Bulken / cutten etc.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mensen eten idd teveel om zeker te zijn dat ze genoeg binnen krijgen om te groeien. Dat veel te veel eten daar heeft nooit iemand een onderbouwing voor, dat doen ze omdat het gedaan wordt door anderen.
    Dat doen ze niet door er op die manier over na te denken, helaas, maar puur omdat ze denken dat vet worden er bij hoort. Dus gaan ze bulken met minimaal 800cal oid. Waar je aan enkele grammen dus al voldoende hebt. Als je 100 tot 300 cal meer eet dan je basis onderhoud incl sporttoeslag dan zou je al goed zitten om te groeien, zeker als je bf niet te laag is.

Daarom adviseerde ik vroeger altijd al, ga eerst eens trainen en pas dan stap voor stap je voeding aan.
    Stap voor stap doe je dan met stapjes van 250cal maximaal. 4 tot 6 weken op dat niveau zitten en kijken wat je lichaam doet, gaat het te langzaam dan doe je er iets bij, gaat het te snel en kom je wat vet aan dan doe je er een een beetje af.
    Zo kom je op de voor jou ideale calorie inname die dan voldoende is om te groeien zonder vet aan te zetten.
    Dus dan kan het zijn dat je aan 100 calorietjes extra al meer dan genoeg hebt en voor cutten geldt dus hetzelfde, het kan goed zijn dat je met 100 cal minder al vlot veel vet verbrand. Dus hoef je weer niet te beginnen met 500 cal onder onderhoud.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

maarja als je 100 kcal meer eet dan wat je verbrand, dan is wat je meer eet en je lichaam nodig heeft voor groei zo weinig.

je hoeft op een dag dan maar van school naar huis te lopen ipv de tram te nemen, en je hebt die 100 kcal ook weer verbrand. Of je werkt normaal altijd achter de kassa, maar nu doe je een aantal uurtjes licht lichamelijk werk op je werk, en je verbrand zomaar een 200-300 kcal extra.

mensen eten vaak een 500 kcal boven behoefte, omdat de kans dan vrij groot is, dan het lichaam ten alle tijden genoeg heeft om te groeien.

mensen die maar 200-300 kcal boven behoefte eten, merken vaak dat ze langzaam of niet in vet aankomen. maar ze gainen ook langzamer spiermassa (omdat het lichaam niet altijd genoeg beschikbaar heeft om maximaal te groeien). met 500 kcal boven behoefte groeit je spiermassa iets sneller, maar je vetmassa ook een stuk sneller.
      -----------------------

mensen die gewoon een 800-1000 kcal boven behoefte eten, zullen heel misschien op sommige dagen net nog iets meer groei hebben, maar daarvoor veel meer groei van de vetmassa.

het is dan maar net de vraag, of een minimale hoeveelheid extra spiergroei, een dergelijk grote hoeveelheid extra vetmassa groei waard is.
      -------------------------

ikzelf blijf graag lekker droog. gemiddeld per week een 2100 kcal boven behoefte eten (gemiddeld 300 per dag), en kcal inname goed afstemmen op dagen dat ik wel of niet train, werkt voor mij erg goed.

maar ik kan me voorstellen dat er personen zijn, die ervoor kiezen om juist toch 500 tot misschien wel 700-800 kcal boven behoefte te eten. is maar net afhankelijk van doelen en uitgangssituatie.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Over voeding en training dient iedereen hier op het board te luisteren naar dyno en marnop. Ik heb vaak te weinig tijd om te reageren maar als ik hun reacties lees ben ik het er 9/10 mee eens.

Comment

wie had daar nou een tijd geleden zo'n sommetje voor?

Kwam er geloof ik op neer dat als je het puur op kcals bekijkt... je dan maar iets van 15 kcals per dag boven onderhoud hoeft te eten om 7kg VVM te kunnen gainen in een jaar.
          Dat is zeg maar.... 1 nootje per dag :P

Het probleem zit hem iid natuurlijk in 'wat is je onderhoud'? Want dat verschilt natuurlijk per dag. Of je moet autistisch geroutineerd leven.

Verder is het gewoon echt niet zo (zeker niet de laatste tijd) dat de meesten hier verkondigen dat je 'moet' bulken en cutten.
          Bulken/cutten is like soooo last millenium.
          Fear is the mind killer

Comment

Ik bedoelde idd 100 kcal:P

Comment

Originally posted by sf01 View Post
              wie had daar nou een tijd geleden zo'n sommetje voor?

Kwam er geloof ik op neer dat als je het puur op kcals bekijkt... je dan maar iets van 15 kcals per dag boven onderhoud hoeft te eten om 7kg VVM te kunnen gainen in een jaar.
              Dat is zeg maar.... 1 nootje per dag :P

Het probleem zit hem iid natuurlijk in 'wat is je onderhoud'? Want dat verschilt natuurlijk per dag. Of je moet autistisch geroutineerd leven.

Verder is het gewoon echt niet zo (zeker niet de laatste tijd) dat de meesten hier verkondigen dat je 'moet' bulken en cutten.
              Bulken/cutten is like soooo last millenium.
              sommetje...? Ik niet iig.
              Maar je hebt idd niet zoveel nodig.
              Als je in die onderzoeken al leest dat suppletie met een paar gram amino's en 20gram whey rond de training al zat is. De carbs kan je gewoon in je onderhoud/behoefte meerekenen en daaruit gebruiken. dus die neem je op timing. (dat is even kort gezegd, komt wel wat meer bij kijken)

De laatste tijd is het inderdaad sterk aan het verbeteren mbt het cutten en bulken. Er wordt meer gedacht aan wat er nodig is om te groeien en om te cutten ipv drastisch en extreem te gaan bulken of diëten. Maar het was een tijdje geleden echt bar en bizar hoor SF. Een wereld van uitersten.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ja, ik ben ook echt wel te spreken over de verbeteringen daarin
                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X