cardio fitness vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cardio fitness vragen

Hallo, iedereen! Ik wil graag met cardio fitness beginnen om een paar kilotjes kwijt te raken en om mijn conditie op te krikken. Om mij te helpen heeft mijn beweging onderwijs leraar een paar vragen aan mij gegeven die ik moet beantwoorden en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik heb al op het internet gekeken maar daar beschreven ze niet erg veel erover behalve wat het inhoud.

Weet iemand de historie van cardio fitness? Wanneer het is onstaan en bv. door wie?

Ik vroeg me af welke soorten materialen er zijn, en hoe je die kan gebruiken? Bv. welke soort apparaten je kunt gebruiken voor cardio?

Ook vroeg ik mij af wat de belangrijkste regels zijn? Bv. is er een regel dat zegt hoeveel uur per dag je mag fitnessen? Hoe je de apparaten moet gebruiken?

En als laatste, wat zijn de blessuregevaren en maatregelen m.b.t de veiligheid?

Alvast bedankt als iemand mij kan helpen hiermee. Sorry voor het ongemak als ik in het verkeerde forum post of iets fout heb gedaan. Het is mijn eerste keer.

Heb nog nooit gehoord van cardio fitness. Fitness ken ik, cardio ook, maar de combinatie is me onbekend. Apparaten hou ik niet van, vind ze waardeloos. Met mij vele anderen, maar neem het vooralsnog maar aan als alleen mijn mening.
    Snap eerlijk gezegd ook het nut van die vragen niet, je leraar stelt jou vragen over de geschiedenis van cardio fitness en materialen ervoor. Zal ongetwijfeld interessant zijn, maar betwijfel ten zeerste het nut van de vragen. Lijkt me dat jouw leraar je dat gewoon moet uitleggen, niet dat je die vragen zelf moet gaan oplossen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja, beetje raar dat je die vragen moet gaan opzoeken :s
      Ook zal ik het ergens anders proberen als ik jou was, want de meeste mensen hebben een hekel aan cardio hier, en zullen dus zich dus ook niet zo in het cardio verdiepen

Succes ermee iig

Comment

Dat de meesten een hekel hebben aan cardio kan er ook toe leiden dat mensen zich er juist flink in verdiepen om ze de efficiëntste vorm uit te zoeken.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Cardiofitness is letterlijk vertaald hartgezondheid.
          Je traint in feite je hartspier en je longen om zo de bloeddoorstroming, je percentage zuurstof wat je in je bloed kunt opnemen en je conditie te verhogen.
          Dat doe je dmv aerobe oefeningen, ofwel oefeningen waarbij je veel zuurstof nodig hebt en waardoor je hartslag hoger wordt. Hoe beter je conditie, hoe meer inspanning je moet leveren om je hartslag te verhogen. Het is naast het verbeteren van je conditie ook een uitstekende methode om lichaamsvet te verbranden.
          Maar: dit is een forum voor krachtsporters, en die trainen voornamelijk anearoob.
          Ik neem aan dat je je vragen beter aan joggers had kunnen stellen dan aan ons. Neem een abonnement op runners world of ga zelf eens een lesje spinning ervaren. Ik denk dat je dan heel wat meer duidelijk wordt dan hier topics te starten
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X