probleem met handen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat je bijvoorbeeld ook kunt doen is een handdoek ergens om heen slaan(optrek stang of zo) met met beide handen een punt pakken en je dan optrekken.
    Misschien kun je proberen om een stevig touw aan een stok te binden met aan het uiteinde een gewicht (niet al te zwaar natuurlijk) en dan het touwtje oprollen.

Comment

Doe een handdoek over een stang vaste stang heen ofzo en dan moetje de handdoek stevig vast pakken en eraan hangen..
      Dus net als je of je gaat chinnen (pullups) doen met de hand doek met eerste even hangen en als het lukt ga je daarmee chinnen let maar op hoe sterk je handen(grip) dan word

EDIT:: Sorry had eerst moeten lezen zie dat ''ukkie'' al het zelfde heeft uitgelegd
      Last edited by Stiffmeister; 25-09-2009, 00:05.

Comment

Straps gebruiken vanaf fail.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Straps gebruiken vanaf fail.

Zo doe ik het ook inderdaad, werkt prima.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zit er eigenlijk nog verschil tussen de ene en de andere straps?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
              Ja je hebt verschillende soorten straps. Zo heb je straps met aan het uiteinde een lusje waar je dan de andere kant van de strap doorheen doet. En je hebt straps waarbij je met klittenband een bandje om je pols vastmaakt en loodrecht op die band zit dan de strook stof die je om de stang wikkelt.

Volgens mij een kwestie van persoonlijke voorkeur welke je gebruikt. Ik vind die met klittenband erg fijn. Atta heeft geloof ik die met lus.

En dan heb je ook nog een hook grips (of zoiets). Maak je een band om je pols vast (met klittenband) en dan heb je in je handen een metalen haak waarmee je kan liften.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                Marginaal. Pinada heeft een paar types aangegeven, maar feitelijk is het verschil echt maar klein. Ik heb leren straps van gasp met gewoon een lus, werkt perfect.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik zou straps gebruiken bij alles waar je een pull beweging maakt.

Let wel op dat je ze tegen je grip in draait anders heeft het minder zin.

Bij DL zou je ook beide handen een verschillende grip kunnen proberen.
                  Doe ik ook op diemanier rolt de halter iig niet uit je handen.
                  Who's the Chef

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                    Kerel, probeer ze eens uit zou ik zeggen.
                    Ik doe dagelijks 4x110 reps en heb je mij ooit horen zeuren over een gebrek aan grip of zweethandjes? Nee, zweethandjes heb je altijd wel, een handdoekje bij je hebben bied uitkomst. Ik gebruik niks, ik doe alles met mn blote handjes.
                    Wow zoveel?

Ik ben eens begonnen met mijn nagels te knippen. hahaha ja ik blijf een wijf he Het is zou toch moeten kunnen om mijn handen sterker te maken. het is toch belachelijk dat ik mijn deadlifts moest stoppen omdat ik de stang niet meer kon vashouden... Ik ging net lekker. Onwijs bedankt voor alle tips, heren. Ik zal grippertjes kopen en proberen mijn grip te verbeteren.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                      Ja je hebt verschillende soorten straps. Zo heb je straps met aan het uiteinde een lusje waar je dan de andere kant van de strap doorheen doet. En je hebt straps waarbij je met klittenband een bandje om je pols vastmaakt en loodrecht op die band zit dan de strook stof die je om de stang wikkelt.

Volgens mij een kwestie van persoonlijke voorkeur welke je gebruikt. Ik vind die met klittenband erg fijn. Atta heeft geloof ik die met lus.

En dan heb je ook nog een hook grips (of zoiets). Maak je een band om je pols vast (met klittenband) en dan heb je in je handen een metalen haak waarmee je kan liften.
                      Dat heb ik dus nog nooit geprobeert. Zelfs nog nooit aan gedacht omdat ik dit probleem nog nooit heb gehad. Als het niet lukt om mijn handen sterker te maken dan is dit zeker nog een optie.Maar dan ben ik weer zo eigenwijs dat ik het zelf wil kunnen en niet met hulpstukken. Ja, ik ben er zo een

Bedankt voor de tip though....

Comment

Originally posted by alexjoppie View Post
                        Wow zoveel?

Ik ben eens begonnen met mijn nagels te knippen. hahaha ja ik blijf een wijf he Het is zou toch moeten kunnen om mijn handen sterker te maken. het is toch belachelijk dat ik mijn deadlifts moest stoppen omdat ik de stang niet meer kon vashouden... Ik ging net lekker. Onwijs bedankt voor alle tips, heren. Ik zal grippertjes kopen en proberen mijn grip te verbeteren.
                        Het is niet zo zeer dat je handen niet sterk genoeg zijn, welnee. Heeft meer te maken met het uithoudingsvermogen van die spieren. Als je je handen daar op traint zal dat best verbeteren.. Grippers kunnen je daar wel wat bij helpen. Ook je onderarm trainen helpt al wat.. Alle beetjes helpen

Comment

handdoek zie ik idd vaker
                          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

1. geen handschoentjes, geen straps
                            2. Gebruik eventueel magnesium als je erg zweterige handen hebt. Een handdoek is niet voldoende om je handen droog te houden
                            3. Gebruik om en om greep zodra overhands niet meer houd
                            4. Doe Farmer Holds, pull ups aan een handdoek
                            5. Die knijpers voor je handen zijn leuk en aardig, maar leveren te weinig overdracht naar deadlifts e.d. om er echt wat aan te hebben. Die van mij liggen stof te vangen. Zonde van het geld
                            6. Hammer Curls helpen ook voor onderarm en knijpkracht te verbeteren net zoals DB Rows met zwaar gewicht en 20+ reps per set.

Comment

Ik ben niet zo van de om-en-omgrip. Heb het idee dat je ongelijke belasting in de hand werkt, en dus symmetrie lastig te realiseren maakt. Pak dan de hook grip.

sigpic

Comment

ik las hier vandaag op het forum:

".....if you gonna use BB gloves, make sure they match your purse (rippetoe).."

hahah vond ik wel grappig
                                You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X