Creatine of andere voedingsuplementen voor een 13 jarige

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Creatine of andere voedingsuplementen voor een 13 jarige

    Hey Iedereen!

    Ik train nu al ong 5 maanden en dacht erover om creatine ofzo te nemen maar is dat wel goed voor mij? ik heb het wel op een site gelezen dat het niet schadelijk was. Ik wil niet aankomen (vet krijgen).

    Ltr

  • #2
    creatine

    Wacht er nog even wat jaartjes mee.
    Je bent er te jong voor daar moet je pas aan beginnen als je minimaal 16 jaar bent.
    Want aangezien je nog te jong bent heb je nog niks aan creatine want je mag zo en zo nog niet zwaar trainen omdat je nog in de groei bent.
    Maak gewoon dat je lekker traint en dat je dat verstandig doet.
    sucses.

    Comment


    • #3
      Kun je doen... Echt een hele goede zet is het voor jou nog niet. Je kunt nog een prima bouwen aan je lichaam zonder creatine, let gewoon op je voeding. Over voeding is er op deze site uiteraard ook genoeg te vinden.
      Nogmaals, het kan opzich al wel, je zal er wel wat harder door kunnen trainen, maar groeien doe je nu toch wel goed genoeg. Gebruik creatine als je wat meer trainingservaring hebt en je een beetje "stil staat.""

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jerra View Post
        Hey Iedereen!

        Ik train nu al ong 5 maanden en dacht erover om creatine ofzo te nemen maar is dat wel goed voor mij? ik heb het wel op een site gelezen dat het niet schadelijk was. Ik wil niet aankomen (vet krijgen).

        Ltr
        Ik zou op jou leeftijd nog even wachten met supplementen.
        Niet dat een shakeje of creatine schadelijk is voor je, maar je kunt beter je geld besteden aan een goed sportschool abonnement en een paar goede boeken over training en voeding.
        Supplementen gebruik je pas als je voeding en training zo veel mogelijk in orde zijn.
        www.sportfood.nl

        Comment


        • #5
          Wachten is de boodschap zou ik zeggen. Je bent nu nog in je groei periode. Zeker geen bodybuilding doen voor je 16 jaar bent. Je mag wel volop cardio doen vind ik. En af en toe eens een shake drinken mag ook wel.
          Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tigra View Post
            Wachten is de boodschap zou ik zeggen. Je bent nu nog in je groei periode. Zeker geen bodybuilding doen voor je 16 jaar bent. Je mag wel volop cardio doen vind ik. En af en toe eens een shake drinken mag ook wel.
            waarom mag je in hemelsnaam geen bb doen voor je 16? Als het is omdat het je groei stopt, dat is al 70 keer achterhaald.

            Creatine is in mijn ogen geldklopperij, enkel explosieve sporters hebben er wat aan, omdat het legaal is en het atp helpt. Aangezien het niet permanent is kun je beter je geld aan melk/kwark/tonijn besteden, wanneer je stopt ben je alles gewoon kwijt wat die creatine je geholpen heeft.
            the one and only tabata overlord

            Comment


            • #7
              Originally posted by Genjuro View Post
              waarom mag je in hemelsnaam geen bb doen voor je 16? Als het is omdat het je groei stopt, dat is al 70 keer achterhaald.
              70 keer achterhaald? Ja hoor

              @ts
              En als ik jou was zou ik me even wat meer gaan verdiepen in de energiesystemen.als je meer wilt weten wat creatine is en wat het voor je kan doen.
              Als eerste is de basis het belangrijkste. Zorg voor goede voeding, training en voldoende rust.
              De resultaten die je nog kunt gaan boeken zijn zo groot dat creatine je weinig extra`s gaat brengen. Als je een paar jaar verder bent met trainen kan creatine zeker wat voor je betekenen.

              Op jouw leeftijd moet je erg voorzichtig zijn met trainen. Je lichaam is volop in ontwikkeling. Je groeit snel in de lengte. Het duurt even voordat ook de rest van spieren pezen en banden zich hebben aangepast aan de ontwikkelde lengte.
              zorg voor goede begeleiding en probeer zoveel mogelijk te lezen over trainen e.d..

              gr
              Last edited by erik1982; 20-05-2007, 20:35.

              Comment


              • #8
                Originally posted by erik1982 View Post
                70 keer achterhaald? Ja hoor

                @ts
                En als ik jou was zou ik me even wat meer gaan verdiepen in de energiesystemen.als je meer wilt weten wat creatine is en wat het voor je kan doen.
                Als eerste is de basis het belangrijkste. Zorg voor goede voeding, training en voldoende rust.
                De resultaten die je nog kunt gaan boeken zijn zo groot dat creatine je weinig extra`s gaat brengen. Als je een paar jaar verder bent met trainen kan creatine zeker wat voor je betekenen.

                Op jouw leeftijd moet je erg voorzichtig zijn met trainen. Je lichaam is volop in ontwikkeling. Je groeit snel in de lengte. Het duurt even voordat ook de rest van spieren pezen en banden zich hebben aangepast aan de ontwikkelde lengte.
                zorg voor goede begeleiding en probeer zoveel mogelijk te lezen over trainen e.d..

                gr
                1)

                (Am J Sports Med. 1987 Sep-Oct;15(5):483-9. Strength training for prepubescent males: is it safe? Rians CB, Weltman A, Cahill BR, Janney CA, Tippett SR, Katch FI.):
                • This study examined the safety of one type of strength training for prepubescent males. Eighteen males (average age, 8.3 +/- 1.2 years) participated in a 45 min/session, three session/week, 14 week supervised strength training program with an attendance rate of 91.5%.
                  Concentric work was done almost exclusively. KinCom analysis showed significant strength gain in this group (P less than 0.05), while an age, sex, and activity matched control group did not gain strength.
                  Safety was evaluated by injury surveillance, blood pressure and heart rate monitoring, scintigraphy, and creatine phosphokinase measurement. Effects on growth and development, flexibility, and motor performance were also investigated, as these are factors with an impact on sports injury occurrence.
                  Results showed that in the short term, supervised concentric strength training results in a low injury rate and does not adversely effect bone, muscle, or epiphyses; nor does it adversely affect growth, development, flexibility, or motor performance.
                2)

                (Pediatr Nurs. 1993 Jul-Aug;19(4):325-32. Strength training and the immature athlete: an overview.Metcalf JA, Roberts SO.) :
                • The developing musculoskeletal structures of the immature athlete are uniquely susceptible to injury, particularly at the physes. These growth plates are present in arm and leg bones, and some may not close until the late teen years.
                  Early literature suggested that weight training might be inappropriate for these athletes. However, recent evidence suggests that, properly done, strength/resistance training may not only be safe, it may also help reduce the risk of injury for the young athletes.
                3)

                (Pediatr Endocrinol Rev. 2003 Dec;1(2):120-7. Resistance training, skeletal muscle and growth.Falk B, Eliakim A.):
                • Resistance training in youth and its effectiveness, possible effect on growth and safety considerations, has received considerable public and scientific attention in recent years. Although few early studies questioned the usefulness of resistance training in children, numerous recent studies have demonstrated its effectiveness in both children and adolescents.
                  Nevertheless, the optimal intensity and volume of training for youths of different ages requires further study. The increase in strength following resistance training in youths, especially in prepubertal children, is believed to be due mainly to neural adaptations and only minimally, if at all, to muscle hypertrophy.
                  Few studies have examined the long-term effect of resistance training on growth. The few which have, found that, contrary to the common misconception that resistance training may retard growth.
                  Scientific evidence indicates that resistance training results in increased serum IGF-I and that there is no detrimental effect on linear growth. Finally, numerous studies have demonstrated that with appropriate supervision and precautions, resistance training can be safe and effective for children and adolescents.
                4)

                (Clin J Sport Med. 2006 Nov;16(6):478-87. Weight training in youth-growth, maturation, and safety: an evidence-based review. Malina RM.):
                • Experimental training protocols with weights and resistance machines and with supervision and low instructor/participant ratios are relatively safe and do not negatively impact growth and maturation of pre- and early-pubertal youth.
                5)

                (J Sports Sci. 2006 Sep;24(9):987-97. The effect of a complex training and detraining programme on selected strength and power variables in early pubertal boys.Ingle L, Sleap M, Tolfrey K.):
                • In pre- and early pubertal boys, upper and lower body complex training (a combination of resistance training and plyometrics) is a time-effective and safe training modality that confers small improvements in anaerobic power and jumping, throwing and sprinting performance, and marked improvements in dynamic strength.
                Ga je me nog uitlachen of ben je op je plaats gezet? Ik kan er nog een boek anderen vinden, maar heb ik geen zin in.


                Het belangrijkste voor jonge lifters is dat ze hun training serieus oppakken, niet tot faling gaan, op hun techniek letten en oppassen voor een te groot volume(overtraining gebeurt nog eens zo snel)


                En ik weet genoeg over het creatinefosfaatsysteem, ik heb er 2 dagen lang zoveel mogelijk info over gezocht om een beeld te vormen hoe permanent de extra gains van creatine in samenwerking met oxandrolone zouden zijn, aangezien var enorm goed werkt op dat systeem, en powerlifters zweren bij crea+var. Nog steeds geen sluitend antwoord gekregen, maar mijn vermoeden is dat het niet permanent is. Toch zal ik bij mijn volgende cycle 2-3gram creatine innemen.
                Last edited by Genjuro; 20-05-2007, 21:08.
                the one and only tabata overlord

                Comment


                • #9
                  Ik vind het opvallend dat vroegere bevindingen achterhaald kunnen worden, zeker in dit geval. Er is toen veel onderzoek naar gedaan (neem ik aan) en dat wordt hier als ik het goed heb bijna allemaal van de baan geveegd. Wel staat er overigens dat training met de volle intensiteit meer studie nodig heeft, toch?

                  Comment


                  • #10
                    Op mijn plaats zetten zal jou niet lukken ook al meen je de wijsheid in pacht te hebben.
                    Daarnaast zijn de studies die je in je vorige post geplaatst hebt van gelijke vorm als de studies die ik zelf ook heb bekeken. Ik zelf heb nooiot gezegt dat iemand niet aan welke vorm van gewichttraining dan ook zou moeten doen. Echter is voorzichtigheid wel geboden! En er zijn studies die het tegendeel van jouw geopperde studies bewijzen. Dus achterhaald???? Beide kanten van het verhaal zijn zeker nog niet duidelijk. Om dus maar te gaan roepen dat het achterhaald is en daarmee de sugestie te wkken dat een 13 jarige zich dan zorgenloos kan storten op vormen van krachttraining vind ik een zeer riskante opmerking.
                    Maar wat kan jou het schelen.

                    Er is al eerder een discussie geweest over dit onderwerp. Dit topic gaat over wat anders geloof ik....

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Pupil_Teacher View Post
                      Ik vind het opvallend dat vroegere bevindingen achterhaald kunnen worden, zeker in dit geval. Er is toen veel onderzoek naar gedaan (neem ik aan) en dat wordt hier als ik het goed heb bijna allemaal van de baan geveegd. Wel staat er overigens dat training met de volle intensiteit meer studie nodig heeft, toch?
                      Er is juist geen onderzoek naar gedaan, dat is het juist. Het was een vermoeden en een theorie, en toen generale consensus, zoals vroeger de aarde plat was. En generale consensus gaat er moeilijk uit dezer dagen, omdat niet iedereen die studies leest. Mijn oude grootmoeder verkondigt zo nog steeds dat een verkoudheid door de kou komt ipv een bacterie, want waarom noemt het anders verkoudheid?

                      Zelfde met de theorie dat je van turnen klein bleef.
                      Last edited by Genjuro; 20-05-2007, 21:17.
                      the one and only tabata overlord

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by erik1982 View Post
                        Op mijn plaats zetten zal jou niet lukken ook al meen je de wijsheid in pacht te hebben.
                        Daarnaast zijn de studies die je in je vorige post geplaatst hebt van gelijke vorm als de studies die ik zelf ook heb bekeken. Ik zelf heb nooiot gezegt dat iemand niet aan welke vorm van gewichttraining dan ook zou moeten doen. Echter is voorzichtigheid wel geboden! En er zijn studies die het tegendeel van jouw geopperde studies bewijzen. Dus achterhaald???? Beide kanten van het verhaal zijn zeker nog niet duidelijk. Om dus maar te gaan roepen dat het achterhaald is en daarmee de sugestie te wkken dat een 13 jarige zich dan zorgenloos kan storten op vormen van krachttraining vind ik een zeer riskante opmerking.
                        Maar wat kan jou het schelen.

                        Er is al eerder een discussie geweest over dit onderwerp. Dit topic gaat over wat anders geloof ik....
                        toon ze me.

                        Ik beweer enkel dat bb geen probleem is onder 16 jaar, en dat het stoppen van de groei belachelijk achterhaalt is. Jij lacht me uit, en ik geef de onderbouwende studies, dus ik lul niet slap uit mijn nek. Ik wil die studies die jij hebt zien. Ik vind ze namelijk nergens terug.
                        Last edited by Genjuro; 20-05-2007, 21:31.
                        the one and only tabata overlord

                        Comment


                        • #13
                          YouTube - Willy "The Kid" is Now 8 Years Old!

                          8 jaar, 45 kg stoten, perfecte techniek. Gevaar? Quasi nihil.
                          the one and only tabata overlord

                          Comment


                          • #14
                            13 jaar man man je moet nog helemaal niet trainen.
                            Kans dat je er later last van krijgt is groot.
                            Who's the Chef

                            Comment


                            • #15
                              ik zou niet op zoon jonge leeft tijd beginnen te trainen en helemaal niet met creatine of proteine.

                              eigenlijks mag je nog niet eens op je 13 jarige leeftijd fitnessen.

                              mag pas van af je 16e.
                              en dan nog rustig omdat je anders de kans hebt dat je scheef gaat groeien als je te zwaar doet.
                              wat je snel doet omdat je altijd zo zwaar mogelijk wil.

                              je kan wel trainen doe het dan rustig.
                              en niet meteen met creatine gaan klooien en proteine.
                              je zit nog in de groei dus je lichaam maakt genoeg bouwstoffen aan.

                              als ik jou was gewoon rustig aan en als je 16 bent pas gaan knoeien met middeltjes.

                              het is in iedergeval al goed jong beginnen is het halve werk

                              suc6 groeten anne
                              one goal: power and mass

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              antalya escort
                              medyumlar
                              https://www.donaldsonville.org
                              sikis
                              pendik escort
                              eskisehir escort porno
                              gaziantep escort
                              Working...
                              X