Beginnenden sporters en het eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kansloos dit, slotje please

Meer discipline = meer resultaat = meer zin om door te gaan
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Waarom een slotje? Omdat je het niet met zijn stelling eens bent?

Ik kan ergens wel begrijpen waar hij zijn standpunt vandaan haalt, toch denk ik niet dat dit bij zoveel mensen op die manier gaat.
      Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Originally posted by martin27 View Post
        Zie je wel dat dit topic ergens over gaat

je bedoeld zie je wel dat dit topic nergens over gaat

gaat nergens over

Jezus wat een domme antwoorden gasten.

Sommige trainen godverdomme nog geen jaar en lopen alleen te slijmen bij gasten die ze later kunnen helpen aan hun eerste kuurtje,

Zitten de jonge slijmballen hier nou alleen maar omdat ze op BBC voor mietjes uit gemaakt worden en daar niet serieus genomen worden.

Pleur nou gauw op met die onzin van slotje.

Get A Live

Nog wat , Kansloos dit slotje please.
        Zeker gepest op school vroeger, en gaan trainen omdat je denkt dat ze je dan serieus nemen.
        Bahhhhhhhhhhhh.

Oke boys, Mazzel kom maar op met die ban, gaan we lekker weer op het mannen forum zitten

Comment

Goh ...de goede voornemens hielden geeneens stand tot halverwege Januari.
          Jammer dat we elkaar ook in 2009 weer in de haren moeten vliegen.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by pino71 View Post
            Jezus wat een domme antwoorden gasten.

Sommige trainen godverdomme nog geen jaar en lopen alleen te slijmen bij gasten die ze later kunnen helpen aan hun eerste kuurtje,

Zitten de jonge slijmballen hier nou alleen maar omdat ze op BBC voor mietjes uit gemaakt worden en daar niet serieus genomen worden.

Pleur nou gauw op met die onzin van slotje.

Get A Live

Nog wat , Kansloos dit slotje please.
            Zeker gepest op school vroeger, en gaan trainen omdat je denkt dat ze je dan serieus nemen.
            Bahhhhhhhhhhhh.

Oke boys, Mazzel kom maar op met die ban, gaan we lekker weer op het mannen forum zitten
            ik hoop dat die er komt, want jou uitbarsting slaat totaal nergens op.
            Het doel van je topic is dus totaal niet duidelijk. Wat wil je zeggen of vragen? wees duidelijk, anders krijg je zulke antwoorden.

Ik moet toegeven dat sommige heel erg hard reageren, maar een echt man heeft zich onder controle en laat zich niet zo gauw kennen.

ze werden vroeger gepest en zijn mietjes? waar slaat dat op? pesten is trouwens erg genoeg. Jij bent zeker een zielige pester geweest, nou dan kun jij van mijn part dood omvallen, ik walg van die mensen die zich opgeilen aan ander mans leed en ander mans leven verneuken.

Suc6 op je "mannen" forum, ik blijf hier onder de echte mannen

Comment

roidrage
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Kindertjes doen jullie gewoon is lief tegen elkaar...

het is gewoon heel simpel..

als je traint dan train je.. wil je resultaat moet je goed gaan trainen en niet doelloos met dumbells smijten..

wil je beter resultaat moet je ook op je voeding letten..

doe je het allemaal goed maar je vind het nie snel genoeg gaan...

2 oplossingen.. je eigen de blubber trainen of een kuur nemen om het meer te stimuleren...

Ik moet ook alles weer voorkauwen
                De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Het is zo rustig op me werk dat ik uit verveling dan ook maar serieus ga reageren. :P

Topic Stelling
                  Is het verstandig om als beginnend sporter meteen strakke eet- en/of sportschema's te hanteren?

Antwoord
                  Als een beginnend sporter gaan velen naar een sportschool. Ze vermelden daar wat ze willen bereiken en krijgen standaard schema's aangereikt. Persoonlijk vind ik dit niet motiverend.

Je doet iets zonder dat je precies weet wat en hoe etc. Onderbouwing van waarom de instructeur je schema opstelt zoals hij doet en waarom hij denkt dat je daarmee je resultaat zult behalen blijft vaak achterwege. Dit vind ik persoonlijk niet motiverend. Een beetje rondlopen en je schema afwerken als een blind schaap werkt niet.

Veel mensen zijn erg re-creatief ingesteld en weten het vaak beter. Denk aan mensen die denken dat minder eten goed is om af te vallen en aan Sonja Bakker doen, of die maar wat oefeningen op de sportschool doen en eigenlijk geen vooruitgang behalen. Dus ja is dat dan goed en motiverend?

Om iemand gemotiveerd te houden moet je iemand goed begeleiden en dat vergt veel tijd en aandacht. Je moet iemand uitleggen wat hij/zij doet, waarom dat doet waarom het het doet etc. Je kan iemand inbreken met een eet- en sportschema die lichtelijk afwijken van wat ze al doen en dan steeds meer veranderingen stapsgewijs doorvoeren. De lichte aanpassing zorgt al voor betere resultaten dan ze voorheen hadden en zullen het niet erg vinden steeds beetje bij beetje nog meer aan te passen.

Iemand uit het niets 180 graden laten omdraaien en super strikte schema's voorleggen werkt eerder afschrikkend. Mensen denken dat ze te veel moeten werken en opofferen...terwijl dat eigenlijk helemaal niet het geval is en vaak enorm mee valt.

Dus ja. Zelfs re-creatieve sporters zouden striktere en beter opgestelde voedings- en sportschema's moeten hanteren om hun persoonlijke doelen te bereiken. Je moet ze wel langzaam aan inbreken en niet alles in 1 klap omdraaien. En je moet ze voorzien van voldoende informatie en motivatie zodat ze bewuster bezig zijn en dus gerichter. En de tussen tijdse resultaten zijn voldoende motivatie om door te blijven gaan. Het is echt niet zo dat je met strikte schema's en zware oefeningen opeens breed en alles wordt...daarvoor komt er nog meer bij kijken dan dat de gemiddelde sporter zal doen.

Comment

Toen ik 18was dacht ik alleen aan zuipen en N....n in het weekend.[/quote]

+1 +trainen!!!! dat strikt eten doe ik pas 6 maanden, en ja soms komt het me neus uit, maar je moet er wat voor over hebben he.

maar je moet jezelf niet met een ander vergelijken. als iemand het voorgezien houd dan moet hij dat weten. is zijn keuze

Comment

@Falstyr,
                      ben het met je eens.

en niet iedereen heeft de aanleg om zo iets te doen of de dicipliene er niet voor.

op de sportschool bij mij zeggen ze ook dat ze jongeren extra aandacht geven enz enz.
                      maar merk er niks van.

ook ik kreeg zo'n standaart schema toegerijkt zoek het even op kunnen jullie mee genieten soms staan er wel vage dingen:

1: halve squat met halter 2sets 8herh. en 20herh.
                      2: military press voor multipower 2ets 12herh.
                      3: vlakke bank-halter drukken 2sets 12herh.
                      4: halter roeien 2sets 12herh.
                      5: afwisselende armen aanspannen 2sets 12herh.
                      6: french press, dumbbell, liggend 2sets 12herh.
                      7: sitting calf machine - zittend 2sets 12herh.
                      8: crunc 2sets 20herh.

dit was schema 1
                      hier komt schema 2:

1: halter deadlift 2sets 12herh.
                      2: halter recht omhoog roeiend 2sets 8-10 herh.
                      3: vlakke bankdrukken dumbell 2sets 8-10herh.
                      4: dumbell roeien 2sets 8-10herh.
                      5: neerdrukken, smalle greep 2sets 8-10 herh.
                      6: standing calf machine staande 82sets 8herh.
                      7: crunch 2sets 12herh. en 25herh.
                      8: scott bank-halter curl 2sets 8-10herh.

in deze volgorde staat het zonder warming up of wat dan ook.
                      moest dit 3x per week doen.

dit moest ik 8 a 10 weken doen.
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X