overtraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke duidelijk bedankt voor je reactie zal mijn training gaan aanpassen.
    Denk dat ik maar voor een 4 dagen split ga want anders schiet het ookk niet op.

Comment

Hey allemaal,

Ik had ook eens last van overtraining,in het begin niet goed geinformeerd...
      Toen kreeg ik de raad om mijn schema's elke 3 maanden eens om te gooien
      . bv; de trainingen van dagen te veranderen en ook de oefeningen zelf zodat je spieren ook eens andere bewegingen krijgen om de sleur uit je training te halen... en een weekje rust met alleen een beetje cardio en kleine setjes met lagere gewichten...

Comment

Wil nog even vermelden vanmiddag weer bij de dieetist geweest voor een wegen en bf meting.

Ben in 4 weken tijd 3.6 kilo aangekomen waarvan 2 kilo vet massa en 1,6 kilo spiermassa. Terwijl het eerste half jaar maximaal 1 kilo spiermassa te behalen valt ,volgens de dieetist. Dit was voor mij de eerste 4 weken bodybuilding met een voedingsschema . Is dit volgens jullie en goed ressultaat ?? of wijst het toch echt op overtraining ben wel benieuwd naar jullie reactie's
        M.v.g

Comment

Goed resultaat

Comment

Originally posted by Sancho View Post
            Alles tot failure is NIET goed.

Waarom de 3daagse split. Nu train je alles op 2 dagen en nog eens extra op zaterdag. Doe gewoon 2 spiergroepen per trainingsdag en dan zul je zeker niet overtrainen
            Hoezo niet?

Comment

Terwijl het eerste half jaar maximaal 1 kilo spiermassa te behalen valt ,volgens de dieetist
              Please kill him/her

En je resultaat laat beetje te wensen over, je gained meer vet dan spier dat is nooit goed ben ik bang, of door overtraining komt geen idee, maar kan me bijna niet voorstellen dat je met 3x in de week (ongeacht hoe lang je die training doet al is het 2 uur) kan overtrainen. In begin kan je gewoon nog niet zoveel motor units aanspreken en daardoor je CNS ook veel minder vermoeien dan als je wat meer ervaring hebt (als dit onzin is iemand vermeld even maar dit dacht ik te weten )

Hmmm had verkeerd gelezen, je trainde 4x dan zou het nog wel kunnen opzich omdat je dan geen rustdag hebt tussen 2 trainingen en als je 2,5 uur traint kan ik inzien dat het eventueel iets teveel wordt
              Last edited by Yawgmoth; 15-04-2009, 18:59.
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                Waarom elk setje tot failure ?
                Omdat hij wil horen dat hij overtraint is.
                Weten dat zijn manier van trainen bagger is, is toch wel een beetje basis kennis. Had hij dus makkelijk kunnen weten met een heel klein beetje lezen

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Omdat hij wil horen dat hij overtraint is.
                  Weten dat zijn manier van trainen bagger is, is toch wel een beetje basis kennis. Had hij dus makkelijk kunnen weten met een heel klein beetje lezen
                  Waar slaat dit nou op ?? . Ben nog een beginneling en dit trainings schema is mij aangewezen op de fitniss zelf . Sorry dat ik dan een vraag stel en een mening vraag aan anderen met meer ervaring dan mij. Wist niet dat mensen daar problemen mee hebben

Comment

Hard van patricia (ben niet gewend van je ) maar ze heb wel gelijk, als je wilt weten of je overtraint bent, mijn gok is op nee. Ik zou eerder zeggen dat je voeding kut was en je juist niet hard (lees goed) genoeg getraint hebt als je zo'n spier/vet verhouding als resultaat krijgt. Al vind ik 1,6kg spiermassa wel flink wat in 4 weken (ongeacht je bijgekregen vet), fijn he die n00bgains
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Denk dat de weegschaal een foutje heeft gemaakt, waardoor je spier/vet ratio zo scheel lijkt. Zou alles even zo houden en volgende keer nog eens kijken.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het kan gerust dat hij met 3x per week 2 tot 2,5 uur trainen vooruit gaat.. Zo bagger was zijn schema dan blijkbaar toch niet als het voor hem werkte.
                        Ik denk niet dat je overtraind bent, als je overtraind bent heb je meer kans op blessure's enz, ik merk het bij mezelf aan dat ik stijver wordt en minder kracht heb, of gewoon een (kleine/grote) blessure krijg.
                        Denk wel dat hij nu beter af zou zijn door minder rust of minder oefeningen te nemen. Zou dan zo'n soort schema nemen:
                        T-Nation.com | Waterbury Method
                        Je voeding zou ik dan ook iets opschroeven.
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Oke bedankt voor jullie reactie's. Denk niet dat het dan overtraining is als ik de reactie's zo lees. Ga gewoon nog even verder met dit schema, heb over 6 weken de volgende weegconsult dan maar weer eens kijken hoe ik voorruit ben gegaan of niet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X