Originally posted by DeRakker
View Post
Omega3/visolie
Collapse
X
-
Originally posted by resike View PostIk heb het even uitgerekend.
De visolie van Now Foods bevat evenveel epa en dha als die van de hema.
HEMA:
Omega-3 vetzuren: EPA 18%* en DHA 12%*, Vitamine E 4,0 mg.
Now foods:
Omega-3 Fatty Acids (Eicosapentaenoic Acid(EPA)360mg, Docosahexaenoic Acid(DHA) 240mg, other omega-3 fatty acids 80mg) 680 mg
18% van 2000mg (serving size) is 360mg Epa .
12% van 2000mg " " is 240mg Dha.
Alleen de overgebleven 70% van de hema visolie kan ik niet achterhalen kwa voedings stoffen.
Comment
-
Originally posted by rinokettlebell View PostOlie is beter ivm de opname, hema zijn softgels toch?
De opname vind dus iets later plaats, maar hoezo zou de opname slechter worden?
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostIn deze softgel zit de visolie? Het duurt wat langer totdat de visolie in je lichaam komt, omdat de softgel moet oplossen, maar daarna heb je toch echt dezelfde visolie.
De opname vind dus iets later plaats, maar hoezo zou de opname slechter worden?
Mijn gezonde verstand zegt dat olie makkelijker en beter opgenomen wordt, correct me if iam wrong
Comment
-
omega3 aanvullende info
Hoge doses van de omega-3 vetzuren EPA en DHA uit visolie zijn de beste bescherming voor het hart. De Nederlandse Gezondheidsraad adviseert iedereen om minstens 450 mg van deze vetzuren binnen te krijgen, maar uit onderzoek blijkt dat mensen met bestaande hart- en vaatziekten er goed aan doen om ten minste 800 tot 1000 mg EPA/DHA in te nemen.
Ook bij bestaande hart- en vaatziekten
Hoewel het beter is om hart- en vaataandoeningen te voorkomen, laat dit grote onderzoek, gepubliceerd in de Journal of the American College of Cardiology, zien dat hoge doses EPA en DHA juist ook bij bestaande hartaandoeningen een positieve invloed hebben. Mensen die al eens een hartinfarct hebben gehad of mensen met hartfalen blijken erg veel baat te hebben bij het gebruik van omega-3 vetzuren.
Bron: Journal of the American College of Cardiology, 2009; 54:585-594CONSISTENT TRIANING! that's going to make the fucking difference between WINNING and LOSING between LIVING and DYING.
Comment
-
Originally posted by rinokettlebell View PostEr zijn ook alleen maar positieve redenen om visolie te supplementeren. In een ander topic had ik je al naar Pubmed verwezen. Deze visolie is van goede kwaliteit en niet zoals vele anderen van minder goede kwaliteit.
En nee, niet stiekem, mijn naam staat er met koeieletters bij... ik heb gewoon mijn link gepost, in een ander topic weer niet. Eens een mod altijd een mod he?
Het ging me niet om de positieve redenen an sich, die ken ik, vandaar dat ik zelf ook visolie slik.
Maar gezien je statement dat je olie neemt i.p.v. capsules vanwege de opneembaarheid, gevolgd door die link, deed mij vermoeden dat klikken op die link mij in de gelegenheid zou stellen de onderbouwing daarvoor te lezen, wat dus niet het geval was.
Maar, na de rest van de posts te hebben gelezen is jouw onderbouwing dus je gezonde verstand? Ik vraag me dan, net als anderen af of je het niet gewoon hebt over het tijdstip van opname in plaats van hoeveel er opgenomen wordt.
Daarnaast zijn er supplementen (ik weet zo uit mijn hoofd even geen voorbeelden) die juist in capsules zitten omdat ze anders te snel naar hun mallemoeren gaan in je spijsverteringskanaal. Ik weet niet of dat met olie ook zo is, maar vroeg me af of dat een factor is die mee heeft gewogen in je overtuiging?"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by DeRakker View PostDie van hema is ook van goede kwaliteit volgens onderzoeken.
Ben benieuwd waarom die van jou beter zijn volgens onderzoeken?
Welke onderzoeken zijn er allemaal gedaan naar de hema-visolie dan? Ik ken alleen het onderzoek van de Consumentenbond en daar kwam die als beste uit de bus, omdat er evenveel epa/dha in zat als op het potje vermeld, omdat de hoeveelheid EPA/DHA per dosis overeenkwam met de aanbevolen hoeveelheid (aanbevolen door de Gezondheidsraad) en omdat de prijs gunstig is. Er is verder niet gekeken naar zuiverheid of iets dergelijks. Eerder een conclusie goede kwantiteit dan goede kwaliteit dus.
Ken jij andere onderzoeken die de visolie van de hema onder de loep hebben genomen?"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostWelke onderzoeken zijn er allemaal gedaan naar de hema-visolie dan? Ik ken alleen het onderzoek van de Consumentenbond en daar kwam die als beste uit de bus, omdat er evenveel epa/dha in zat als op het potje vermeld, omdat de hoeveelheid EPA/DHA per dosis overeenkwam met de aanbevolen hoeveelheid (aanbevolen door de Gezondheidsraad) en omdat de prijs gunstig is. Er is verder niet gekeken naar zuiverheid of iets dergelijks. Eerder een conclusie goede kwantiteit dan goede kwaliteit dus.
Ken jij andere onderzoeken die de visolie van de hema onder de loep hebben genomen?
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostHet ging me niet om de positieve redenen an sich, die ken ik, vandaar dat ik zelf ook visolie slik.
Maar gezien je statement dat je olie neemt i.p.v. capsules vanwege de opneembaarheid, gevolgd door die link, deed mij vermoeden dat klikken op die link mij in de gelegenheid zou stellen de onderbouwing daarvoor te lezen, wat dus niet het geval was.
Maar, na de rest van de posts te hebben gelezen is jouw onderbouwing dus je gezonde verstand? Ik vraag me dan, net als anderen af of je het niet gewoon hebt over het tijdstip van opname in plaats van hoeveel er opgenomen wordt.
Daarnaast zijn er supplementen (ik weet zo uit mijn hoofd even geen voorbeelden) die juist in capsules zitten omdat ze anders te snel naar hun mallemoeren gaan in je spijsverteringskanaal. Ik weet niet of dat met olie ook zo is, maar vroeg me af of dat een factor is die mee heeft gewogen in je overtuiging?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment