Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
haha tjah,, ben ook nieuw in deze wereld dus probeer alles duidelijk te krijgen van wat het nou precies inhoud,,
maar met weight gainer is dus het doel om aan te komen en met whey protein vetvrije spiermassa aankomen, heb ik het zo goed?
Bij de weightgainer gaat het meer om de koolhydraten die erin zitten, daardoor krijg je meer 'weight'. In verhouding zitten er ook heel veel meer koolhydraten in dan eiwitten in de gainer.
Whey kan je nemen voor het slapen gaan, terwijl het niet slim is om weightgainer (koolhydraten) voor het slapen te drinken/eten/slikken/spuiten
Ik bedoelde met de vergelijking dat je whey KAN nemen voor het slapen gaan ipv weightgainer in verband met koolhydraten........
Whey moet je gewoon als je opstaat nemen en direct na je training (op niet trainingsdagen, gewoon ergens op de dag nemen, ik doe altijd rond 20:00)
Je kan wel meer dingen nemen, maar of het goed is...
1. Een whey is een rampzalig alternatief voor koolhydraten. Whey geeft enorm weinig vergeleken met een weightgainer.
2. Daarnaast zou ik geen Whey nemen voor het slapen. Pro80 zou tot op zekere hoogte kunnen, maar een casseine shake is dan veel beter. Nog beter als je gewoon iets eet met eiwiten zoals vis of kwark.
3. Op niet trainingsdagen heeft een whey shake weinig toegevoegde waarde als je het neemt anders dan bij je ontbijt. Tenzij je bepaalde dagelijkse activiteiten hebben waardoor je cortisol levels door het dak schieten en waarna je de shake dan neemt met als functie dat cortisol te verlagen. Maar wanneer gebeurd dat nu? Zo goed als niet.
@KTMeski
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Geen enkel produkt is 100% het ene voedingsstof of het andere. Er zit altijd wel een gram van iets anders bij. Maar voor de gemakzucht zegt men dat Whey voor de eiwitten wordt genomen en weightgainer voor de koolhydraten. Maar er zijn meerdere soorten eiwitten en koolhydraten waardoor er enorm verschil in produkten is. Hierdoor weten velen niet meer hoe/wat...te verwarrend allemaal.
Het gebruiken van weightgainer is niet meteen garantie dat je aankomt. Net zoals elk supplement is het een aanvulling op je huidig eetpatroon. Als blijkt dat jij 400koolhydraten op een dag nodig hebt en je haalt 200gr uit normale voeding. Dan neem je een weightgainer wat zo'n 75gr toevoegt. Dan kom je nog steeds 125gr koolhydraten op een dag te kort. Het nemen van een weightgainer is dan verspilde tijd en moeite.
Daarnaast is een weightgianer niet merendeels complexe koolhydraten. Er zit nog steeds een aanzienlijk deel snelle koolhydraten in, wat ook niet geweldig is om aan te komen.
kortom...zorg eerst dat je alles uit normale voeding haalt. Wil je aankomen eet dan voldoende volkoren produkten voor de koolhydraten. Als je denkt dat je nu veel eet en niet aankomt eet je gewoon te weinig.
Als je het neemt zou ik het merendeels na je training proppen. De snelle koolhydraten vervullen dan de rol dat dextro normaal zou dan na de training en de trage trappen daarna wel in. Zo zou je het 20-30mins voor de training kunnen doen mocht je nog een portie hebben. Porties van 50-60gr max dan. Overige porties kun je rest van de dag nemen bij maaltijden.
@ Falstyr
De hoeveelheid snelle kh hangt af van de gainer die je koopt. Heb nu een hele mooie gekocht voor de vakantie, ik zal daar waarschijnlijk niet zo goed kunnen eten als hier, en daar zit eigenlijk geen rotzooi in.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
In der heutigen umweltbewussten Zeit ist die Wahl der richtigen Batterien für ein nachhaltiges Leben entscheidend. Ob durch das Fahren eines E-Bikes...
Are you currently on the lookout for Jobs in Karachi?In this article, we will explain how Karachi’s job market is bustling with opportunities spanning...
In the vibrant city of Lahore, the future of motion graphic design services is poised to revolutionize the way brands communicate their messages. With...
Iversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Comment