Dumbell power hooks.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Posseltje View Post
    mogen er wel gebruikersfilmpje bij maken
    Had er eentje gevonden:
    YouTube - POWERHOOKS THE RIGHT WAY TO TRAIN WITH DUMBBELLS

trouwens die dumbell row op het einde met 2 dumbels 1 arm, ook geen slecht idee.

Originally posted by Ibra50 View Post
    Nee, ik ook niet

Onder beginpositie versta ik net als dat deze gast de dumbels terug brengt naar zn borst..

En waar begint deze gast met z'n rom?.....onderaan of bovenaan??? dus wat is je startpositie? je begint boven, naar borst en terug naar boven = 1 Rom.

En waarom zou ik halve roms gaan garen?

Originally posted by marnop View Post
    Voor welke oefeningen heb je ze nodig dan Oki? borst of schouder?
    Ik denk dat ze voor schouderpress ideaal zullen zijn, je kan ze dan uitpressen en weghangen. Voor borst even oefenen met de dumbell op je knie en dan omhoog brengen. (even oefenen......jaja, ik kan het ook nu pas op mijn 45e...)
    Voornamelijk mijn borst, incline, pak 2 x 54 kilo dumbells mee, het lastige van de dumbells die ik heb zijn de sluitingen (veer) die in de weg zitten wanneer ik ze wil laten rusten op m'n knie en je kan ze maar voor de helft van de afmeting van de schijf laten rusten omdat de dumbell uitsteekt. Snap je een beetje wat ik bedoel?, ik loop dus echt te kloten daarmee en kost teveel energie die ik liever wil steken in de presses zelf, die hooks lijken mij wel een handig hulpmiddel om te pressen zonder de poespas om ze in startpositie te brengen. Ik wil de dumbells er gewoon inhouden...
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Ik vind het een briljante uitvinding... Niet dat ik ze nodig heb, maar vind het toch briljant.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        Voornamelijk mijn borst, incline, pak 2 x 54 kilo dumbells mee, het lastige van de dumbells die ik heb zijn de sluitingen (veer) die in de weg zitten wanneer ik ze wil laten rusten op m'n knie en je kan ze maar voor de helft van de afmeting van de schijf laten rusten omdat de dumbell uitsteekt. Snap je een beetje wat ik bedoel?, ik loop dus echt te kloten daarmee en kost teveel energie die ik liever wil steken in de presses zelf, die hooks lijken mij wel een handig hulpmiddel om te pressen zonder de poespas om ze in startpositie te brengen. Ik wil de dumbells er gewoon inhouden...

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, het klinkt al vervelend om een stang in je been of knie te prikken met 54 kilo dumbells en de veersluitingen zijn ook niet je van het....en opslingeren van die dingen is ook bagger, kost je je schouders.
        Je kan dan idd beter die hooks pakken denk ik.
        Wie weet kom je nog eens leuke dumbell's tegen voor een leuk prijsje(is zeldzaam, leuk prijsje voor boven de 50/60 kilo) maar dan ben je ook gered.

succes man.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

met chest heb ik geen problemen met opgooien, maar shoulder press zal dit zeker handig zijn!

Comment

Originally posted by Torque View Post
            met chest heb ik geen problemen met opgooien, maar shoulder press zal dit zeker handig zijn!
            als het zwaar wordt met overhead presses desnoods eerst links trainen en dan pas rechts. is nog beter voor progressie ook. db bench press druk ik de dumbells tegen elkaar terwijl ik ze omhoog duwt. De frictie die ontstaat maakt het al makkelijk genoeg om de db's omhoog te brengen en dan vanaf bovenin te beginnen met je rom. Heb dat al gedaan t/m 40kg db's. zoals ik die haken zie blijven ze uitsteken en als je even niet oplet blijven ze steken. lijkt me alles behalve prettig pressen zo.

Comment

Lijk mij lastig om ze weer netjes op te hangen als je train tot FAIL...(kunnen lelijke ongelukken gebeuren)

Voor de rest is het best handig..

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                zoals ik die haken zie blijven ze uitsteken en als je even niet oplet blijven ze steken. lijkt me alles behalve prettig pressen zo.
                Daarom zit ik ook te twijfelen, het heeft me echter wel op een idee gebracht dus misschien dat ik zelf iets ga fabriceren...een paar beugels (haken) die je niet bevestigd aan de dumbells, maar aan de barbell of aan de safetybars aan de zijkant vanwaar je ze kan unracken en je pressen kan uitvoeren, om er vervolgens voor te kiezen die dumbells terug te hangen of te droppen, zo zitten die haken niet in de weg bij het pressen

Originally posted by nibor76nl View Post
                Lijk mij lastig om ze weer netjes op te hangen als je train tot FAIL...(kunnen lelijke ongelukken gebeuren)
                Voor de rest is het best handig..
                Je kan er ook voor kiezen om ze te laten zakken op de grond....
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

voor shoulderpress een uitkomst de rest denk voor mensen met een blessure of iets dergelijks

Comment

Voor vlak db-pressen kan het wel handig zijn omdat je niet de dumbell op op je schouders kan laten rusten en dan gaan zitten omdat je evenwicht dan ineens verstoord is. Met incline en overhead is het toch wel een ander verhaal imo. Ik zou bijna durven stellen dat wanneer je een gewicht niet op je schouders kan cleanen er eerder iets achterloopt.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

ff bumpen want het zijn ideale dingen!
                      aangezien ik geen spotter heb en solo benchen er niet inzit doe ik alles met dumbells. dit gaat prima maar zoals als eens aangegeven heb is de LiftOff een techniek op zich en vrij belastend voor de schouders.
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                        ff bumpen want het zijn ideale dingen!
                        aangezien ik geen spotter heb en solo benchen er niet inzit doe ik alles met dumbells. dit gaat prima maar zoals als eens aangegeven heb is de LiftOff een techniek op zich en vrij belastend voor de schouders.
                        Waarom kan je niet benchen zonder spotter?
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

rond 1minuut zie je het gebruik hiervan . als je effe verder zoekt op zijn channel zie je ook een filmpje waarin hij meer uitleg geeft . dingen zien er heel handig uit en wou ze ook al bestellen .

vraag me wel af of je deze zelf niet kan maken , beetje metaal en laswerk en hoppa .
                          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by kojak View Post
                            Waarom kan je niet benchen zonder spotter?
                            o je berijpt me verkeerd.
                            ik kan wel benchen zonder spotter, maar ik wil niet benchen zonder spotter. cker niet op 5x5 of 8x3
                            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

eerst help je me aan een riem nu aan hooks, thnx

Comment

niemand op het forum die ze zelf kan maken tegen de helft van de prijs ?
                                You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X