Waar of niet waar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by roelinho View Post
    .....
    @ GeneralIx: bedoel je hiermee dat de aanwezigheid van veel insuline de HGH productie tegenhoudt, of dat de insuline al is gedaalt en sowieso pas hierna de HGH omhoog kwam, ook al at je geen kh voor het slapen?
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Lichaam gaat pas na 2 uur dat je slaapt al die hormonen produceren zoals HGH en IGF1 of 2 om te herstellen. Tegen die tijd is de insuline piek inderdaad al lang en breed verdwenen.
      Dacht dat complexe kh zoals brinta je insuline wel veel langer hoog hielden dan 2 uur...
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by sch00m View Post
        Begin me toch steeds meer af te vragen waarom we allemaal zo clean en netjes eten. Denk dat ik tijdens mijn cut maar mcdonalds in me schema plaats.
        Tsja. Er zijn ook mensen die beweren dat het bij deze sport eigenlijk vrij weinig uitmaakt WAT je eet, als je maar voldoende eet. Maar daar geloof ik zelf niet in.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Je zal denk ik meer massa verbranden als je dirty eet in een cut.

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
            Paar dingen die niet kloppen:

- Ontbijt is NIET je belangrijkste maaltijd van de dag. Ik ga hier verder niet op in, maar het is gewoon niet zo.

- Naarmate de dag vordert krijg je meer honger gevoel? 'S ochtends "kan je niet veel op"? Dit heeft te maken met je honger hormoon Ghrelin. Dit hormoon wordt gestimuleerd op tijden dat je gewend bent te eten. Eet je 's avonds altijd veel? Dan krijg je elke avond veel van dit hormoon. Ontbijt je nooit? Dan heb je 's ochtends geen "honger" (honger is sowieso een bullshit term, totaal niet relevant in onze cultuur en puur bedoeld om je te beschermen tegen uitsterven). Ik heb een tijdje IF gedaan en de eerste dag dat ik begon, had ik bij het opstaan een gruwelijke honger, dit bleef tot een uur of 2-3, daarna zakte het compleet in en kon ik rond 5-6 's avonds niet eens 3 gebakken eieren wegkrijgen.

Na een paar dagen tussen 18:00 en 24:00 gegeten te hebben, stond ik op ZONDER enige vorm van honger, vol energie en kreeg ik pas "honger" rond 18:00. Ik kon de klok erop gelijk zetten (op mn honger gevoel). Mijn Ghrelin hormoon werd dus gestimuleert op de tijden dat ik normaal gesproken at en paste zich na een paar dagen al aan.

Ook zeg je 's ochtends niks weg te krijgen. Dit is gewoon gewenning. Probeer elke ochtend wat meer te eten en voordat je het weet stamp je 1500 kcal in 1x weg zonder problemen. Je moet alleen je Ghrelin hormoon zich laten aanpassen.
            Ok, ja het is mijn ervaring, nooit geweten dat dat een gewening is, maar mij is al altijd verteld dat je ontbijt het belangrijkst is, omdat je daarna bijvoorbeeld naar je werk gaat, met een lege maag lijkt mij dit niet echt jofel.

Comment

Lege maag maakt dus niet uit, gezien je je reserves lang niet allemaal in 1 nachtje opgebruikt.

En dat over ontbijt je belangrijkste maaltijd is, is gewoon nergens op gebaseerd en allang achterhaalde gedachtegangen en onderuit gehaald met wetenschappelijke onderzoeken

Comment

Inderdaad. Als je een elke dag een goede hoeveelheid koolhydraten eet kun je rustig 3-4 dagen op een lege maag teren eer je voorraad op is.

Comment

mmm, thanks voor info leer ik ook weet wat XD

Comment

Mooi, quid pro quo, dus nou willen we wat naaktfoto's van je vriendin

Comment

hahah Xd

Comment

Inderdaad. Als je een elke dag een goede hoeveelheid koolhydraten eet kun je rustig 3-4 dagen op een lege maag teren eer je voorraad op is.
                        3-4 dagen tot je spier- en leverglucogeen op zijn met sporten erbij, zonder uberhaubt iets te eten?
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Give or take a few hours
                          Het hele carb cycle verhaal is daar op gebaseerd.

Comment

Give or take a few hours
                            Het hele carb cycle verhaal is daar op gebaseerd.
                            Nog nooit echt in carbcycle dinges verdiept. Interessant. Us ef wat onderzoek plegen. Thanks
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Het is ie**************** overdreven om te stellen dat wat je 's avonds eet direct lichaamsvet wordt, maar je hebt wel meer kans als je glycogeenvoorraden vol zijn en je gaat daar dan nog eens kh bij nemen.
                              Als je stelt dat alleen het aantal kcal's belangrijk is en niet de tijdstippen onderken je gelijk ook het belang van de juiste voeding op de juiste tijdstippen, want dan zou echt alleen het kcal tekort uitmaken. Vet aanzet is imo een combinatie van factoren, van groot naar klein afhankelijk van:
                              - Verbranding, als ik bijv. meer ga eten kom ik niet gelijk aan. Ik kan bijv. 500kcal's meer eten zonder aan te komen, de verbranding is slechts omhoog gegaan en er is een groter aantal kcal nodig om aan te komen.
                              - Kcal's inname
                              - Producten
                              - Tijdstippen van opname: Gezien de opnamesnelheid van producten is het maar net op welke tijdstippen je het neemt of het ook op de bestemmings aankomt waar jij het wil hebben.. Als je niet gevoelig bent neem je het niet op. Als producten bij een kcal overschot eerst omgezet zouden worden in vet om daarna weer opgenomen te worden was er geen kcal overschot, maar een kcal tekort General (als gaat je lichaam geen energie zoeken in de reserves)
                              Last edited by adon1s; 15-01-2010, 13:47.
                              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                                3-4 dagen tot je spier- en leverglucogeen op zijn met sporten erbij, zonder uberhaubt iets te eten?
                                Je hebt zo'n 2000kcal aan glycogeen opgeslagen in je lichaam, dus dat moet best lukken hoor.

@ Adon1s
                                Vandaar ook de kanttekening dat wat je uit de reserves haalt, minder is dan je er bij stort. Netto resteert dus een kcal overschot.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X