voeding rondom training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patriciaaa View Post
    Omega 3 is meer dan alleen visolie he. Waarom je tabletten als vetbron zou nemen, heb ik eigenlijk nooit zo begrepen. En bij omega 3 draait het ook om de verhoudingen, en dat is iets wat (zelfs in veel onderzoeken) nog wel eens opzij wordt gelegd.

Rondom of erna? Ik zou niet weten wat er slecht is aan een vetbron in de maaltijd (1,5 - 2uur) voor het trainen? In theorie zou je voeding dan langzamer opgenomen worden, wat op dat moment in je voordeel kan zijn? Al moet je het niet overdrijven.
    lijnzaadolie is in principe dan ook voldoende?

Comment

Omega 3 is meer dan alleen visolie he. Waarom je tabletten als vetbron zou nemen, heb ik eigenlijk nooit zo begrepen. En bij omega 3 draait het ook om de verhoudingen, en dat is iets wat (zelfs in veel onderzoeken) nog wel eens opzij wordt gelegd.

Rondom of erna? Ik zou niet weten wat er slecht is aan een vetbron in de maaltijd (1,5 - 2uur) voor het trainen? In theorie zou je voeding dan langzamer opgenomen worden, wat op dat moment in je voordeel kan zijn? Al moet je het niet overdrijven.
      Gaat specifiek om de omega 3 vetzuren, niet zo zeer om vet ansich (al is daar evenzo weinig onderzoek naar, al doet volle melk het doorgaans gewoon helemaal prima). Omega 3 vetzuren verlagen de concentratie van arachidonzuur in het sarcolemma (celmembraan van spiercellen); dit effect is het sterkst in de korte periode na daadwerkelijke inname. De COX-2 metabolieten van arachidonzuur zijn belangrijk m.b.t. spierhypertrofie en in het specifiek direct na 'n training. Het kan dus mogelijk nadelig zijn binnen die window, en is makkelijk om te verplaatsen naar een ander tijdstip, vandaar de aanbeveling.
      Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
        Gaat specifiek om de omega 3 vetzuren, niet zo zeer om vet ansich (al is daar evenzo weinig onderzoek naar, al doet volle melk het doorgaans gewoon helemaal prima). Omega 3 vetzuren verlagen de concentratie van arachidonzuur in het sarcolemma (celmembraan van spiercellen); dit effect is het sterkst in de korte periode na daadwerkelijke inname. De COX-2 metabolieten van arachidonzuur zijn belangrijk m.b.t. spierhypertrofie en in het specifiek direct na 'n training. Het kan dus mogelijk nadelig zijn binnen die window, en is makkelijk om te verplaatsen naar een ander tijdstip, vandaar de aanbeveling.
        Wat houdt dat in? En voor arachidonzuur wegen walnoten en lijnzaadolie toch ook heel zwaar, omdat daar meer linolzuur in zit?. Als je omega 3 toevoegt, verlaagt die concentratie dan niet sowieso verhoudingsgewijs, ongeacht de timing?
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik zou sowieso niks van (snelle) carbs of überhaupt voeding in z'n algemeen direct voor de training eten. Mijn persoonlijke ervaring is dat het ervoor zorgt dat je halverwege de training een stapje terug moet doen qua intensiteit (miss met insuline piek te maken?). Kan van persoon tot persoon verschillen natuurlijk hoe gevoelig je bent voor insulineschommelingen maar zelf eet ik eigenlijk m'n laatste maaltijd altijd uiterlijk 2,5-3 uur voor het trainen.Direct na het trainen gewoon je carbs en eiwit pakken

Comment

The Protein Bible: Part 4 - Protein and Amino Acid Timing | Arnold Schwarzenegger

Comment

Wat houdt dat in? En voor arachidonzuur wegen walnoten en lijnzaadolie toch ook heel zwaar, omdat daar meer linolzuur in zit?. Als je omega 3 toevoegt, verlaagt die concentratie dan niet sowieso verhoudingsgewijs, ongeacht de timing?
              Heel zwaar zou ik het niet noemen, die conversie is sowieso zeer matig. En ja dat is zo, en met een inname van 1 gr visolie oid. zal het hoogstwaarschijnlijk weinig uitmaken, maar met iets van 6 gr kan het een ander verhaal worden, vandaar de aanbeveling. Ik speculeer ook maar wat dat betreft, want onderzoek ontbreekt.

Wat sneu dat ze cherrypicken:
              The result? No significant differences found [1] [2].
              Eerste studie is die van Hoffman et al., en die tweede is bij DM2 patienten, zeer irrelevante studie wat de kwestie betreft. De studie door Hoffman et al. was er een significant grotere stijging in eiwit inname tussen de ochtend/avond groep en de pre-post workout groep t.o.v. baselnie (iets van 60% vs 20%), nogal een factor. Voor het gemak cherrypicken ze dus die twee en laten ze de bekende studie van Cribb & Hayes achterwege die wel een verschil laat zien bij dezelfde setup:
              Effects of supplement timing and resist... [Med Sci Sports Exerc. 2006] - PubMed - NCBI
              Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

al die onderzoeken zijn mindfucking, is timing volgens jou dus wel van belang?

onlangs kwam dit ook naar voren in een topic en hier werden filmpjes gepost die aangaven dat timing irrelevant was voor eiwitsynthese, hoe zit dit nou??

Comment

Originally posted by generation_iron View Post

onlangs kwam dit ook naar voren in een topic en hier werden filmpjes gepost die aangaven dat timing irrelevant was voor eiwitsynthese, hoe zit dit nou??
                  Ja timing is van belang (al komt het vooral neer op een adequate spreiding van eiwitten over de dag), maar het luistert niet heel nauw en is doorgaans al niet van toepassing op de meesten doordat ze simpelweg al vrij frequent eten (pakweg iedere 3 uur). Daarnaast is het effect van timing flink overdreven.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post

Voor praktisch elk onderzoek bestaat helaas een ander onderzoekt die het tegenovergestelde beweert

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X