Zwaartekracht en squatten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Altijd riem dragen... En je niets van andere mensen aantrekken... Het maakt niet uit of je nu 10kg of 100kg of 400 kg in je nek legt. Zolang je maar voor jezelf kunt uitmaken dat hoe je de oefening doet, effect oplevert en je aan je lichaam aan het bouwen bent, niet aan je ego...

Voel ik mijn rug na het squatten? We voelen dat we gesquat hebben, maar de riem beschermt je. Brandende pijn lijkt me gewoon dat je onderrug zich nog aan het aanpassen is aan de zeer belastende oefening die de squat toch is. Stekende pijn is wat anders.. Dat wijst op ernstige overbelasting... Opletten dan...Probeer ook wat onderrug-oefeningen in te bouwen bij rug-trainingsdag. En zorg dat je rug fris is als het zover is bij squat-dag...Niet beginnen met een vermoeide rug van bijvoorbeeld twee dagen ervoor.. Je voelt wel wanneer je gerecupereerd bent.

En bouw alles geleidelijk op. Ik ben ook de eerste om op bijvoorbeeld op squatdag te zeggen 'Sorry, maar vandaag is mijn dag niet, ik ga niet hoger meer!'. Kwestie van luisteren naar je lichaam zeg ik altijd... Better safe than sorry...

Oh ja, ik heb ook gemerkt dat deadlifts in de dagen voor 'squat'dag een niet aan te raden combo is...

Da's ook mijn grootste angst bij squatten... Angst om de controle te verliezen. Dit had ik dus deze week niet aan de hand, het ging nog gecontroleerd in de verkeerde richting... maar wat als het plotseling gebeurd, dan is het prijs... Dus riem, luisteren naar je lichaam, squatten met veiligheid en je ego in check... Dan lukt het wel...

Comment

BLC....

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Doen jullie eigenlijk een handdoek of van dat schuim om de stang of gewoon de kale stang. HEb zelf altijd kale stang maar heb wel eens gehoord dat je beter iets omheen kan doen??
        eat eat eat and look like a freak!

Comment

ik doe er altijd een handdoek omheen. Anders krijg ik van die tijdelijk rode striemen/afdrukken op mn nek. En een soort gevoel van spierpijn in mn bovenrug/schouders. terwijl het geen spierpijn is..
          I live to end the game

Comment

Mijn neef heeft altijd zo'n soort schuimband errond. Hij had dan ook altijd last van een afgeschaafde huid daar waar de baar rustte.

Ikzelf doe het altijd met de naakte baar. Reden? Ik wil perfect symmetrisch erronder staan. Door de opbouw van de verschillende groefprofielen op de baar kan ik mezelf beter symmetrisch plaatsen onder de baar. Ik heb al geprobeerd met die schuimband erronder, maar dan moest ik vaak het gewicht nog herpositioneren als het volledig op mijn rug steunde.

Mijn vriendin klaagt altijd dat ik weer met mijn minnares op stap ben geweest en dat ze mijn rug heeft gekrabt.

Bovenrug heeft van die bloedstriemen (geen geschaafde huid, maar lichte bloeduitstortingen) . Niks ergs en gaat zonder problemen weg.

Het is dus weeral kwestie van wat je het lekkerste vind, he?

Comment

als je de halter op de goede manier op je trapezius laat rusten is er niks aan de hand en heb je geen foam nodig in je nek. Ik heb hem in elk geval nooit nodig gehad...maar ik doe dan ook geen squats met een gewicht boven de 130. Fullsquats doe ik alleen met een gewicht rond de 70 kilo. Het gaat om de techniek en niet om het gewicht!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X