op het 'bodybuilden'. Het zal wel wat positieve effecten hebben voor mij, ik rust namelijk beter uit in mijn slaap en voel me overdag energieker.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft en mij wat kan vertellen over eventuele negatieve effecten mbt bodybuilding.

Alvast bedankt!

Comment

Benzo's helpen beter als mela.
                  Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                    Benzo's helpen beter als mela.
                    maar benzo's nemen omdat je niet zo goed kan slapen is niet al te best.
                    en de nagtieve effecten (verslaving) van benzo's zijn ook niet mals dus dat is niet echt een goede oplossing lijkt me.
                    Mangs wa, aait nich

Comment

Even los van de stoffen die in melatonine zitten zo'n extreem middel lijkt het me niet. Maar waarom zou een betere nachtrust en meer energie een slechte invloed hebben op je lichamelijke gesteldheid?
                      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
                        Even los van de stoffen die in melatonine zitten zo'n extreem middel lijkt het me niet. Maar waarom zou een betere nachtrust en meer energie een slechte invloed hebben op je lichamelijke gesteldheid?
                        Absoluut ook geen zwaar middel. Is gewoon een lichaamseigen stof die je wat extra toedient. Mijn vraag was meer bedoelt of de hogere dosering (3mg) slechte invloed zou kunnen hebben.

Maar het lijkt me ook niet, het lijkt me dat ik juist beter herstel in de nacht als ik een betere nachtrust heb.

Comment

ik had van die 3mg melatonine, van welk merk weet ik niet meer. Die hielpen bij mij echt aanzienelijk.
                          Hard work, beats talent.

Comment

Originally posted by FitnessEcto View Post
                            Absoluut ook geen zwaar middel. Is gewoon een lichaamseigen stof die je wat extra toedient. Mijn vraag was meer bedoelt of de hogere dosering (3mg) slechte invloed zou kunnen hebben.

Maar het lijkt me ook niet, het lijkt me dat ik juist beter herstel in de nacht als ik een betere nachtrust heb.
                            Ritme is uiteindelijk het belangrijkste voor een goede nachtrust. Op een bepaald tijdstip eruit (lees zes uur s'ochtends) en op een bepaald tijdstip erin (lees half elf s'avonds).
                            Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by erjede View Post
                              ik had van die 3mg melatonine, van welk merk weet ik niet meer. Die hielpen bij mij echt aanzienelijk.
                              is er ook een mogelijkheid dat het per merk verschilt? aangezien jij er baat bij had maar TS niet. verder wat Aldo zegt is rimte ook belangrijk. toen ik nog nachtdiensten tussendoor had kon ik ook heel moeilijk slapen door alle verschillende tijden. nu ik een vast patroon heb is dat geen probleem meer
                              Last edited by Flabbert; 24-10-2014, 13:20.
                              Mangs wa, aait nich

Comment

Ik heb ook nog anderhalve pot 3 mg melatonine tabs van Optimum Nutrition staan.
                                Ik voel niet echt een verschil van dag en nacht, toch lijkt ik wel ietsje vaster te slapen. Maar dat kan ook alleen het idee zijn dat het werkt (placebo effect). Ik heb het al een halfjaar niet genomen omdat ik meestal wel goed in slaap kan komen. In de openingspost heeft het zo te zien ook wel andere voordelen, al zullen die voordelen zo marginaal zijn dat ik het nooit om die redenen zou nemen.

Het kan voor sommigen trouwens ook schelen dat je niet altijd maar uit gewoonte in de avond voor elke training pre workout supps neemt om jezelf op te peppen, om een paar uur later weer een middeltje te moeten nemen om 's avonds weer tot rust te komen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X