Met bepaalde oefeningen (o.a. dumbell curls, als ik het goed heb, die oefening waar je de halters om en om naar je borst toe brengt) merk ik dat ik in me linker arm veel minder sterk ben (net alsof die veel minder ontwikkeld is). Ik merk dit bij veel soortgelijke oefeningen waarbij je de linker- en rechterarm appart van elkaar traint. Is dit normaal, aangezien ik rechtshandig ben en dus m'n rechterarm waarschijnlijk meer ontwikkeld is ? Ik ben nu bijna 2 maanden echt serieus aan het trainen, daarbij moet ik wel zeggen dat ik aan de biceps iets minder aandacht besteed dan aan de overige onderdelen (ik train ze dus wel gewoon regelmatig maar iets minder intensief dan bijv. rug/schouders/borst.)
Linker arm aanzienlijk minder kracht
Collapse
X
-
Originally posted by Hallooow View PostMet bepaalde oefeningen (o.a. dumbell curls, als ik het goed heb, die oefening waar je de halters om en om naar je borst toe brengt) merk ik dat ik in me linker arm veel minder sterk ben (net alsof die veel minder ontwikkeld is). Ik merk dit bij veel soortgelijke oefeningen waarbij je de linker- en rechterarm appart van elkaar traint. Is dit normaal, aangezien ik rechtshandig ben en dus m'n rechterarm waarschijnlijk meer ontwikkeld is ? Ik ben nu bijna 2 maanden echt serieus aan het trainen, daarbij moet ik wel zeggen dat ik aan de biceps iets minder aandacht besteed dan aan de overige onderdelen (ik train ze dus wel gewoon regelmatig maar iets minder intensief dan bijv. rug/schouders/borst.)
Je hersenen hebben 1 sterke en 1 zwakke kant. De hand waarmee je schrijft is je sterke kant.
Ik train nu gewoon mijn triceps zo, dat ik het weer recht kan zetten.
Dus ik pak eerst mijn linker, moet ik daar 10 herhaling doe ik dat.
Met de linker haal ik het net, met de rechter kan ik nog wel even door, maar ik stop toch bij 10. Hierdoor train ik de recht wel wat minder, maar daardoor moet het juist weer bijgesteld worden.
Ik gok erop dat ik gewoon op 1 of andere manier, tijdens de oefeningen, de rechter kant meer belast heb, dan de linker
-
Originally posted by Hallooow View PostDus oefeningen waarbij je dit ervaart, je zwakke kant gewoon als maatstaaf nemen, en deze ook voor de sterke (rechter) kant aanhouden ?
ik weet niet of het bij je de triceps is. Als je bijvoorbeeld je arm moet strekken, merk je dan dat hij op ongeveer een hoek van 90 graden niet meer verder gaat/ er moeite me heeft?
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostWel los van elkaar trainen he. Dus iedere arm apart.
ik weet niet of het bij je de triceps is. Als je bijvoorbeeld je arm moet strekken, merk je dan dat hij op ongeveer een hoek van 90 graden niet meer verder gaat/ er moeite me heeft?
Maar lijkt mij tog ook gewoon een kwestie van wat meer aandacht aan de zwakke kant te besteden, die kant dus wat meer (en wellicht wat minder zwaar totdat die op hetzelfde niveau van de sterke kant zit) trainen ?
Comment
-
ik ben rechts maar mijn linker zeide is overal wat buffer en sterker (schouder iets hoger en groter, borstspier iets meer naar voren en groter). De enige manier om dat recht te trekken is losse gewichten (met machine compenseer je je zwakke kant met je sterke). dus gewoon hetzelfde gewicht tillen en zorgen dat je geen gewrichtspijn hebt bij je zwakke kant. go to the max! suc6Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.
Comment
-
Originally posted by Misterfit View Postik heb precies hetzelfde probleem. Het rare alleen ik ben links.
Je hersenen hebben 1 sterke en 1 zwakke kant. De hand waarmee je schrijft is je sterke kant.
Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Mischien is met je andere hand trekken
Geintje hoor ik heb er zelf ook last van.
Ik doe gewoon:
Met je zwakke hand eerst de oefening doen net zo veel herhalingen als haalbaar is.
Dan haal je bijv. 14 en dan doe je dat ook bij je andere arm.
En veel stretchen om lenig te blijven, en daardoor trainen je dat het makkelijker gaat om over die 90graden punt te komen.
Doe ik ook maar dan voor andere dingen die ik niet kan zoals mijn tenen raken als ik rechtopsta.Calisthenics / Street workout
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
12 uur geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment