Overdosis creatine?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nou creatine is gewoon een supplement wat je net een beetje extra power geeft. Als beginner heb je dat helemaal niet nodig en heb je er niks aan. Pas als je gevorderd bent en het is egt moeilijk je spieren nog te prikkelen, dan heb je hier wat aan. Volgens mij is het verder End of Story.

Zelf heb ik het 6 weken gebruikt, en ga ik het over 6 weken weer gebruiken, gewoon om te kijken of ik misschien het tegendeel kan bewijzen, heb er op dit moment nog geen aanzienlijk profijt van gehad iig.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

het zal niet op het potje staan maar het is een gegeven dat je op je 15e jaar nog niet echt super zwaar moet gaan trainen. je moet de natuurlijke groei een beetje zn beloop laten gaan. daarnaast moet je natuurlijk ook weer een beetje gebruik maken van het beetje extra testo wat je in de puber aanmaakt. maar hoe je het best kan trainen op die leeftijd heb ik geen kennis van. maar ga iig niet tot het gaatje. (in geval van trainen )
      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

En omdat ik niet tot het maximum ga zal het waarschijnlijk ook niet geholpen hebben.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Klopt, het enige nut van creatine is dat beetje extra kracht waardoor je er net een extra rep ofzo uit kan persen.
          Zinloos dus als je niet tot failure traint, wat je als 15-16 jarige nog absoluut niet zou moeten doen.

Comment

Als je beetje genen hebt gebeurt er de 1e keer wel wat meer als beetje kr8. verder is het niet schadelijk om crea non-stop te gebruiken (lees: 2gram is al genoeg voor onderhoud op trainingsdagen.) Het is echter wel bewezen dat na periodes van 3a4maanden of langer het lichaam gaat wennen aan de crea en dus minder effectief word. Dus je moet het gewoon on/off gebruiken, 10/6 of 6/4 weken ofzo.

Comment

Oh, wat gebeurt er volgens jou dan nog meer met creatine behalve vocht en daardoor wat extra kracht?
              Ik heb het over functioneel nut hè, niet over tijdelijk een beetje kwijlen naar de spiegel...

Comment

Ik oordeel uit eigen ervaring, omdat ik destijds 8kg aan ben gekomen (trainde toen 1jr), en kr8 ook alles omhoog en veel betere pomp. En dit was mono van fittshape dus stelt weinig voor. 4weken hierna nog 5kg van over en minder bf dus ja. Ik reageer nog steeds goed erop, maar nu idd een paar kg vocht/spier en betere pomp. Meeste gebruiken het om door een plateau heen te breken met kr8, maar als je gewoon on/off gebruikt blijf je ook gewoon vooruitgang boeken, dus kvind dat je niet hoeft te wachten om een beetje crea te gebruiken .
                Last edited by Samot; 22-05-2006, 16:48.

Comment

creatine kan ook worden gebruikt door active mensen die simpelweg energieker willen zijn. Voor 50 plussers is het zeker aan te raden.
                  dosering.
                  fitness 3 gram p/d
                  krachtsporters lichaamsgewicht < 90 kilo 3-5 gram p/d
                  krachtsporters lichaamdgewicht > 90 kilo 5-10 gram p/d
                  aktive mannen/vrouwen voor energie 3 gram p/d

Omdat je creatine gebruikt kan je zwaarder trainen, dus je behoefte van koolhydraten neemt toe. Dus je komt aan in massa en het vocht .
                  Niet verwonderlijk dus dat je in de kilotjes omhoogkan gaan.
                  Tis wel per persoon verschillend.
                  een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Vind dat het nut van creatine vaak ernstig overschat wordt wat met name bij hele jonge gasten een enorm verwachtingspatroon kweekt.
                    Daardoor gaan gastjes van 15-16 jaar aan de crea en in die 'kuur' willen ze maximaal resultaat behalen en dus ook maximaal trainen wat gewoon verre van slim is.
                    Veel van de behaalde resultaten zijn dan ook toe te schrijven aan de extra inzet en motivatie tijdens het gebruik, dan een nog een flink deel aan vocht en als laatste blijft er een klein beetje echte winst over.

Geef een beginner iedere dag een glas water met een mooie naam en als hij erin gelooft groeit hij ook als kool, dat doet een beginner namelijk altijd als hij inzet toont en met een beetje verstand traint en eet.

Comment

Ben ik mee eens Shannasse Maar lees nou eens al die advertenties over whey en al dat andere, nou dan wordt je in een mum van tijd een Arnold. En kijk maar eens op de tv het tel sell gebeuren al die fitness onzin gedoe je wordt er werkelijk kots misselijk van. Het probleem is dat veel mensen er ingeloven dat 'dat'het wondermiddel is. Ik heb jongens gekend die zoveel sups namen dat ze er ziek van werden Whey nemen met amino liquid en amino pillen alles zwaar overgedoseerd Terwijl je het moet hebben van een goede trainings program en een goede voeding En met beleid suplementen nemen.

Comment

Dan is er dus een schone taak weggelegd voor een forum als dit, mensen duidelijk maken dat wondermiddelen niet bestaan.
                        En dan dus ook verhalen over mega resultaten van sups of as met een kritische blik bekijken en waar mogelijk een onderscheid maken tussen de winst die werkelijk aan een sup of kuur te danken is en de winst die gewoon door eigen inzet behaald is.

Comment

yo. ik heb creatine tabletten van sportfood en ja hoor!!! het staat erop. niet voor kinderen en jongeren (niet volwassenen staat er eigenlijk)
                          dussssss
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce
                            yo. ik heb creatine tabletten van sportfood en ja hoor!!! het staat erop. niet voor kinderen en jongeren (niet volwassenen staat er eigenlijk)
                            dussssss
                            Hulde aan sportfood Ik denk dat hij de enigste is met een duidelijke vermelding.

Comment

Creatine kan je gewoon het ganse jaar door gebruiken, niets mis mee.
                              Al neem ik het liever in "kuurtjes".

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X