Creatine in combinatie met wei eiwit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine in combinatie met wei eiwit

Hallo beste sporters.

Ik had een belangrijk vraagje. Ik ben begonnen met het gebruiken van creatine dit neem ik op een vast tijdsstip per dag. Als ik dan getraind heb neem ik daarna 60 gr dextrose en een uurtje erna 30 gr wei eiwit shake. Maar mijn vraag is nu moet ik na de training ook nog creatine gebruiken en moet dat tijdens mn kh- inname of tijdens de eiwit- inname?
    En is het wel verstandig om dit in combinatie in te nemen?

Tevens had ik nog een vraag is het noodzakelijk dat je 's ochtens een een wei eiwit shaky neemt? Want ik heb nogal de neiging snel puistjes te krijgen.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven om mijn vragen.

Groeten,
    Tommy
    Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!!

It's the mind that make the body rich.......

ik neem zelf altijd mijn creatine na de training samen met de dextrose..

GRtz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Creatine kan je het beste na je training nemen samen met je dextrose (koolhydraten dus). Door de dextrose ontstaat een insuline piek, waardoor de creatine beter opgenomen wordt.
      Het is niet nodig de creatine perse op een vast tijdstip te nemen.

Het beste dus na de training met die dextrose, en op niet trainingsdagen bij een maaltijd met veel koolhydraten. Je neemt dus gewoon 1x per dag creatine.

's Ochtends een whey shake is niet noodzakelijk, maar kan wel, net wat je wil.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

V12 was ook soort van creatine en dat moest voor de training...

Greetzz

Comment

Topper.. met deze info kan ik er weer ff tegen aan! Alleen mijn instructeur zei dat je voor en na de training creatine moest nemen. Dat is dus niet nodig?
          Maar als je de creatine alleen na de training neemt, zo je het dus nemen voor het herstel van je spieren. Maar creatine helpt toch ook voor die extra inspanning die je goed kunt gebruiken Tijdens de training...
          Met andere woorden is het dan ook niet verstandig om voor de training 5 gr te nemen?

greetz tommy
          Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!!

Comment

Als je gewoon je creatine half uur voor het trainen neemt wat ik ook deed dan gaat het gewoon goed volgens mij..Ik zou neit teveel nemen..want Eiwit met Creatine is Puisten kweken... dus niet telang met die Crea kutten...

Greetzz

Comment

Het kan ook voor de training. Het punt is alleen dat het beter opgenomen wordt met snelle koolhydraten (die snel een hoge insulinepiek geven). Ik zie het nu van snelle koolhydraten vóór de training niet in, dus ik zou het na de training nemen.

Als je het voor de training neemt is het niet zo dat je dan opeens profijt hebt van de effecten. Creatine begint pas te werken na een tijdje, voordat de buffer in je spier zijn werk doet ben je wel een paar dagen/weken verder.

Comment

Nam het altijd 2 X per dag,

1e keer op een nuchtere maag en de 2e keer s´avonds na de workout  

Grtz 100%
                Alias Homer Simpson ...

Comment

Ik deed afgelopen keer...in de ochtend nuchtere maag en half uur voor het trainen..

Greetzz

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (100%N @ Okt. 19 2004,15:52)]Nam het altijd 2 X per dag,

1e keer op een nuchtere maag en de 2e keer s´avonds na de workout  

Grtz 100%
                    doe ik alleen de eerst week...

GRtz..
                    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Iedereen heeft het altijd over een oplaadfase, maar dit las ik op een site:

"De "oplaadfase" die aanbevolen wordt door producenten is veelal uit commercieel standpunt want wanneer men dagelijks eenzelfde hoeveelheid (± 3 gram) creatine inneemt is bewezen dat dit net zoveel resultaat oplevert als met de oplaadfase.
                      Beide methodes leveren een toename van zo’n 20% creatine op in de spieren.
                      Het verschil tussen deze 2 methodes is dus niets alleen bespaart het u wel veel geld.
                      Neem creatine altijd in met een vruchtensap omdat dit veel koolhydraten bevat waardoor de creatine beter wordt opgenomen en getransporteerd door het lichaam."

aldus: http://www.nutriplaza.nl/index.php?click=creatine

Comment

Dacht ook dat de oplaadfase allang achterhaald was eigenlijk. Vroeger was dat inderdaad wel zo.

Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

jah curiosio.. met andere woorden?
                          Heeft het nu wel nut die oplaadfase of is het daadwerkelijk gezien vanuit een commericeel stadnpunt?

ciao..

Comment

Oplaadfase is al een tijdje achterhaald

Zelfs op ergogenics zijn hier studies van te vinden. Gewoon 5 gram per dag nemen. 2-3 gram is ook afdoende, maar is natuurlijk moeilijker te doseren behalve als je een speciaal schepje van 2/3 gram hebt.

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (t0mmie @ Okt. 19 2004,16:56)]jah curiosio.. met andere woorden?
                              Heeft het nu wel nut die oplaadfase of is het daadwerkelijk gezien vanuit een commericeel stadnpunt?

ciao..
                              Andere woorden.... gelul, niet doen slaat nergens op...

Greets...
                              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X