Eerste keer creatine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste keer creatine

Hallo,

ik ben nu vanaf het begin van dit jaar redelijk serieus bezig met aankomen en massa aanzetten. Ik heb er tot nu toe zo een 12 kilo aangekregen, mijn doel was 20 kilo aankomen (van 75 naar 95), en daarna flink cutten om het vet kwijt te raken. Ik hoop dit rond de jaarwisseling ongeveer gehaald te hebben, zal waarschijnlijk niet lukken.

Allemaal leuk en aardig, maar nu to the point. Ik heb een tijd geleden met een studiegenoot een heel gesprek over creatine gehouden. Mijn interesse was gewekt en ik heb me de laatste tijd een beetje ingelezen. Hij adviseerde ehtyl ester simpelweg omdat dit bij hem beter werkte. Nou dacht ik om gewoon monohydraat te bestellen van bodyenfitshop (is ook nog is een weekaanbieding ook). Mijn vraag aan jullie is dus of deze een beetje goed te doen is? En de oplaadfase die zij aangeven (5 dagen 4x5 gram, daarna gewoon 1x5), moet ik die ook gewoon aanhouden of zijn er betere richtlijnen? En als laatste, hoe lang achter elkaar zouden jullie het ongeveer gebruiken (4 weken? 6 weken?)

Ik zou lekker de goedkoopste monohydraat kopen, werkt prima. De oplaadfase kan je overslaan en ik stop meestal wel een week of 3-4 na 8 weken. Ik heb laatst gelezen dat dit achterhaald is maar ik voel me er goed bij.
    Superbia in Proelio

Comment

gewoon die monohydraat pakken.
      zou wel de laad fase doen, dan zit je eerder op het verzadigingsniveau

ik pak trouwens een laadfase van een week, en dan 10 gram per dag (2x5)
      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
      Doel eind 2015: 100kg
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Fijn dat hier dezelfde mensen reageren als in m'n andere topic. Gelijk de vraag aan jullie of dit wel een goed moment is om te beginnen met creatine?

Comment

waarom niet? ik gebruik het non stop eigenlijk. Ik gebruik een week vakantie ofzo of wanneer ik ziek ben als soort van stop week.

Comment

Ik zou pas met creatine beginnen als je op een dood punt zit en je een dipje krijgt! Nu kan je nog meer dan genoeg gainen op je beginnersgains.
            The expert in anything was once a beginner..

Comment

Creatine kan eventueel een toevoeging zijn,maar het kan ook dat je er helemaal niks van merkt.
              Alleen placebo effect misschien.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oplaadfase is imo zonde van de creatine. Volgens mij is dat ook al achterhaald. Is ook al in velen andere topics besproken.
                Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Je kan evt. laden als je dat wilt, maar het hoeft in principe niet.

En wat betreft wel niet stoppen na 4-6 weken moet jezelf maar aankijken.

Het is geen wondermiddeltje ofzo, hooguit een klein extraatje.

Als je trainingsmentaliteit, voeding etc. waardeloos zijn dan zal creatine dat niet ineens teniet doen om mijn punt maar even te accentueren dat je geen wonderen ervan moet verwachten.

Je kan inderdaad gewoon met monohydraat beginnen en evt, een andere als je helemaal niets lijkt te merken van de monohydraat qua verbetering van prestaties, maar er zijn ook mensen waar een creatine supplement gewoon niets uit zal halen, dus wees daar op bedacht voor je tientallen euro's overboord gooit om iets uit te proberen wat het misschien dan niet waard is.
                  "Straight outta gym"

Comment

heb het ook eens geprobeerd (de monohydraat dan). na van verschillende mensen zoveel positieve commentaren gehoord te hebben.
                    Ikzelf merkte er na een paar maand nog altijd niks van dus ben er maar mee gestopt dan.

Comment

Oplaadfase met creatine is onzin, daar je lichaam niet meer dan +-6 gram per dag kan verwerken.
                      Alles wat je boven de 6 gram binnenkrijgt pis je weer uit.
                      Daarbij komt dat het ook al in de voeding zit (vlees).
                      Verzadiging is ook onzin, 6gram is 6gram hoe je het ook wil bekijken of wil zien.
                      Dit onderwerp is al 120000 keer besproken, en nog krijg je nieuwe topics erover.

Er zal ook wel weer 1 topicje komen over de whey.. Is ook al n enkel keertje langs geweest.

Geert, niet iedereen heeft er profijt van, het kan namelijk ook zo zijn dat: jij het al voldoende binnenkrijgt.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                        Oplaadfase met creatine is onzin, daar je lichaam niet meer dan +-6 gram per dag kan verwerken.
                        Alles wat je boven de 6 gram binnenkrijgt pis je weer uit.
                        Daarbij komt dat het ook al in de voeding zit (vlees).
                        Verzadiging is ook onzin, 6gram is 6gram hoe je het ook wil bekijken of wil zien.
                        Dit onderwerp is al 120000 keer besproken, en nog krijg je nieuwe topics erover.

Er zal ook wel weer 1 topicje komen over de whey.. Is ook al n enkel keertje langs geweest.

Geert, niet iedereen heeft er profijt van, het kan namelijk ook zo zijn dat: jij het al voldoende binnenkrijgt.
                        Weet je dit zeker? want ik had in college iets anders dat je wel een laadfase moet doen, had ook een mooi grafiekje daarbij, maar kon het niet meer vinden.
                        Dacht ook eerst dat laadfase onzin was, maar mijn docenten (aan de universiteit) zeggen dat het wel moet dus denk dat dat wel klopt.

Comment

Hebben ze ook gezegd dat er regelmatig een pauze ingelast moet worden?

Comment

weet ik eerlijk gezegd niet meer

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                              weet ik eerlijk gezegd niet meer
                              Lesboeken zijn vaak nogal gedateerd kerel.
                              En je docent heeft het mis!
                              Last edited by Knulletje; 14-10-2013, 19:05.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X