Whey Protein gebruiken??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nee helemaal niet man heb ook shakies genomen toen ik 17 was no problemo al ben ik nog maar 19 misschien krijg ik over paar jaar wel last van��, misschien doelt je instructeur er meer op dat je ook gewoon goed op je voeding moet letten en voldoende eiwitten daaruit krijgt maar over die dinge die hij erbij verteld heb ik nog niet van gehoord.

Comment

Originally posted by Hansjee View Post
      oke bedankt, ik ga maandag weer trainen, en zal het hem meteen vragen! Maar volgens jullie is het innemen van whey na de training voor een 17 jarige dan niet schadelijk/nutteloos of heeft een andere werking(een pezig uitziend lichaam) als op het lichaam als bijv. iemand van 21?
      Whey is geen doping.

Het zijn gewoon eiwitten, niets meer, niet minder.

Comment

Wat voor trainingsschema hanteer jij momenteel?
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Is melk dan ook slecht volgens je instructeur? Zitten ook eiwitten in. En raad eens, whey wordt van melk gemaakt

Comment

Omdat je nieuw bent hier zal ik het 1x doen.
            Je wilt je lichaam verbeteren en wat meer/zwaardere spieren op je lichaam kweken.
            Daar heb je een aantal dingen voor nodig, gewichts training of training met weerstand, daarbij heb je ook rust nodig tussen je trainingen in en de nodige echte rust (slaap) verder heb je nodig een goed uitgeballanceerde voeding.
            Die voeding bestaat uit KEV oftewel Vetten, Eiwitten en Koolhydraten. Deze heb je allemaal nodig om je spieren goed te kunnen laten groeien.
            Natuurlijk kun je het beste alles uit de voeding halen, maar dat komt niet altijd gelegen of je kunt er gewoon niet aan komen.
            Dan kun je een suplement gebruiken om deze op te voeren of de timing van (in dit geval eiwitten) tot je gaan nemen.
            Je eiwitten zijn niet gewoon allemaal hetzelfde (ik ga er niet te diep op in) maar ze bestaan uit verschillende soorten.
            Zo heb je bv de whey eiwit (die snel is) die kun je nemen net na de training om de verloren eiwitten weer heel snel aan te vullen.
            En zo heb je ook een traag eiwit (casseine) die je kunt gebruiken voor de nacht door zijn trage afgifte, dit doordat het is ingecapselt..
            Maar inplaats deze trage eiwit te nemen kun je bv beter weer een 500mg kwark tot je nemen waar je een schepje snel eiwit (whey) in gooit. Dit voor de goede smaak en ook voor de betere afgifte..

Kun je aan de dagelijkse behoefte voldoen zonder suplementen, dan is dat helemaal goed maar vaak lukt dat niet zo 1,2,3.

Het eiwit wat je koopt, in dit geval whey, is een hoogwaardige eiwit. En geen rotzooi zoals jouw man denkt te weten.

Ik weet niet wat je weegt maar je kunt rekenen dat je aan eiwitten nodig hebt per dag voor goede spiergroei, ongeveer 2 tot 2,5x je lichaamsgewicht. Je vetten zet je dan op 1x je lichaams gewicht in grammen.
            De rest vul je in met Kh..
            Dan mag je rekenen dat 1 gram eiwit = 4Kcal
            1 gram Kh = 4 Kcal
            1 gram vet = 9 Kcal

Comment

Originally posted by rainman View Post
              Wat voor trainingsschema hanteer jij momenteel?
              Zoals u misschien al gelezen heeft hanteer ik momenteel een splitschema 3x per week.

Ma: Borst,biceps
              Wo: Rug,Triceps
              Vr: Benen, schouders

Voor de kleine(re) spiergroepen zoals biceps/triceps 3 oefeningen en voor de grotere 4 oefeningen. Voor en na het sporten doe ik een warming up/cooling down van +- 10min

Comment

Ok, ik was nieuwsgierig aangezien je in een eerdere discussie mbt een trainingsschema niet meer reageerde.
                Deze vraag gaat dan wel over eiwitten, maar ik was benieuwd of de intructeur die advies gaf over whey, ook een trainingsschema gemaakt had voor jou.
                Anders was ik zeer benieuwd !

Enne. .zeg maar jij tegen mij, ik heb een hekel aan u!!

Post je complete voedingsschema(als je dat hebt) anders eens ter beoordeling.
                Last edited by rain; 15-03-2014, 21:15.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

U bent goed bezig rainman
                  het enige waar ik last van had met eiwit toen ik nog jong was waren enorme woppers ,maar voor de rest kan het niet zoveel kwaad,maar het beste is toch om alles uit je normale voeding te halen
                  Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
                    U bent goed bezig rainman
                    het enige waar ik last van had met eiwit toen ik nog jong was waren enorme woppers ,maar voor de rest kan het niet zoveel kwaad,maar het beste is toch om alles uit je normale voeding te halen
                    Hadden ze al whey in 1930 dan?
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hoe lang sportte jullie voordat jullie whey gingen gebruiken en hoe oud waren jullie toen?

Comment

De enigste bijwerkingen die kunnen voorkomen als je eiwitten gebruikt zijn flatulentie ( winderigheid), opgeblazen gevoel ( bloating) en lichte acne. Veel van dit is te voorkomen door veel water te blijven drinken.
                        Bestel hier uw Sportvoeding, Voedingssupplementen en Afslank producten.
                        Goedkoop en Snelle levering!
                        Musclesupplies.nl

Comment

Hoe lang sportte jullie voordat jullie whey gingen gebruiken en hoe oud waren jullie toen?
                          Whey is niets engs zijn gewoon alleen eiwitten. Dezelfde eiwitten die in melk zitten. En dat drink je al vanaf je geboorte. Nutrilon is volgens mij zelfs ook wheyeiwit dus je kreeg vroeger ook al wheyshakies

Comment

Originally posted by diasog View Post
                            Whey is niets engs zijn gewoon alleen eiwitten. Dezelfde eiwitten die in melk zitten. En dat drink je al vanaf je geboorte. Nutrilon is volgens mij zelfs ook wheyeiwit dus je kreeg vroeger ook al wheyshakies
                            Ik heb ook ergends gelezen dat als de inname van eiwitten boven de 35% van de totale voeding ligt, het dan schadelijk zou zijn. Is dit waar?

Comment

Ik heb ook ergends gelezen dat als de inname van eiwitten boven de 35% van de totale voeding ligt, het dan schadelijk zou zijn. Is dit waar?
                              Dan zouden de eskimo's al lang uitgestorven zijn. Hoe vaak wil je het nog horen?
                              Ik doe een gok

Comment

Heb je hier een bron van? Echt veel te veel zal niet goed zijn maar 35% lijkt me overdreven. En daar kom je niet zo makkelijk boven hoor
                                Klein voorbeeld van iemand die bijv 80kg weegt en 13% vet heeft:
                                80*2,8=220 gram
                                Vetten zet ik iets hoger dan het lichaamsgewicht dus 85 gram
                                De rest vul ik aan tot de 3045kcal (bulk) met koolhydraten.
                                E 220 -> 880 = 29%
                                K 350 -> 1400 = 46%
                                V 85 -> 765 = 25%

Totaal 3045 kcal

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X