Whey Protein gebruiken??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whey Protein gebruiken??

Goedemiddag,

Ik heb met mij instructeur besproken om shakes te gaan gebruiken.Ik ben nu 17 jaar, train nu 7 maanden kracht, 3x per week, ben nu sinds 3 weken geleden aan het splitten. Hij vertelde mij dat dit een mogelijkheid is maar niet verstandig is, omdat ik nog in de groei zit en de eiwitten uit mijn dagelijkse voeding zou kunnen halen. Ik probeer wel elke dag zoveel mogelijk eiwitrijke producten te eten.

Daarnaast vertelde hij me ook over allemaal nare bijwerkingen, over een langer gebruik op jonge leeftijd. Dat bij eventuele blessures, je enorm veel aankomt in merendeels vet, en dat ik naar een tijdje natuurlijke eiwitten niet/moeilijker opneemt. Dat alles als je stopt zou gaan hangen, en dat dat bij natuurlijk trainen veel minder zou zijn.

Nu wil ik jullie vragen hoe jullie hier over denken, en hier eventueel ervaring of tips voor hebben?

Alvast bedankt

Je kan altijd de eiwitten uit dagelijks voedsel halen alleen is dit veel moeilijker en meestal duurder.
    Qua bijwerkingen is er 1 ernstige bijwerking die ik zelf heb ondervonden. Dit zijn namelijk de eiwit scheten. Is bij mij als ik te veel eiwit eet. Scheten zijn zeer schadelijk voor de omgeving dus pas daarmee op.

Comment

Eiwitshakes zijn in principe niet nodig. Zoals optiflex al zei, kun je je eiwitten net zo goed (of miss zelfs beter) uit vaste voeding halen.
      Het heeft in ieder geval geen meerwaarde om zomaar uit de losse pols shakes te gaan nemen. Stel een voedingsschema op en als je per se wilt, kun je je shakes daar in verwerken. Daar heb je nog het meeste aan. Op het forum kun je stickies vinden die je uitleggen hoe en wat.
      Volgens mij zijn de bijwerkingen die je instructeur noemt onzin.
      Ik doe een gok

Comment

Van alleen eiwitten krijg je spieren #yolo

Niet dus, je heb ook koolhydraten en vetten nodig om spieren aan te maken. Maak eens een degelijk voedingsschema. Zo te horen wil je spiermassa aankomen (bulken dus)
        Hier een voorbeeldje van een voedingsplan : Bereken je onderhoud. Ga hier op trainingsdagen 500kcal boven zitten en op rustdagen 0-200kcal boven (net wat je fijn vind).

Pak je vet vrije massa (gewicht - vetmassa) en doe dit ongeveer x 2,8 (is bij iedereen anders maar dit zul je zelf moeten ondervinden). zoveel eiwitten moet je nemen.
        Voor het aantal vetten pak je ongeveer je gewicht en die doe je x 1.
        De rest van de kcal vul je aan met koolhydraten.
        Wanneer je op een of andere manier niet uit komt met je voeding dan kun je supplementen gaan gebruiken om wel in de juiste verhouding te komen. Van alleen supplementen kom je geen spiermassa en geen vetmassa aan. Maak een degelijk voedingsschema en vul zonodig je kcal in met supplementen maar probeer eerst eens je kcal en je e/k/v uit je normale voeding te halen.

Als je dit niet snapt of het niet duidelijk is ga dan bij dit forum naar 'Dagelijkse Voeding' en lees de stickies (rode topics).

Comment

oke, bedankt voor jullie antwoord en snelle reactie, een voedingsschema maken/bijhouden dus? al hoewel vind ik dat best als een verplichting klinken;p (gedwongen eten). Maar stel ik zou het gebruiken zou ik het meer doen zodat zeker weet dat ik na de training en op de dag genoeg eiwitten eet en er hierdoor minder op hoef te letten, en een beetje voor de motivatie natuurlijk.

Comment

Originally posted by Hansjee View Post
            oke, bedankt voor jullie antwoord en snelle reactie, een voedingsschema maken/bijhouden dus? al hoewel vind ik dat best als een verplichting klinken;p (gedwongen eten). Maar stel ik zou het gebruiken zou ik het meer doen zodat zeker weet dat ik na de training en op de dag genoeg eiwitten eet en er hierdoor minder op hoef te letten, en een beetje voor de motivatie natuurlijk.

Niks mis mee in mijn ogen, ja met een schema kom je verder maar als je 17 bent en niet 100% voor BB gaat moet je gewoon lekker eten, nu kan het nog.
            ik bedoel niet dat je maar los moet gaan maar gewoon goed gezond eten, veel eiwitten en na je training lekker een shake nemen.
            Al ben je een tijdje bezig komt de behoefte naar meer en maak je vanzelf een schema.

Comment

Originally posted by Hansjee View Post
              Wanneer je je nog niet geroepen voelt hoef je je er ook niet 100% aan te houden. Maar met even een voedingsschema maken is niets mis mee, zo krijg je een idee en het inzicht in wat je allemaal binnen moet krijgen op een dag. Als je op de ene dag iets anders eet wat net niet binnen je schema valt dan is dat allemaal geen ramp. En zoals quibus zegt je bent pas 17 dus ik snap dat je nog niet 100% er voor gaat. Maar om een inzicht te krijgen in wat je zou moeten eten om veel progressie te boeken is even er naar kijken natuurlijk niet fout

Comment

idd opzetje maken is zowiezo wel handig, krijg je een beetje een idee hoe het werkt en wat je eet.

Comment

Originally posted by diasog View Post
                  Wanneer je je nog niet geroepen voelt hoef je je er ook niet 100% aan te houden. Maar met even een voedingsschema maken is niets mis mee, zo krijg je een idee en het inzicht in wat je allemaal binnen moet krijgen op een dag. Als je op de ene dag iets anders eet wat net niet binnen je schema valt dan is dat allemaal geen ramp. En zoals quibus zegt je bent pas 17 dus ik snap dat je nog niet 100% er voor gaat. Maar om een inzicht te krijgen in wat je zou moeten eten om veel progressie te boeken is even er naar kijken natuurlijk niet fout

oke, dan zal ik daar is naar gaan kijken, maar zo shake na het trainen onder de 18 heeft dus geen slechte/andere (bij)werking dan op een persoon boven de 18, en is gewoon een aanvulling op de voeding als ik het goed begrijp?

Comment

Kerel het is een suplement en dus ja een aanvulling op je voeding.
                    Vraag eens aan die instructeur waar hij die onzin vandaan haalt?

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                      Kerel het is een suplement en dus ja een aanvulling op je voeding.
                      Vraag eens aan die instructeur waar hij die onzin vandaan haalt?
                      Nja, hij had het erover dat ik geen 18 was, in de groei zit, en de natuurlijke eiwitten na een lange tijd moeilijker opneem en dus beter natuurlijke eiwitten kan blijven eten. Maar ik zal het eens vragen;p

Comment

Heel graag want ik ben zeer benieuwd...
                        Vraag ook gelijk over dat hangen en het veel vet opslaan erdoor.
                        Ik heb het vage vermoeden dat hij het in de Donald Duck heeft gelezen.

Zijn geleuter, kan door zeker 99% van onze leden (waaronder jij straks ook behoort) zo van tafel worden geveegd.
                        Wees wijs en lees je hier in over alle aspecten van de voeding training en rust, dan kun jij het hem over n poosje allemaal uitleggen.
                        Zal hij niet grappig vinden, maar wel winst winst verhouding voor jou.

Comment

oke bedankt, ik ga maandag weer trainen, en zal het hem meteen vragen! Maar volgens jullie is het innemen van whey na de training voor een 17 jarige dan niet schadelijk/nutteloos of heeft een andere werking(een pezig uitziend lichaam) als op het lichaam als bijv. iemand van 21?

Comment

Neeeeeeee

Comment

Hoe vaak wil je het nog horen?
                              Nee!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X